dinsdag 2 september 2008

Kanoën!

Een dag nadat ik weer terug was van Hof en me zusje van survivalkamp in de Ardennen miste zij het survivalen enzo al en we spraken af om binnenkort een X samen een dag te gaan kanoën! Op internet zochten we de prijzen op van de kanoverhuur in Annen maar die vonden we toch wel erg duur.... na ff verder zoeken vonden we een kanoverhuur in een klein dorpje wat verderop die 7.50 euro p.p. goedkoper was!! we kregen er al helemaal zin in maar zagen toen dat ze op dat moment gesloten waren... dus nog ff wachten maar op zaterdag 9 augustus waren ze weer open en was het mooi weer dus gingen we op weg!

Na een leuk fietstochtje vonden we al snel de kanoverhuur en een erg aardige vrouw gaf de kano's en hielp ons ff met erin komen en toen konden we op weg! Het was eerst weer ff wennen want het was voor ons allebei al lang geleden maar al snel hadden we weer een goed ritme te pakken. Op het eerste gedeelte waren veel bruggen waarvoor we ons vaak helemaal klein moesten maken. Dat ging niet altijd ff makkelijk maar gelukkig hebben we ons hoofd niet gestoten ;)

Na een tijdje hield het kanaal op en moesten we de kano's uit het water trekken, een stukje tillen naar het volgende kanaal en er dan weer in. Dit ging niet echt soepel. In/uitstappen blijft wel lastig en die kano's waren nog best zwaar. Maar met wat goed samenwerken zaten we ff later weer in de kano. Helaas niet voor heel lang maar nu ging het in/uitstappen en tillen alweer een stuk beter. FF later nog 1x en ik dacht dat het nu wel weer goed zou gaan maar niet dus... bij het instappen was ik ff onhandig bezig en opeens lag ik in het water....en kreeg me zusje helemaal de slappe lach. Gelukkig was het niet zo diep en was het lekker weer dus ik kon er zelf ook wel om lachen.

We konden nu gelukkig een heel eind lekker doorpeddelen. We genoten van de stilte en de mooie natuur. Onderweg hadden we veel lol samen over waterplanten en riet. Rixt was de riet en gras deskundige en ik de waterplantendeskundige :P Na een leuk stuk peddelen tussen verschillende dieren door (eenden, paarden, koeien) gingen we weer op weg terug. Maar eerst nog ff bij een dorpje stoppen voor een heerlijk softijsje!

Op de terugweg weer een paar X de boot uit het water maar nu ging het allemaal goed! :) Onze armen begonnen wel wat moe te worden maar gelukkig hadden we wind mee. Na weer wat bukken onder bruggen door kwamen we weer bij de verhuur aan en konden de kano's voor de laatste X uit het water.

Nu nog ff op de fiets terug en toen voelden we onze armen wel ;) en de rest van de avond en de volgende dag ook nog. Maar dat maakte niet uit. Ik had een superleuke dag met me zussie gehad! :)

3 opmerkingen:

- zei

mooi dat het leuk was! En je bent idd beetje onhandig :P

Kirsten zei

Hahahaha jij in het water :D...Kon ook niet missen :P

Globeskater zei

haha klinkt leuk! kanoen moet ik ook echt weer eens gaan doen, mss volgend zomer haha ;)