dinsdag 1 april 2008

Forbundsgrupper i hurtigløp 2008-2009

Zaterdag nieuws op de Noorse schaatsbondsite! De ploeg voor volgend seizoen was bekend! Daar was ik al tijdje erg nieuwsgierig naar. Zou er wat veranderen qua samenstelling en nog meer naar de trainer..

Qua samenstelling is er eigenlijk niks veranderd. Daar ben ik wel erg blij mee! Iedereen die vorig jaar in de groep zat zit er nu ook nog gewoon bij! :) en bij de meetrainenden 2 leuke nieuwe namen! Øyvind Andreassen die ik dit jaar al erg goed heb zien rijden bij de Inzell worldcup en Preben!! Had het eerlijk gezegd niet verwacht dat hij er nu bij zou zitten maar is superleuk!!!



Maar dan de trainers... Peter Mueller blijft in Norge..tot zaterdag had ik nog steeds hoop dat hij weg zou gaan, naar Rusland bijvoorbeeld.. maar hij blijft dus ook nog volgend seizoen.. ik snap echt niet waarom! Zijn effect daar is allang uitgewerkt! De prestaties waren echt niet goed afgelopen seizoen(en). OS Torino geen medailles, WK afstanden 2007 en 2008 geen medailles...Bøkko reed wel supergoed maar hij is ook gewoon een megatalent.. maar er is ook nog de rest van de ploeg... en die hebben toch niet veel laten zien dit jaar en heb ook het idee dat ze zelf ook niet allemaal zo tevreden meer zijn...een van hun heeft dit jaar een opmerking gemaakt die erg veel zei.... met de andere trainer ben ik wel erg blij!! Heb Lasse Sætre bij de Worldcup in Erfurt aan het werk gezien en dat zag er echt goed uit!!


maar er is niks aan te doen verder.. we zullen zien volgend jaar.. en hoop dat de prestaties toch beter zullen worden.. ik zal ze samen met Kirs, Wen en Lisan in ieder geval weer hard gaan aanmoedigen volgend jaar! Heb er nu alweer zin in!

Forbundsgruppe
Håvard Bøkko, Hol IL
Christoffer F. Rukke, Hol IL
Mikael Flygind Larsen, HB&SK
Dag Erik Kleven, Sand IF
Henrik Christiansen, Asker SK
Øystein Grødum, Arendal SK
Fredrik van der Horst, Tønsbergs TF
Sverre Haugli, Jevnaker IF
Maren Haugli, Jevnaker IF

Medtrenende
Even Johansen, Tynset IF
Preben Kristensen, Fana IL
Øyvind Andreassen, Snøgg SK
Stian Elvenes, Aktiv SK
Talentgruppe
Sverre Lunde Pedersen, Fana IL
Kjetil Stiansen, Aktiv SK
Kim Andre Eldevik, Geithus IL
Hege Bøkko, Hol IL
Ida Njåtun, Asker SK
Rikke Jeppsson, Nesodden IF
Frida van Megen, Rakkestad IL

Trenere
Peter Mueller
Lasse Sætre

1 opmerking:

- zei

Hij gaat nog wel eens weg...de vraag is alleen wanneer...maar ik weet zeker dat ze hem snel zat zullen zijn!!