woensdag 21 februari 2007

Holland sport!

Maandag 29 januari Erben Wennemars bij Holland Sport, Lisans favoriet ;) en dan op schaatsforum 's avonds dit bericht van Lisan: Oh kirs je gele overzeese vriend komt volgende week bij Holland Sport. Whaaa Shani bij Holland sport! Gelijk ga ik kijken of we er heen kunnen als publiek. Helaas lees ik op de site dat het niet meer mogelijk is en ik denk jammer dan... gelukkig geeft Kirsten niet zo snel op en stuurt een mailtje met de vraag wat er gebeurd als er op het laatst afmeldingen zijn en of het mogelijk is dat wij dan kunnen komen. We krijgen mail terug dat de kans klein is maar dat we ons tel.nummer wel achter kunnen laten als er opeens toch nog plek is. We rekenen er eigenlijk helemaal niet meer op en Wendy en ik zijn zondag aan het overleggen of we zelf gaan schaatsen of Shani op tv gaan zien. Dan zit ik maandag in de trein op weg naar school en gaat mijn telefoon over. Ik zie dat het Kirsten is en denk.. whaaaaaaaa, neem op en hoor gelijk aan Kirstens stem dat we naar Holland sport gaan :D :D Ik zit in een drukke trein dus moet me een beetje inhouden maar vanbinnen ben ik helemaal hyper hehe.

Kirsten verteld dat we om uiterlijk 17.00 in Amsterdam aanwezig moeten zijn.. Dan ga ik mooi eerst nog een paar uurtjes naar school.. maar ik kan me niet echt goed concentreren en ben blij wanneer ik om 12.00 weg kan. Wendy heeft nog niet gereageerd op me smsje dus bel ik haar ff. Ze zegt dat ik haar wakker bel maar als ze de reden hoort vind ze het niet erg meer ;) we spreken af bij Wendy's school. Daar ff route uitprinten en wat eten en dan op naar Amsterdam! Na ruim een uur rijden waar gelukkig op het goede moment wel een tankstation staat komen we aan in Amsterdam. Dan moet ik weer de routebeschrijving gaan lezen maar dat is nogal lastig omdat er nergens straatnamen staan.. we proberen toch de beschrijving een beetje te volgen en opeens zijn we er! gewoon in 1x goed gereden :) We parkeren de auto en wachten ff op Kirsten. Dan snel op zoek naar de studio want het is al bijna 5 uur. Onderweg vragen we mensen waar we heen moeten en we rennen stukjes. Dan staan we opeens voor het gebouw en gaan naar binnen. Daar krijgen we gelijk een petje voor het petje op-petje af spel en zien we dat we op de groene tribune zitten.
Na even wachten mogen we de studio in en we vinden een mooi plekje op de 2de rij. De studio ziet er heel wat kleiner uit dan je op tv ziet! Opeens ziet Wendy iemand in een roze/paars pakje.. whaa dat is Shani! Het ziet er heel grappig uit! Al snel zien we ook de presentatoren, ook die zien er kleiner uit dan op tv! Ze vertellen dat dit de 1ste niet live uitzending is in de geschiedenis van Holland Sport. Dit omdat ze het gesprek met Shani graag willen ondertitelen. Verder is het wel gewoon live en zal er niet in geknipt worden. Voordat de show echt begint moet er een promofilmpje gemaakt worden en een filmpje voor in de reclame vlak voor de show. Erg leuk om te zien hoe dat gedaan wordt! Dan begint het echt met Shani die gaat dansen op het ijs! Dat ziet er erg grappig uit! Nadat de jury de cijfers bekend heeft gemaakt gaat Shani aan de tafel zitten en volgt er een leuk, interessant en grappig gesprek. De presentators hebben boeiende vragen voorbereid en Shani reageert overal erg leuk op! Af en toe moet ik erg lachen om sommige uitspraken.. vooral als ze het over 'cute' gaan hebben hehe. De korte videofragmenten tussendoor zijn ook erg leuk. Al snel is het gesprek weer afgelopen, ook te zien aan 1 van de programmamakers die steeds aangeeft met handgebaren aan de presentatoren hoe lang ze nog mogen praten.
Shani Davis en Stein Huysegems
Hierna volgt een gesprek met Martine Zuiderwijk op de massagetafel. Zij heeft door een blessure moeten stoppen met haar kunstschaatscarriere. Het is een boeiend gesprek en ik vind het erg jammer voor haar dat ze door zo'n blessure moet stoppen met haar sport. Dan is het tijd voor de petje op-petje af quiz! We gaan allemaal staan en de Davis-quiz begint, ik dacht eerst dat ze allemaal vragen over Shani zouden gaan stellen. Dat zou lekker makkelijk zijn voor ons, maar het bleek dat de vragen gingen over mensen die als achternaam Davis hadden. Wel leuk bedacht! De eerste vragen gingen allemaal wel goed en toen kwam er een muziekvraag.. ik had geen idee wat het goede antwoord was maar gokte goed. Wendy had het andere antwoord gekozen zodat sowieso 1 van ons door zou gaan. Kirsten was een vraag eerder al afgevallen. Dan de volgende vraag.. weer 1 die ik niet wist en nu gokte ik fout.. geen deelname voor mij aan het fietsspel hehe. Daarna was het tijd voor de 2de gast van deze avond, voetballer Stein Huysegems uit België die bij Feyenoord speelt. Ik houdt niet van voetbal maar vond dit toch wel een leuke voetballer en een interessant gesprek! Tot slot het fietsspel met Shani, Stein, een vriend van Shani en de winnaar van de quiz! Shani fietste hard en won! Hij had het record van Theo Bos niet verbeterd en ook Erben en Gerard waren nog sneller.. dus kwam hij op de 4de plek in het klassement terecht. Nu was de show alweer afgelopen.. het ging echt snel voorbij! We mochten nu in de studio rondlopen en gingen alles eens goed bekijken. Ook maakten we wat leuke foto's! We gingen het fietsspel ook eens van dichtbij bekijken en zagen toen opeens Shani aan de andere kant staan. Hij ziets ons ook, er verschijnt gelijk een lach op zijn gezicht en hij komt snel naar ons toelopen. Gelijk krijgen we weer een 'hug' en wij vertellen hoe we hier waren gekomen. Ik zo: tomorrow we heared that we could come tonight.. en Wendy er ff tussendoor, this morning! Ik had dat niet eens door, Wendy vertelde dat in de auto op de terugweg hehe. Shani zegt dat hij het erg leuk vind dat wij er waren! :) en meldt ook weer ff dat wij 'cuties' zijn :) Ik had me stift meegenomen en we lieten ons petje signeren. Opeens vonden meer mensen dat een leuk idee en mijn stif was verdwenen :P Even later komt Shani weer terug en nadat we een alledrie een aai over onze wang krijgen geeft ie de stift terug. Stein staat ook bij ons in de buurt en Wendy en Kirsten gaan met hem op de foto. Dan wordt het tijd om weg te gaan, onderweg lopen we weer langs Shani en we wensen hem nog ff succes voor het WK Allround en zeggen dat we op zondag komen kijken. Shani zegt dat we we dan wel voor hem moeten cheeren, tuurlijk doen we dat :D Na uitgebreid bye!! zeggen en zwaaien gaan we naar buiten. Daar bedenken we dat we wel honger hebben en gaan op zoek naar een snackbar. Die is niet echt te vinden maar wel zien we een supermarkt en gaan ff boodschappen doen. Dan vragen we ff aan een vrouw waar een snackbar is en ze vertelt dat er ook een 'café' is waar je heerlijke maaltijdsoep kunt eten. Dit klinkt ook wel goed en we lopen erheen. De Toscaanse tomatensoep smaakt goed! Hierna terug naar de parkeergarage waar we zien dat we heel wat geld moeten betalen... maar ja... Het was een geweldige onverwachte belevenis! De dag was heel anders verlopen dan ik 's ochtends verwacht had! Ik vond het erg leuk om een X een tv-show mee te maken, dat wilde ik altijd nog eens. En nu met Shani was het helemaal coool! Ook erg leuk dat we hem nog ff gesproken hebben na afloop :) Dan boeit het parkeergeld ff niet... en na ruim een uur rijden was ik weer thuis op me kamer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hehehe ja vind de gele overzeese vriend nog altijd een mooie bijnaam :D echt gaaffffff dat jullie erbij waren :D

Anoniem zei

hey was echt supergaaf daar in Amsterdam :D zou wel vaker bij dat soort shows aanwezig willen zijn, vooral als de gasten zo leuk zijn haha