vrijdag 28 december 2007

Erfurt! ijs - ice - is - eis - ayize --> teil 1

Om 6.30 ging de wekker en na nog ff de laatste spulletjes ingepakt te hebben ging ik op weg naar het station. Daar stapte ik in de trein richting Etten-Leur en na ff wachten besloot ik alvast een treinkaartje voor Wendy te kopen die vervolgens vlak voordat de trein kwam eraan kwam rennen met haar tassen en nog net op tijd stapten we de trein binnen. De reis duurde echter niet lang want al snel werden onze kaartjes gecontroleerd en bleek dat Wendy nog niet met korting mocht reizen. De keus was een boete van €35 betalen of uitstappen in Tilburg en een trein later nemen. Na ff gebeld te hebben met Kirsten besloten we uit te stappen en op station Tilburg een half uur te wachten op de volgende trein. We kochten ff een leuk kaartje voor Kirstens vriend om hem te bedanken voor de auto en het 'meenemen' van Kirsten voor een weekendje weg en Wendy kocht nog ff wat eten. Dan weer de trein in en na een goede reis arriveerden we rond 10.30 op station Arnhem. Kirsten was daar inmiddels al gearriveerd en legde uit waar ze stond. We dachten dat we het goed begrepen maar toen we ergens het station uitliepen was er geen Kirsten te zien. Ik liet Wendy maar ff met haar praten waar ze nu wel echt stond, daar is zij wat beter in, en na nog een hele wandeling op het station kwamen we weer ergens buiten en nu zagen we Kirsten wel! We stopten onze tassen in de auto en na een klein stukje spookrijden over de vage in/uitgang van het station waren we echt op weg! Al snel passeerden we de grens en reden we over de Deutsche Autobahn met erg leuke kerstmuziek in de auto en we al veel lol over komend weekend! Ergens bij een erg onoverzichtelijke afslag reden we ff verkeerd maar gelukkig konden we zo weer de goede richting oprijden. Af en toe stopten we ff bij een rastatte en opeens verscheen Erfurt op de wegwijzers! We kwamen dichterbij!

Na nog een kleine 100km reden we de snelweg af en waren we er echt bijna! Nu nog de accomodatie vinden. Het was druk in de stad en tijdens het wachten op een stoplicht stond er een auto naast ons met een man erin die eerst Wendy wel interessant vond en nadat Wendy dat aan Kirsten en mij vertelde gingen wij ook eens kijken en waren wij ook interessant. Helaas was het totaal geen leuke man ;) FF later reden we opeens voorbij de accomodatie maar er was zo snel geen parkeerplek te zien. We dachten ff 4x rechts af te slaan en dan weer bij de accomodatie uit te komen maar dit ging niet helemaal goed. Na een rit door de buitenwijken van Erfurt kwamen Nadat Wendy en ik ff binnen gevraagd hadden waar de parkeeplaats was reden we een klein pleintje op waar onze auto nog precies paste. We pakten al onze tassen en liepen drie trappen op naar de receptie van het hostel. Nadat we hadden ingecheckt konden we nog een trap op naar onze 3 persoonskamer. De kamer zag er erg mooi uit en we dumpten onze spullen op de bank en vloer en gingen ff bijkomen van de reis en onze kamer nog wat mooier maken met wat vlaggen van onze favo schaatslanden!

Nadat we ff wat gerelaxed hadden begonnen we zin te krijgen in wat eten en na ff bij de receptie een plattegrond gehaald te hebben en wat restaurantips gevraagd te hebben gingen we lopend op weg naar het centrum. Al snel zagen we dat de hele stad in mooie kerstsfeer was! Overal lichtjes en kerstdecoratie en verder op in het centrum allemaal kerstmarktstalletjes en een supergroot verlicht reuzenrad! Na wat leuke foto's hiervan gemaakt te hebben zagen we het schnitzelrestaurant die de receptioniste ons aangeraden had. Helaas zat het al helemaal vol en ook voor morgen was het al helemaal vol. We liepen verder door het centrum en liepen veel restaurants binnen maar allemaal vol... uiteindelijk vonden we een leeg tafeltje in een sportbar en ploften daar neer in een lekker zachte bank. Opeens kreeg Kirsten een sms van haar broertje dat Shani vader was geworden!! Hier waren we wel erg verbaasd over want Shanis vriendin Izumi was pas 31 december uitgerekend. FF later kreeg ik een smsje van Lisan en Wendy van haar vader met hetzelfde nieuws! Echt een verrassing maar wel erg leuk! We vroegen ons af of Shani hier dan nog wel was en ff later kregen we nog wat smsjes dat hij gewoon op de loting stond dus blijkbaar ging hij gewoon rijden! Ondertussen werd ons eten geserveerd en genoten we alledrie van een steak met championroomsaus. Nadat we afgerekend hadden besloten we nog een rondje door het centrum te lopen en naar een ijscafé te gaan waar Wendy en ik in de zomer heerlijk ijs hadden gegeten. Deze bleek helaas al dicht te zijn maar ff verderop ontdekten we een ander ijscafé die nog wel open was. We gingen naar binnen en bij het zien van de menukaarten hadden we echt iets van yummie!!!!!!!!! Er stonden superveel ijscoupes in en ze zagen er allemaal heerlijk uit! De keuze was aan de ene kant moeilijk omdat het zo veel was maar aan de andere kant leken ze allemaal lekker dus maakte het niet zoveel uit welke je nam. Het was ook nog eens erg gezellig met de obers en al snel werd ons ijs geserveerd en het smaakte net zo goed als het eruit zag! We besloten dat we hier elke avond ff langs zouden gaan! We liepen langs de andere kant van het centrum terug naar onze accomodatie waar we snel in ons bedje kropen waar we heerlijk in slaap vielen dromend van de leuke dingen die we dit weekend weer gingen meemaken.