donderdag 3 april 2008

alweer meer dan een maand in Duitsland!

Morgen is het alweer 5 week geleden dat ik 's ochtendsvroeg naar Hof vertrok! De tijd gaat echt snel. Inmiddels voel ik me echt al thuis hier :) heb me kamer leuk ingericht met veel foto's en ken de weg in de stad ook al aardig!
Sinds me laatste blog heb ik ook alweer veel dingetjes gedaan! De laatste dag van de paasvakantie ben ik samen met Ursula (Mex), Szilvi (Hun), Sandra (Rom) en Sabrina (Bel) naar Bamberg gegaan met de trein. We hebben daar rondgewandeld, lekkere warme chocomel gedronken en heerlijk gegeten in een restaurantje. Het sneeuwde veel de hele dag maar ik vond de stad echt supermooi, nog mooier dan Nurnberg denk ik. Wil er zeker nog een X heen in de lente/zomer!


Afgelopen zondag ben ik samen met Erika (Bol) en Teresa (Pol)met de bus naar de Untreusee geweest. Een meer net iets buiten Hof. Daar aangekomen zijn we eerst ff bij het kletterpark gaan kijken en besloten al snel dat we dit binnenkort echt een X wilen doen. Zag er supercool uit! Daarna zijn we begonnen met een wandeling om het meer heen, het was heerlijk weer en de natuur was supermooi! Na 5km wandelen waren we weer terug en hadden we wel trek gekregen. Bij het restaurant kochten we wat drinken met kuchen, we kregen een supergroot stuk die heerlijk smaakte!


Verder heb ik ook verschillende feestjes gehad! 2x bij iemand in de keuken, 1ste X was het erg leuk en gezellig met alle uitwisselingsstudenten! 2de x was op 1 of andere manier wat minder.. Afgelopen vrijdag hadden we een supriseparty voor Erika georganiseerd in een grote zaal hier op het woonpark. Ze was de maandag erop namelijk jarig. De zaal was versierd en er was een taart geregeld en nadat alles klaar was kwam al snel Erika eraan en was ze helemaal verbaasd, erg leuk om te zien! Het feest was heel gezellig met lekker drinken en eten, leuke muziek en leuke mensen! Dan maandag had Erika wat meiden uitgenodigd om nog een X haar verjaardag te vieren. Het werd een supergezellige meidenavond met veel chocola en ander lekkers, meidenpraat over o.a. jongens en we hebben nog een film gekeken, ''Eurotrip''. Echt een geweldige film waarbij ik heel veel gelachen heb! Nadat iedereen weg was, was er nog steeds eten over en daar was ze wel verbaasd over want in Bolivia eet iedereen altijd heel veel. Ik zou me daar wel goed voelen dan want valt me hier ook wel vaak op dat er niet zoveel gegeten wordt terwijl ik altijd wel veel eet :P


Ook hebben we 1x per week Stammtisch, dan gaan we met uitwisselingsstudenten en studenten van international management gezellig naar een café. Ben nu 2x geweest en was beide keren erg gezellig, ook leuke Duitse meiden leren kennen!

En dan kom je een dag later in de klas en ontdek je dat je opeens mensen kent! Daardoor worden de lessen ook weer wat leuker! Over het algemeen zijn ze allemaal wel interessant. Vind de taallessen wel het leukst, heb voor Spaans, Engels en Duits een erg leuke lerares, de groepen zijn leuk en je bent zelf ook nog actief bezig. Bij de andere vakken is het toch vooral 1 1/2 uur luisteren en sheets bekijken. Dan duurt zo'n les soms best lang. en als je daarna nog zo'n les hebt is het soms wel moeilijk om wakker te blijven ;) gelukkig is het vaak wel vrij boeiend maar ik mis nu de werkcolleges en het projectwerk wel.
Verder nog een paar x samen met de andere meiden gekookt en gegeten. En dat gaat steeds beter ;) Wel hebben we nog wat moeite met de hoeveelheid inschatten, elke X hebben we weer wat over maar ja, beter dan te weinig. Ook eten we nog veel chips, chocola en andere snacks.. gelukkig lopen we elke dag minimaal een uur en we hebben nu ook plannen om min. 2x per week te gaan joggen :P

Vandaag had ik pas om 15.45 me eerste les dus ff wat aan het huishouden gedaan, opgeruimd, schoongemaakt, afgewassen, naar de winkel geweest, kleding gewassen enz. En deze log geschreven ;)

2 opmerkingen:

- zei

Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! De foto's van Bamberg vond ik erg leuk om te zien!! Enne niet zoveel snoepen he!!!!

Anoniem zei

haha daar dacht ik ook al aan, wat veel snoepen.. ;) maar goed aankomen hoort geloof ik ook wel beetje bij erasmus perioden en dan kan je nog wel zoveel wandelen het kan er toch bij aankomen ;)

leuke foto's van bamberg en ben blij dat je het zo naar je zin hebt ;)