woensdag 30 juli 2008

Zurück in Holland!

Ik ben weer thuis!!! Het was een lange reis maar alles ging goed en rond 11 uur stapte ik hier het huis weer binnen! Erg apart na 5 maanden!

Eerst was er maandagavond/nacht nog de afscheidsparty voor alle uitwisselingsstudenten van dit semester! Het was erg gezellig! Nog 1x iedereen zien, gezellig kletsen, dansen en foto's maken!! Heb echt veel leuke mensen leren kennen met wie ik een superleuke tijd hier heb gehad!!

Rond half 3 lag ik in me bed en 4 1/2 uur later stond ik alweer op om mijn kamer nog ff helemaal schoon te maken! Een paar uur later kwam de huismeester mijn kamer controleren en gelukkig was alles goed! Rond 11 uur belde Erika aan, die met me mee zou lopen naar station, en gingen we op weg! Al snel bleek dat me zwarte tas echt heel zwaar was en ook moeilijk voort te bewegen was! Er zaten wel mooi wieltjes onder maar het handvat was erg onhandig gemaakt en geplaatst ;) met wat pauzes onderweg en wat wisselen van arm kwamen we uiteindelijk toch op het station aan. Daar nam ik afscheid van Erika en ging ik echt weg uit Hof! De trein was helaas best vol en besloot uiteindelijk gewoon maar op me tas te gaan zitten in de gang! Daar was het wel gezellig met een klein jongetje van 15 maanden en al snel kwam ik in Nürnberg aan waar ik moest overstappen. Gelukkig bood een man aan om mijn tas te sjouwen en daarna heb ik ff een vliegveldkarretje gebruikt en kwam zo vrij gemakkelijk weer in de volgende trein. De ICE naar Keulen! Hier had ik een plaats gereserveerd dus dat was wel fijn! Ik heb lekker radio geluisterd, dat kan in ICE met je eigen of te huren koptelefoon, en naar buiten gekeken. In Keulen moest ik weer overstappen maar nu hoefde ik gelukkig niet zover te lopen en dat lukte nog wel. Nu ging ik met een andere ICE naar Utrecht! Ook hier had ik weer een gereserveerde plaats, nu in een 4-persoonsplek en helaas had ik nogal irritante kleffe mensen tegenover me. Dus maar weer lekker muziek geluisterd en naar buiten gekeken en geprobeerd wat te slapen.



En opeens was ik toen weer in Nederland! Het eerste wat ik dacht is, wat is het hier vlak!!!!! In en om Hof was het best heuvelig en ook tijdens mijn tripjes door Duitsland zag ik eigenlijk altijd wel heuvels.. en nu weer in het platte Nederland! Een tijdje later kwam ik aan op Utrecht CS en hoorde voor het eerst sinds lange tijd weer allemaal Nederlands om me heen. En opeens zei ik toen ''Entschuldigung'' in plaats van sorry toen ik bijna tegen iemand opliep.. ehm. nog ff wennen dus!


Na nog een klein stukje met de trein kwam ik in Den Dolder aan. Daar zag ik al snel me zusje met een vriendin van kamp en me ouders aan komen lopen!! Na 2 1/2 maand was het weer erg leuk om ze te zien! Samen liepen we naar de auto en kreeg ik te horen van me zusje en vriendin dat ik me rugtas totaal verkeerd droeg. Hun zijn wel experts na al hun survivalkampen dus stelden ze me tas voor het laatste stuk nog ff goed af ;). In de auto was het erg gezellig met leuke kampverhalen en verhalen over mijn reis en al snel reden we Annen weer binnen! Precies 5 maand nadat ik vertrokken was! En een paar minuten later draaiden we de oprit op van thuis! Gelijk alle kamers ff bekeken maar eigenlijk was er weinig veranderd ;) Zag alleen opeens nieuwe mooie racefiets van me moeder en vond mijn racefiets opeens op mijn slaapkamer :S Na nog ff wat gedronken te hebben en nog wat mensen laten weten dat ik veilig thuis was aangekomen ben ik me bed ingedoken.

Vanmorgen werd ik door de hitte alweer vrij vroeg wakker en ben gelijk ff met me moeder meegegaan op de fiets naar de supermarkt! Na 5 maanden geen fiets te hebben aangeraakt was ik wel benieuwd hoe dat zou zijn maar het voelde helemaal niet echt raar ofzo. Wat wel apart is, maar wel heel logisch, is dat het leven hier gewoon doorgaat. Zo hadden me ouders vandaag iets waar ze heen moesten en moet me zussie vanavond gewoon weer naar training. Maar denk dat alles wel snel weer zal wennen!

1 opmerking: