maandag 23 april 2012

Jul i Norge! ~ 1. og 2. juledag.

Eerste kerstdag wordt in Noorwegen niet zo uitgebreid gevierd. Het is een relaxte dag thuis. We beginnen de dag met een uitgebreid en heerlijk ontbijt. Daarna kijken we wat tv en 's middags besluiten we naar buiten te gaan voor een wandeling door de witte wereld. Het is heel stil en ik geniet daarvan en van het knisperende geluid van het lopen door de sneeuw. Na een tijdje wandelen komen we bij de 'utsiktsvei' (uitzichtweg) en hier heb je inderdaad een erg mooi uitzicht over de wijde omgeving! Nadat we weer terug zijn is het nog even wachten op het diner. Opa eet weer gezellig mee en vandaag staat er eland op het menu. Dit heb ik hier al vaker gegeten en is echt heerlijk!

Tweede kerstdag worden we wakker en is helaas alle sneeuw weer verdwenen.. In de regen lopen we naar het huis van opa waar ook weer andere familie komt. De oom en tante die ik zaterdag al had gezien, een andere tante en een nichtje van een jaar of tien en nog een neef en nicht van onze leeftijd. Leuk om hun ook een keer te ontmoeten! We genieten van een uitgebreide kerstlunch in buffetvorm en er volgt nog een gezellige middag. Het was erg leuk om voor het eerst kerst te vieren met Håkon en in het buitenland en om veel familie te ontmoeten!

De volgende is deze bijzondere kerst helaas weer voorbij..na lang uitslapen is het toch tijd om op te staan, in te pakken, nog wat te eten en dan weer op weg naar huis te gaan.. Bij het treinstation nemen we afscheid en reis ik met trein, vliegtuig, trein en bus naar huis. Alles gaat opzich goed maar toch vind ik het lang duren.. Ik ben wel blij als ik weer thuis ben en kan gaan slapen maar toch zou ik liever nog ergens anders slapen.. ;)

Geen opmerkingen: