dinsdag 8 mei 2007

Vakantie!

Afgelopen week had ik weer een weekje vakantie! Het was een erg leuke week met heerlijk weer! Maandag ben ik samen met Wendy naar Amstelveen gereden. Na daar een straat een paar X op en neer rijden vonden we uiteindliejk het huis van kennissen van Margot. Daar hebben we ff een tijdje heerlijk buiten in tuin gezeten en daarna zijn we met z'n 3-en met de metro naar het centrum van Amsterdam gegaan. Daar kwamen we gelijk terecht in een enorme drukte. Het duurde tijden voordat je een stukje verder was maar iedereen was in een vrolijke bui en het was gezellig! Het Mueseumplein leek me ook nog wel leuk maar overal op borden stond dat het daar vol was dus dat leek ons toch niet zo'n goed idee.. We besloten om naar het Vondelpark te gaan en daar hebben we een tijdje heerlijk gezeten. Daarna was het tijd om weer weg uit Amsterdam te gaan watn we moesten nog naar Drenthe. Wendy en ik gaingen met de auot en Margot met de trein. Wendy zette mij op het staion in Hoogeveen af waar Margo inmiddels ook al was. Zij ging met mij meer naar huis. Dinsdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna hebben we geprobeerd om Margots laptop aan te sluiten op ons draadloos internetnetwerk. Jammergenoeg lukte dat niet echt..We zitten dan wel vaak achter de computer maar verder hebben we er niet zoveel verstand van ;) 's middags hebben we heerlijk in Assen geshopt! Ik heb alleen nix gekocht maar Margot vond wat erg leuke kleding! 's avonds besloten we een fietstochtje te gaan maken. En dat naar de grens van Groningen! Als we die gepasseerd hadden was Margot in alle provincies van NL geweest. Op de heenweg hadden we veel last van vliegjes en op de grens zaten we er helemaal onder hehe. Weer thuis aangekomen zijn we nog begonnen met een spelletje Risk samen met me zusje. De strijd tussen ons drieën was wel erg grappig maar al snel zat het er al niet meer in dat ik nog kon gaan winnen… Margot probeerde het me zusje nog moeilijk te maken maar uiteindelijk won zij toch. Woensdagochtend gingen we nog ff met Wendy’s cadeau bezig zodat ie helemaal perfect was :P Daarna met de bus en trein op naar Zuidwolde! Daar konden we heerlijk buiten in de tuin zitten en was het erg gezellig! Later op de dag nog een wandeling door het bos gemaakt en lekker chinees gegeten. ’s Avonds kwam Wendy’s familie en hebben we gezellig binnen gezeten. Ik bleef nu samen met Margot bij Wendy slapen en de volgende dag gingen we Margot nog wat meer van Drenthe laten zien. Eerst op weg naar Orvelte, een museumdorpje. Daar ff in wat winkeltjes rondgekeken maar we hadden het al snel weer bekeken. Toen op weg naar Borger waar een heerlijke ijssalon zit waar we ff lekker gezeten hebben. Dan verder naar het boomkroonpad. Dat is toch wel 1 van de leukste dingen in mijn omgeving om te doen vind ik. Het is een pad tussen de boomtoppen door wat erg apart is. We hadden veel lol en vooral Margot en Wendy waren wel druk en vol energie :p Daarom nog maar ff een lekkere boswandeling gemaakt waarbij Wendy weer goed de gids kon spelen hehe. Daarna terug naar mijn huis waar we voor onszelf heerlijke pannenkoeken gebakken hebben. Toen we in de kamer zaten keek ik eens wat voor DVD’s wij eigenlijk allemaal hadden en had opeens zin om Final Destination 1 eens te zien. Ik vond het eigenlijk een erg grappige film en ben nu ook erg benieuwd naar deel 2 en 3! Hierna gingen Margot en Wendy weer naar huis en ik ging lekker slapen. Vrijdag ben ik begonnen om mijn slaapkamer weer in te richten. Mijn zusje en ik hebben namelijk van kamer geruild omdat mijn oude kamer groter was. Ik ben nu toch niet veel meer thuis dus kon zij de grotere kamer wel krijgen. Ik kwam er nu wel weer achter dat ik nog heel veel troep had en heb heel wat weggegooid. Ook veel van me vorige opleiding/stage en toen ik al die spullen weer zag werd ik wel weer wat gefrustreerd over hoe dat allemaal gelopen was.. ’s Middags ben ik met Rixt naar de kapper geweest. We waren allebei ons haar weer zat en dan gaan we vaak ff gezellig samen naar de kapper! Bij mij is er weer lekker een stuk afgegaan en mijn krullen zijn nu weer wat beheersbaarder ;) Daarna was het helaas tijd om weer naar Breda te gaan want ik moest zaterdag gewoon werken. Het werken ging gelukkig wel weer wat beter dan vorige week en nadat ik vrij was ben ik snel weer op weg gegaan naar het Noorden. Nog ff gratis met de bus van Assen naar Annen gereisd want ik kwam er achter dat ik geen strippenkaart en geld meer had. Gelukkig had ik een erg aardige buschauffeur!
Zondag was de dag dat ik weer een jaartje ouder werd, alweer 22! Nadat Rixt en me moeder terug waren van training kreeg ik mijn cadeautjes van hun. Me moeder kwam aanzetten met een enorm grote doos en daarin zat een koelkastje! Daar was ik erg blij mee want die had ik nog niet in Breda. Nu word mijn leven hier op me kamer weer wat beter! Rixt had nog een oude rol tape gevonden en die helemaal om mijn pakje gewikkeld. Ik ga haar wel terugpakken op haar verjaardag! Uiteindelijk kwam er een fietskaart uit van Zuid NL en België! Zo kan ik niet meer verdwalen :P ’s Middags kwamen Margot en Wendy langs met een erg leuk kaartje waarop ik opeens een andere achternaam had ;) Ook hadden ze een leuk cadeau meegebracht van hun 2-en en Kirsten. Een grillijzer! Nu kan ik ook lekkere tosti’s maken in Breda! FF later kwamen me beide oma’s die ik al lang niet meer gezien had dus vond het erg leuk om ze weer eens te zien :) Ook kwamen er nog een oom en tante en nog een tante. ’s Avonds heerlijk volgens de traditie weer shoarmabroodjes gegeten en daarna Margot naar de bushalte gebracht want ze ging weer terug naar het zuiden. Daarna nog gezellig met Wendy Peking Express gekeken en daarna samen met Rixt en Wendy Kolonisten van Catan gespeeld. Dit had Wendy nog nooit gedaan en ze was nu wel erg benieuwd hoe dat spel ging. Het bleek dat ze er wel talent voor had want ze won gelijk! Daarna was het alweer laat en ging ook zij naar huis en zat de vakantie er weer op!

Geen opmerkingen: