zaterdag 25 augustus 2007

Ride for the Roses!

Zondag 19 augustus was er weer de ride for the roses! Na vorig jaar de 60km gefietst te hebben gingen Wendy en ik nu de 100km doen! Samen met 5000 andere mensen in 1 groot peloton!

Zaterdag ging ik vanuit Annen op de fiets naar Assen, daarna een stukje met de trein naar Hoogeveen en vanuit daar samen met Wendy naar huis van haar ouders gefietst. 's avonds al vast even gekeken hoe we de fietsen op de fietsendrager moesten zetten en toen ontdekten we dat Wendy's band lek was.. die ff snel verwisseld en vervolgens geplakt met behulp van Wendy's vader. Wij moeten het echt nog ene X zelf gaan leren ;). Later op de aovnd nog ff het dorp in geweest want er was feest en het was gezellig!

Zondag ging al vroeg de wekker en na een ontbijte op weg naar Groningen. Onderweg zagen we allemaal auto's met ook fietsen achterop. DAt zag er leuk uit! In Groningen aangekomen vonden we al snel de parkeerplaats en ff later fietsten we naar de start.

Om half 11 zou de start zijn en toen gingen we ook wel een klein stukje vooruit maar uiteindelijk starten we pas echt om 11 uur. Nadat we Groningen uit waren ging het gelijk supersnel! De snelheid zou tussen de 25 en 28 km liggen maar wij reden al bijna 40! Opeens in een bocht hoorde ik me naam en zag ik me moeder langs de weg staan! dDAt was wel erg leuk! :) En ff later stonden we opeens allemaal stil.. Zo ging het eigenlijk de hele eerste 50km! Een stuk snel rijden en dan opeens weer stil staan! Het was wel erg cool om met zoveel mensen te rijden over afgezette wegen! we reden ook door dorpjes en daar stonden allemaal mensen langs de weg te klappen en aan te moeodigen! Zo kreeg je echt een beetje een idee hoe het voor een wielrenner is om bijv. de Tour de France te rijden!

Tijdens het fietsen hadden we ook nog een leuke bezigheid. We gingen allemaal mensen met shirtjes van profploegen zoeken/zien. En dat waren er hele wat! Ik denk dat we in totaal wel een stuk of 25 verschillende gezien hebben!

De laatste 50km lag het grote peloton wat meer uit elkaar en werd er niet meer massaal gestopt. Dit fietste nu ook wel fijn! En zo leek het nog meer op een wedstrijd ;) helemaal toen wij van groepje naar groepje aan het rijden waren! Er waren toch wel vele mensen die al behoorlijk stuk zaten maar wij reden een mooi tempo en hebben heel wat mense ingehaald. En opeens was daar alweer de finish! Daar nog ff in d efile staan maar uiteindelijk kregen we onze roos en verder nog een doos tomaatjes.

In de auto lagen de winegums klaar die we en dag eerder gekocht hadden en die smaakten heerlijk! WE zijn naar mijn huis gereden waar me moeder lekkere pannekoeken gebakken heeft! Vervolgens naar Wendy's huis en daarna heeft ze me op de trein gezet waarmee ik weer richting Breda ging.

Ik vond het een erg leuke tocht! Was leuke ervaring om in zo'n grote groep te rijden en wil het zeker nog wel een X doen!

1 opmerking:

- zei

lijkt me echt gaaf als iedereen je aanmoedigt :D