donderdag 15 mei 2008

bezoek! :D

Maandag 5 mei was het dan eindelijk zover, me ouders en zusje Rixt kwamen me opzoeken! :D Na ruim 2 maand zou ik ze weer gaan zien! Rond 7 uur belden ze dat ze op de parkeerplaats van de Netto stonden en hoe ze nu moesten rijden. De Netto is naast het woonpark dus ik zei dat ik er wel ff aan kwam lopen en een paar minuten later zag ik de blauwe bus van me ouder staan! Was echt leuk om ze weer te zien!! Met de auto reden we nog een paar meter verder en dan spullen uitladen en naar me kamer! Die had ik overdag nog ff goed schoongemaakt en opgeruimd ;) We dronken gezellig wat en ik pakte doos uit met allemaal heeeeerlijke Nederlandse spullen die ik gemist had! stroopwafels, sausmix voor rijst, pannekoekenmix en rosébier! Na nog ff gezellig kletsen en afspreken wat we morgen gingen doen gingen we op zoek naar hostel waar me ouders zouden slapen. Ik had de kaart van Hof waar alle accomodaties opstonden meegenomen en zo gingen we op zoek en reden heel wat rondjes en kwamen uiteindelijk vlak bij de plak waar de auto eerst geparkeerd stond uit! Toevallig kwam de eigenaar van het hostel er ook net aan en konden we gelijk de kamer in! Die klein was maar er verder goed uitzag! Daar nog ff kletsen en toen gingen Rixt en ik weer op weg naar mijn kamer. Eerst ff bij Erika en Teresa langs zodat ze die ook kon ontmoeten en zij mijn zusje! Bij Erika ff gezellig op kamer gezeten en nog wat geleerd over Bolivia ;) Dan terug naar mijn kamer waar we de film 'Cool Runnings' op mijn laptop gingen kijken! Was echt een geweldig grappige film! Dan matje voor Rixt klaar leggen, nog ff kletsen tot het 12 uur was want dan was ik jarig!! :D Rixt feliciteerde me gelijk en nu mocht ik ook kaartje van Lisan openen :P

De volgende ochtend ging alweer vroeg de wekker. Om 8 uur had ik Engels en das me favoriete vak hier en omdat me ouders toch wilden uitslapen hadden we besloten dat ik daar gewoon heen zou gaan en Rixt zou gezellig meegaan! Kon ze gelijk me school zien! Samen met Erika liepen we richting school en bij de ingang van woonpark kwamen we nog jongen tegen uit me Engels klas die ook gezellig meeliep. Het was geen probleem dat Rixt meeging in de les en het was weer een erg leuke les dus had er geen spijt van dat ik gegaan was! Dan weer terug naar me kamer lopen en al snel nadat we daar weer waren werd er aangebeld en waren me ouders er ook weer! Nu was het tijd voor cadeautjes! Van me ouders kreeg ik geld wat ik goed kan gebruiken en van me zusje een pakket met allerlei verschillende soorten drop, yummie!!! Daarna gingen op weg naar het oude centrum om daar wat rond te kijken, shoppen en een lekker stuk gebak te eten! Ik had 's ochtends ff aan Duitse jongen gevraagd waar dat goed kon en de plek die hij zei was wel mooi want dan konden we eerst mooi ff door het centrum lopen! We bestelden allevier een apfelstrudel, ik vond hem zelf wat tegenvallen maar me ouders en zusje vonden hem heerlijk! Hierna shopping-time! Ik had Rixt verteld over een erg leuke winkel en daar wilde ze graag ff gaan kijken! Al snel vond zij allemaal leuke shirtjes die ze allemaal ging passen. Uiteindelijk stapte ze de winkel weer uit met 3 erg leuke shirtjes en een vest. Ook me moeder vond nog een leuk shirt. We gingen weer terug naar me kamer waar we een heerlijke ananas aten en ik de kleding die me ouders hadden meegenomen ff ging uitzoeken. Nu hopen op veel mooi weer!

FF later gingen we weer weg, op naar de Untreusee, het mooiste plekje van Hof vind ik! En daar was ook iets wat Rixt en ik heel graag wilden doen, kletteren in het kletterpark! Nadat we betaald hadden kregen we klimgordel aan en liepen we naar het oefenparcours waar we instructies kregen over de te gebruiken materialen en technieken! En nadat de instructrice het een X voor had gedaan mochten wij zelf. Eerst Rixt die het gelijk al goed doorhad naar al haar ervaringen van survivalkamp in de Ardennen. Ik zat wat meer te prutsen maar kwam toch nog vrij snel aan het eind van het oefenparcours. Daarna mochten we echt beginnen! Eerst met het ''witte'' parcours, de makkelijkste. Ik liet Rixt mooi voorgaan want dan kon ik mooi bij haar afkijken en hoefde zij ook niet steeds op mij te wachten ;) Ik werd ook steeds handiger in het los en vastklikken van de 2 zekeringen en zo kon ik Rixt steeds beter volgen. Al snel waren we alweer aan het eind van het parcours. Daarna tijd voor het speciale ''gouden'' parcours met 2x tokkelen over het meer heen! Daarvoor moesten we eerst in een net omhoog klimmen en dat was nogal lastig. Een man van het park hield het net wat strak en zo kwam ik wat makkelijker omhoog. De overtocht over het meer was echt geweldig!! Heerlijk om zo door de lucht te zweven! Weer terug kon je gelijk naar beneden en was het parcours afgelopen of je kon een andere kant op en nog wat verder klimmen. Dat besloten wij te doen en al snel waren we hoog tussen de bomen allerlei erg leuke en verschillende parcoursstukken aan het bedwingen. Dan komt er iemand van het kletterpark naar ons toe en zegt dat we op de zwarte route zijn beland maar dan vanaf de verkeerde kant. oeps, ergens een bordje gemist... ;) maar gelukkig is het erg rustig en mogen we wel doorgaan! Alleen komen we nu niet bij een normale afdaling terecht maar bij een net waar je officieel op zou moeten klimmen. Rixt komt wel makkelijk beneden maar ik ben enorm aan het prutsen en hang op gegeven moment helemaal op de kop in het net. Gelukkig bereik ik ff later wel de grond!

