maandag 14 mei 2007

Fietstochtje

Gister weer eens een wielrentraining gedaan samen met Wendy. 1ste keer dat ik weer op de fiets zat sinds ons weekendje Amstel Gold Race. Halverwege onze huizen spraken we af bij een knooppunt. Daar eerst op de kaart gekeken waar we vandaag eens heen zouden gaan fietsen en dan de nummers onthouden van de knooppunten die we wilden volgen!

Al snel merkten we beiden dat onze benen niet zo goed waren vandaag dus maakten we er een rustig tochtje van. We naderden een dorpje en zeiden tegen elkaar dat we het er wel Belgisch uit vonden zien. In het dorpje aangekomen bleek dat het precies op de grens lag! Nu we zo dicht bij België waren besloten we ook om er een stukje doorheen te fietsen. Vind het echt grappig dat je zo vlak bij de grens toch al totaal verschillende bouwstijlen ziet van huizen. Daaraan aan kun je nog zien waar de grens ligt want verder merk je er nix van wanneer je nou de grens passeert.

Na een stukje door België gingen we weer op weg naar Breda en begon het wat te regenen. Ik vond het eigenlijk wel een lekker verfrissend buitje en 10 minuten later scheen de zon alweer!

Soms gaan de knooppunten over onverharde wegen en daar kunnen wij niet over met de racefiets. Ook nu werden we weer een onverharde weg opgestuurd en we besloten maar gewoon ff een andere kant op te fietsen. Verdwalen zoals een paar week geleden kon toch niet meer echt want ik had nu een fietskaart mee die ik van me zusje op me verjaardag had gekregen :) al snel zagen we ook weer borden met Breda erop en met wind mee waren we daar al snel! In het centrum aangekomen ging Wendy de andere kant op richting haar kamer in Etten Leur en fietste ik nog een paar 100 meter naar mijn kamer. Op de teller stond toch weer mooi 50km :)

1 opmerking:

Globeskater zei

ja het was een mooi fietstochtje...en dat regenbuitje was zeker lekker verfrissend vind het nog steeds grappig dat jij pas heel laat door hebt waar je precies bent ;)