maandag 26 november 2007

5.47.69!!!

Gister was het dan zover, ik ging weer een X een 3km rijden! Deze afstand had ik nog maar 2x gereden en de laatste X was in februari 2004. Ik had er vantevoren al veel zin in! Het schaatsen gaat de laatste weken goed en de 3km leek me gewoon een leuke afstand om weer eens te gaan rijden.

Ook Wendy ging een 3km rijden en het leek ons erg leuk om tegen elkaar te rijden! De 1ste X dat wij allebei een 3 reden startten we wel in hetzelfde kwartet maar allebei tegen een hele snelle tegenstander. Op training rijden we eigenlijk altijd samen dus we zouden lekker samen op kunnen rijden!

Ik kwam de ijsbaan binnen en gelijk kwam Wendy op mij af dat we echt tegen elkaar mochten rijden! coooool! Het duurde nog ruim een uur voordat we zouden starten en we gingen ons rustig voorbereiden. Wendy bedacht een schema die ik er ook wel goed vond uitzien. We zouden dan uitkomen op 5.49 wat een PR zou zijn! Dat was ook mijn doel! Voordat we ijs opgingen nog ff met de trainer overlegd en die vond het ook goed. Dan een paar rondjes inrijden, zenuwachtig zijn, en wanneer de rit voor ons bijna gefinishd is naar het bankje en klaarmaken voor de start!


Ik start in de buitenbocht en kom niet echt goed weg. Op het rechte stuk kan ik wel goed snelheid maken en op de 1ste kruising kan ik mooi achter Wendy aanrijden! Rondje 44.21 verschijnt op het bord, iets te langzaam. Dan in de bocht kom ik hard dichterbij op Wendy en moet ik aan Denny Morrison denken en zijn foute wissel en dat ik het niet zo moet doen.. Ik besluit te versnellen en kan zo nog mooi voor Wendy langs kruisen waarnaar zij mooi achter mij kan aanrijden en mij verderop in het rondje weer passeert! Zo rijden we de volgende rondjes en dat gaat heerlijk! We zien elkaar steeds op de kruising en kunnen dan weer 'jacht' maken op elkaar en dat rijdt echt fijn! Ik wil Wendy gewoon steeds weer voorbij! Langs de kant staan ook mensen aan te moedigen wat ook altijd leuk is. Het ijs glijdt ook goed en voordat ik het weet hoor ik alweer de bel! Ik heb de laatste binnenbocht waar ik wel blij mee ben. Vlak voor de bocht haal ik Wendy weer in en ga ik op de finish af. Opeens hoor ik wel weer geklap vlakbij mij en zie dat Wendy mij bijna weer inhaalt. Maar dan is daar de finish en ben ik net iets eerder! Eindtijd 5.47.69!! een PR!!! Eindelijk weer eens! Het is echt al 5-6 jaar geleden dat ik voor het laatst een PR gereden heb!! Ook Wendy rijdt een mooi PR met 5.48.16! Nu ben ik op 1 afstand sneller dan Wendy! Dat is toch ook wel leuk! Ik ben toch ook meer de lange afstandsrijder van ons beiden. Wendy kan veel beter sprinten. Dus het is wel mooi verdeeld zo! Op het bankje praten we nog ff na met wat clubgenoten en de trainer. Iedereen vond het een mooie race van ons :)

Daarna lopen we door de tunnel (wat ik leuk blijf vinden) en komen aan de andere kant nog een clubgenoot tegen die helemaal op het eind nog moet rijden. Samen kijken we naar een race van wat snelle jongens van de baan. Dat zag er mooi uit! Wij gaan naar de kleedkamer, drogen onze schaatsen af en gaan dan weer terug naar de baan om ons clubgenoot aan te moedigen! Zij gaat haar 1ste 3km rijden en wilde ook onder de 5.50 rijden en met een mooi op en neergaand schema lukt haar dat makkelijk met een eindtijd van 5.45! We gaan weer terug naar de kleedkamer, praten nog wat na en nadat we ons omgekleed hebben drinken we nog ff wat in het café. Het was een mooie wedstrijd!

1 opmerking:

Globeskater zei

haha was leuk he zondag :D de volgende keer ga ik winnen haha ;)