Daarna was het tijd voor Rixt voor 2 moeilijke uitdagingen! Eerst een 11 meter lang touw met knopen erin en bovenin een bel. Als het lukte die bel te luiden zou ze een mars krijgen! De mannen van het park waren ervan overtuigd dat het Rixt wel moest lukken en ze kregen gelijk! Na af en toe wat rusten onderweg kon ze de bel luiden! Na een lekkere mars was het tijd voor het ''extreme'' parcours! Ik begon daar niet aan, dat was beetje te moeilijk voor mij. Rixt ging goed over de eerste gedeeltes en toen kwam er weer een net waar ze in moest klimmen. Haar armen werden nu ook wel wat moeer en het ging wat moeizamer maar ff later was ze toch boven en aangekomen bij het moeilijkste onderdeel van dit parcours. Het was de bedoeling dat ze er met een aanloop in 1x ''overheen'' zou gaan maar dit lukte niet helemaal goed en zo zat ze een beetje vast halverwege. De man van het park gaf wat instructies hoe ze nu verder moest en na ene paar pogingen was ze weer op een volgend station beland en nu was het niet zo moeilijk meer tot het eind! Vond het erg goed van me zussie dat ze het gehaald had! Ik was nu ook wel weer wat uitgerust en ging beginnen aan het ''jump'' parcours. Eerst een hele hoge touwladder op en dan proberen van 1 station naar ander station te springen. Dit lukte helaas niet en zo belande ik gelijk weer op de grond. Ook Rixt lukte het helaas niet. We waren nu wel behoorlijk moe maar het was nog steeds erg leuk dus besloten we nog 1 makkelijk parcours te doen. Hier zaten toch ook nog wel wat nieuwe elementen in! Weer op de grond aangekomen hadden we ruim 3 uur geklommen en besloten we te stoppen. Het was echt superleuk!! Me ouders vonden het ook erg leuk en hadden er wel wat spijt van dat ze het zelf ook niet geprobeerd hadden ;)

Met de auto gingen we weer op weg naar mijn kamer waar we ons ff omkleedden en op weg gingen naar een restaurant om gezellig te gaan eten. We gingen naar een schnitzellrestaurant, dat is toch wel iets echt Duits ;) Er was nog genoeg plek en we zochten een mooie tafel uit en kregen een kaart met met keus uit meer dan 50 schnitzells!!! Dat werd moeilijk! Uiteindelijk koos ik voor een schnitzell met daarbij bloemkool en gebakken aardappels. Helaas vond ik de schnitzell wat tegenvallen.. heb in Erfurt en Inzell wel (veel) lekkerde gehad! Maar het was wel erg gezellig verder! Rixt had wel erge honger gekregen van het klettern want ze had haar hele bord leeg ;) We hadden nog wel zin in dessert maar de desserts op de kaart zagen er niet echt geweldig uit dus besloten we naar een ijssalon vlakbij te gaan. Daar kozen we allevier drie bolletjes ijs en die smaakten goed!! Hierna liepen we samen naar het hostel waar we nog ff gezellig zaten en daarna gingen Rixt en ik weer op weg naar het woonpark. Ik zag dat er in de keuken van Erika en Teresa licht brandde en we besloten daar ff heen te gaan. Ook Szilvi, Ursula en Martin waren er en we gingen er ff gezellig bij zitten! Uit mijn kamer haalde ik ff drop en stroopwafels zodat ze dat konden proberen! De drop vonden ze er niet echt aantrekkelijk uitzien, Ursula wilde het wel ff proberen maar nadat zij een vies gezicht trok had de rest al geen zin meer om het ook te proberen. De stroopwafels daarentegen vond iedereen verrukkelijk!! Na een tijdje gezellig kletsen gingen we weer naar mijn kamer en kreeg Rixt van Ursula nog wat Mexicaans snoep om te proberen. Wij hadden wel weer zin om nog een film te kijken en kozen nu ''lost in translation'' hierover kan ik weinig verder zeggen want na 20 min. besloten we de film uit te zetten want hij was tot dan toe iig erg saai.. en we vielen zo ongeveer in slaap. We maakten Rixt haar bedje weer op en gingen nog ff gezellig kletsen voordat we in slaap vielen.
Na een slechte nacht stond ik volgende ochtend op met maagpijn. Daar was ik niet zo blij mee want ik had nu net zin in een lekker Duits ontbijt. Dat had ik Rixt ook beloofd. Maar dat ging voor mij nu niet door. Toch ging ik wel ff met Rixt naar de supermarkt waar ik voor mezelf wat bananen en cola kocht en Rixt wat lekkere Duitse broodjes uitzocht. In de keuken van me kamer ontbeten we gezellig en daarna op weg naar het hostel waar me ouders ook nog lekker aan het ontbijten waren. En ff later was het dan alweer tijd om afscheid van ze te nemen. Ze gingen helaas alweer terug naar NL..nu moet ik ze weer 2-3 maand gaan missen.. maar dat komt wel goed! Het was superleuk dat ze me bezocht hadden!

1 opmerking:

- zei

Lost in Translation is vast niet saai want anders vond maciej het geen leuke film ;)

Maar vindhet leuk dat het zo gezellig was met je famillie :D :D En vind het ook knap van rixt dat ze dat extreme parcous kon :D