maandag 26 maart 2007

What I did more the last months!

Nu ik eindelijk me log over het WK Allround heb afgemaakt kan ik weer verder gaan loggen :) De afgelopen maanden heb ik nog heel wat dingen gedaan!
Sinds 3 februari heb ik een baantje. Ik maak elke zaterdagochtend in 4 appartementen van 4 verdiepingen het trappenhuis schoon. Eerst alles vegen en dan dweilen. Nu ik een paar weken bezig ben gaat het steeds sneller en het bevalt me wel goed! Heb leuke collega's en me baas is tevreden over me :)
Maandag na het WK zijn Wendy en ik al weer vroeg opgestaan en naar Breda gereden. Daar gingen we meedoen aan het Nederlands studentenkampioenschap Allround. De 500m was de eerste afstand. In de 2de bocht viel mijn tegenstandster en ik moest vol in de rem om haar niet te raken of over haar heen te vallen. Ik moest gelijk denken aan de val van Rukke in Hamar en de Rus die hem nog maar net kon ontwijken. Omdat ik gehinderd was mocht ik overrijden, dit had ik nog nooit eerder meegemaakt in me schaatscarriére.. Helaas ging het de 2de X niet echt goed.. Later op de dag nog de 1500m, ook deze ging niet echt goed.. ik reed te wild. 's Avonds uit eten geweest met wat andere deelnemers. Dat was erg gezellig! :) Dinsdag nog de 1000 en ook deze ging niet goed... maar het was wel een gezellig toernooi verder! :)

Verder heb ik dit jaar voor het eerst carnaval meegemaakt! Nu ik ook in het Zuiden woon wilden Wendy en ik het toch een X meemaken :D een tijdje geleden hadden we haarverf gekocht en de vrijdag voor carnaval gingen we ons haar verven! Zaterdag zijn we samen met Margot de stad ingeweest! Daar zijn we de hele avond/nacht in Café de Vulling gweest waar het erg gezellig was! 's Nachts ben ik samen met Wendy naar Etten-Leur gefietst waar we zondag de optocht hebben bekeken. Er zaten echt prachtige wagens bij, vind het echt knap dat je die kunt maken! Daarna zat carnaval er alweer op voor ons..Wendy had erg last van haar been doordat we door een domme actie van mij zaterdag met de fiets waren gevallen.. Ik vond het toch leuk om het een X mee te maken! :)


Verder heb ik nog 2 weekenden heerlijk schaatsen gekeken op de tv! Eerst de Worldcupfinale in Calgary en een week later het WK afstanden in Salt Lake City! Beide weekenden erg mooie en spannende wedstrijden gezien met nog een aantal supersnelle wereldrecords! Ik was erg blij met het goede presteren van Shani en Denny! En ik vond het erg jammer dat de Noren niet goed reden en geen enkele medialle hebben behaald in SLC... Mueller moet daar echt weg!! Nu zit het schaatsseizoen er alweer op en moeten we weer 8 maanden wachten om iedereen weer te zien... maar gelukkig bestaat er internet en kun je zo toch wel contact met wat mensen houden :) Voor mijzelf is het schaatsen ook afgelopen. Een week geleden had ik de laatste training maar die duurde helaas maar 2o minuten.. toen viel ik en was mijn schaats stuk..

Dat dingetje in het rode cirkeltje is afgebroken.. Ik ben wel blij dat het in de laatste training is gebeurt en niet een X halverwege het seizoen of tijdens een (belangrijke) wedstrijd zoals Håvard Bøkko , waar ik deze foto ook vandaan heb, had op de 500m NK Allround . De schaats ligt nu nog bij het winkeltje en ze zouden bellen als hij gemaakt is..


Vorige week ben ik met Wendy en Kirsten naar een concert van Di-rect geweest in Hengelo. Het was geen 'normaal' concert maar een concert uit hun theatertour! Het eerste zongen en speelden ze alle nummers heel rustig, dat was erg leuk! :) Na de pauze was het gewoon weer normaal rocken! Zaterdag ben ik met Kirsten meegegaan naar Lelystad waar ze haar verjaardag vierde! Helaas kon Wendy niet mee want ze was ziek geworden :( Ik vond het een erg gezellige verjaardag!

Ten slotte ben ik nog druk met school bezig gweest de laatste tijd. Ik heb tentamenweek gehad en ben erg benieuwd naar de cijfers. Ik was vooral erg zenuwachtig voor Spaans mondeling.. het ging toch wel aardig goed en ik heb me cijfer inmiddels al gekregen, een 6.5! :) Verder had ik nog projectweek en vrijdag hebben we concept terug gekregen.. in de projectweek waren er wat problemen in de groep en daardoor was het rapport niet heel erg goed vonden we.. maar de feedback die we gekregen hebben viel toch nog wel mee! :) Deze week moeten we er weer ana werken en donderdag het definieve rapport inleveren!

1 opmerking:

Globeskater zei

hehe eindelijk alles bijgewerkt ;) was leuke maand met veel leuke dingen... wel jammer dat schaatsseizoen alweer voorbij is, maar vind de zomer toch ook wel leuk :D ik hoop dat je de rest van de tentamens net zulke goede cijfers haalt als op je mondeling ;)