zondag 13 mei 2007

Right to play!

Dinsdag gingen Wendy en ik naar Capelle aan de ijsel voor een informatieavond van Right to play. Dat is een stichting opgericht door Johan Olav Koss en zorgt ervoor dat overal ter wereld kinderen kunnen spelen en sporten! En door het spelen kunnen de kinderen van alles leren wat belangrijk is in een leven en ook gewoon een leuke tijd hebben! Vorig jaar heeft Joey Cheek (echt één van me favo schaatsers) al zijn Olympisch prijzengeld aan Right to play geschonken en toen ben ik eens goed naar dit goede doel gaan kijken! Ik wilde altijd wel iets gaan doen voor een goed doel en dit sprak mij wel erg aan!

Vorig jaar heb ik al een X een mailtje gestuurd om me aan te melden als vrijwillger maar steeds wanneer er informatieavonden waren kon ik helaas niet. Gelukkig deze X wel! We waren beiden veel te vroeg in Capelle en nadat we het gebouw gevonden hadden zijn we met de metro naar Rotterdam Alexander gegaan en hebben we daar nog in wat winkels rond gekeken. Daarna weer terug en precies om 7 uur waren we er weer!

Er waren inmiddels al aardig wat mensen en uiteindelijk waren er een stuk of 25 die allemaal vrijwilliger voor Right to play wilden worden! Olivia Ansenk van RTP zou de infoavond gaan leiden en ze had een mooie powerpoint presentatie maar helaas werkte de beamer niet. Dan maar zonder.. Ze vertelde erg leuk van alles over RTP! Veel wist ik ook al wel maar toch was het interessant! Daarna was het tijd dat iedereen zich ging voorstellen en wat ging vertellen over hoe je RTP had leren kennen en of je al planne had wat je wilde gaan doen. Ik vond het leuk om alle verschillende verhalen te horen!

Hierna kwamen nog 2 mensen van RTP zich voorstellen aan ons en hebben we met z'n allen nog een tijdje gezellig zitten praten. Na deze avond kan ik me ook echt gaan inzetten als vrijwilliger voor RTP op evenementen door bijvoorbeeld informatie te geven aan belangstellenden en het verkopen van merchandise. Ik heb er veel zin in!

Voor meer informatie over Right to play kun je kijken op deze site

1 opmerking:

Globeskater zei

het was een interessante meeting, we moeten even mailen over welke dagen we voor de zomer nog kunnen helpen ;)