donderdag 27 december 2007

Erfurt???????

Zondag in Heerenveen al toen de Worldcup nog niet eens was afgelopen begonnen we eigenlijk meer voor de grap al over Erfurt te praten. Dat dit weekend wel weer erg snel voorbij was gegaan en dat we geen zin hadden om sowieso meer dan een maand te wachten om iedereen weer te zien en of we niet gewoon naar Erfurt konden gaan. Toen dacht ik, hmmm best leuk maar dat gaan we toch niet doen en gaat niet lukken. Maar toen werd het woensdag en we waren nog steeds aan het praten over Erfurt en hadden ook al dingen opgezocht over reisduur, accommodatie, toegangskaartjes. En nu begon er bij mij toch wel een gevoel te komen van ‘misschien gaan we echt wel!!’ Tegelijkertijd waren er ook nog wel veel dingetjes die opgelost moesten worden voordat we konden gaan. Ik had zelf wel 2 drukke schooldagen vrijdag en maandag met eigenlijk verplichte dingen. We moesten nog een auto met winterbanden te zien regelen, Wendy moest nog naar de huisarts, Kirsten moest vrij zien te krijgen van werk, we hadden accommodatie nodig. Voor al deze dingen werden al oplossingen gezocht en zo kwam de trip toch steeds dichterbij. Zo werd het donderdagmiddag en we besloten dat we nu moesten beslissen wat we gingen doen. Door al het gepraat erover hadden we er allemaal eigenlijk wel heeeeeel veel zin in gekregen en we besloten om er gewoon voor te gaan! Vrijdag zouden we naar Erfurt gaan vertrekken en alle schaatsers nog een weekend aan te gaan moedigen! Nu moest alles nog snel geregeld worden. We konden met de auto van Kirstens vriend gaan waar winterbanden onder werden gezet dus het vervoer was geregeld. Dan de accommodatie. We hadden al wat adresjes op internet gevonden en Wendy besloot eens te gaan bellen. Na een paar telefoongesprekken heen en weer was ook dit geregeld! Kaartjes zouden we wel ter plekke kopen. Ik verstuurde wat mailtjes naar leraren en studiegenoten en was er toen ook klaar voor! Nog ff alles inpakken, kleren, slaapspullen en fanspullen en toen kroop ik lekker me bedje in. Slapen lukte niet echt, ik was veel te opgewonden over dat we echt gingen! Een paar uurtjes later om 6.30 ging de wekker en was ik direct wakker en klaar voor weer een geweldig schaatsweekend!

Geen opmerkingen: