woensdag 16 januari 2008

WK Sprint! Here we come!!!

Nog een paar dagen en dan begint het WK Sprint in Heerenveen!!! Na ruim een maand gaan we weer naar een internationale schaatswedstrijd en ik heb er weer superveel zin in! Beide dagen ga ik samen met Kirsten en Wendy heen en op zondag komt Lisan ook. Wel niet met ons maar misschien komen we haar nog wel tegen! Het gaat denk ik ik een erg mooi toernooi worden. Voor mij is de grootste kanshebber op de wereldtitel Jeremy Wotherspoon. Maar er staat wel weer druk op hem en dan maakt hij nog wel eens fouten.... zijn grootste concurrenten komen uit Korea verwacht ik met de de huidige wereldkampioen Kyou Hyouk Lee en verder Joon Mun en Kang-Seok Lee die bij de Worldcup in Erfurt beide 500meters won.

Bij de vrouwen is Beixing Wang de grote favoriet, ik hoop alleen dat ze kan rijden want ik las net dat haar schaatsen zoek zijn. Ik zou het heel erg balen voor haar vinden als ze niet kan rijden nu het dit jaar net zo goed gaat!

Zelf ben ik niet echt blij met de Nederlandse deelnemers. Ze hebben allemaal een goed NK gereden en zijn daarom ook terecht geplaatst maar ik had liever andere mensen zien rijden. Maar de Nederlanders interesseren me toch al niet echt. Ook dit weekend zal ik de Noren weer het hardst gaan aanmoedigen die met een mooi 3tal aan de start verschijnen! Mikael Flygind Larsen waarvoor een een speciaal bord hebben, Dag Erik Kleven die de laatste tijd erg goed in vorm is en Håvard Bøkko die na een supergoed EK ook gewoon nog ff meedoet aan het WK sprint en daar ook nog eens best goed kan gaan rijden!

Verder is onze bordjescollectie nog uitgebreid om alle coole Koreanen te kunnen aanmoedigen en zullen we weer met 4 vlaggen op de tribune staan! Zaterdagavond gaan we weer heerlijk eten bij v/d Valk in Wolvega en zondag word het vast wel weer erg gezellig in Heerenveen!

Een uitgebreid verslag volgt hier!

Geen opmerkingen: