dinsdag 16 oktober 2007

alweer een week geschaatst!

8 dagen geleden begon het schaatsseizoen weer voor mij! Samen met Wendy en Tessa was ik rond 8 uur op de ijsbaan! Het was heerlijk om er weer naar binnen te gaan! :) Na een kaartje gekocht te hebben gingen we naar de kleedkamer, omkleden, schaatsen aan en dan het ijs op! Opeens zag ik iemand met een erg bekend jasje. Het was Mariska van me oude schaatsclub en zij was nu ook in Breda komen wonen! Met zijn drieën hebben we heerlijk gereden! Het was eerst even wennen maar eigenlijk ging het al snel best wel goed! Wendy maakte wel wat mooie capriolen op het rechte stuk en ik had soms ook wel wat rare slagen .. maar over het algemeen viel het me niet tegen hoe het ging! Na eigenlijk de hele tijd rustig rondjes gereden te hebben gingen we aan het eind nog ff 2 rondjes hard. Dat ging ook goed en voelde heerlijk!
Ondertussen was Tessa al een tijdje in het winkeltje want zij was op zoek naar nieuwe schaatsen want ze ging dit jaar echt beginnen met schaatsen! Na een tijdje stond ze langs de baan met nieuwe schaatsen. Samen met haar hebben we nog een paar rondjes geschaatst en elk rondje ging het weer beter! Daarna nog gezellig een tijd in het café bij de ijsbaan gezeten! Ik vind het erg leuk dat ze dat hier hebben, in Assen hebben ze dat niet echt maar nu gaan we bijna altijd nog ff wat drinken na een training :)

Woensdag ging ik training geven aan een groep kinderen van de club! Een paar weken geleden was ik gebeld of ik zin had om een groep kinderen training te geven. Daar had ik wel weer zin in! Toen ik nog in Assen schaatste heb ik ook jaren training/les gegeven aan kinderen en dat was altijd geweldig om te doen! Hier was het wel helemaal nieuw voor mij.. ik had een lijst met namen gekregen van kinderen die bij mij in de groep zouden komen en een naam van een man van de club die alles een beetje zou coördineren. Gelukkig had ik de man al snel gevonden maar toen nog op zoek naar 'mijn' kinderen... dat duurde wel een tijdje en opeens had ik ook nog meer kinderen dan op mijn lijst stonden.. maar uiteindelijk konden we beginnen. Het was wel een erg grote groep, 19 kinderen, en dan ook nog van verschillend niveau. Te veel om in je eentje goed training aan te kunnen geven eigenlijk.. Gelukkig waren het wel allemaal leuke goed gemotiveerder kinderen voor zover ik dat nu kon zien en heb ik wat leuke oefeningen met ze gedaan.

Donderdag dan mijn eerste echte training. Ik was benieuwd hoe de groep er dit jaar zou uitzien en wie mijn trainer zou worden! Ik wilde in ieder geval wel samen met Wendy in de groep! De groepen werden ingedeeld en ik kwam samen met 7-8 andere meiden en 2 mannen bij Adrie in de groep. Hier was ik wel blij mee! Het lijkt me een gezellige groep en vorig jaar was Adrie ook mijn trainer en dat is me toen goed bevallen! De training ging op het begin niet echt lekker.. ik kwam niet echt goed in me slag en me benen liepen snel vol.. en toen was het bijna tijd en gingen we uitrijden. Opeens ging het wel lekker en zonder dat ik het doorhad reed ik van de groep weg.. oeps.. maar vond het wel lekker om nog een paar goede rondjes te rijden!

Zaterdag was ik alweer op de ijsbaan want Wendy had wedstrijd! Ik had verder niks te doen en vind het ook altijd wel leuk om te gaan kijken! Eerst de 500m en die ging al goed! Daarna nog de 1000m en die ging erg goed, een nieuw PR! Echt supercool! :D Heel goed begin van het seizoen! Over 3 weken heb ik wss mijn eerste wedstrijd en ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan!

Gisteren was het alweer maandag en weer tijd om te trainen! Het ijs was zwaar dus besloten we om er een snelheidstraining van te maken! Dat is nog een punt wat we beide willlen verbeteren en op zulk zwaar ijs wil dat eigenlijk prima want je hebt wel veel grip en omdat je niet lang achter elkaar schaatst raak je ook niet echt vermoeid door het zware ijs. Het ging bij ons allebei wel goed!

Ik ben echt blij dat het seizoen weer begonnen is! Het is weer heerlijk om te kunnen schaatsen! :D

1 opmerking:

Globeskater zei

hey lekker he dat schaatsen weer is begonnen! Qua weer is het buiten nog nie echt schaatsweer maar de trainingen zijn echt in volle gang! Ik hoop dat jij dit jaar ook weer goede tijden gaat rijden en je moet even op ons forum kijken naar mijn nieuwe doel haha ;)