zaterdag 27 september 2008

update

De laatste 2 maanden heb ik bijna niet meer geblogd terwijl ik genoeg gedaan heb. Ik stelde het bloggen steeds maar uit en uit tot nu. Maar heb geen zin meer om over alles wat ik laatste maanden gedaan heb uitgebreid te gaan schrijven dus plaats ik ff een korte update. Kan ik daarna weer lekker verder gaan bloggen over nieuwe dingen :)

De hele maand augustus ben ik eigenlijk lekker thuis bij me ouders, broertje en zusje in Annen geweest. Het was echt lang geleden dat ik daar zolang geweest was en vond het echt heerlijk! Gewoon lekker relaxen, tijd doorbrengen met me familie en veel naar de Olympische spelenin Beijing kijken! Heb daar echt weer van genoten, blijft een geweldig evenement! Ondertussen moest ik nog wel met de studie bezig. Ik moest een uitgebreide portfolio schrijven over Hof en leren voor een luistertoets Spaans. Die toets was erg belangrijk want het was me laatste toets van de propedeuse die ik nog moest halen en als ik hem niet zou halen zou ik moeten stoppen met de opleiding. 25 augustus had ik de toets en ik vond hem eigenlijk heel makkelijk, de zelfde dag kreeg ik me cijfer al en had een 9.3!! Dus ik mag doorgaan met de opleiding!

Nadat ik me toets gemaakt had en de portfolio had ingeleverd was het tijd voor nog wat ontspanning! Zo ben ik samen met Wendy naar een gratis concert van Guus Meeuwis geweest in Tilburg waar we Tess ook nog tegenkwamen. Erg leuk om hem eens live te zien! En de volgende dag was het alweer tijd voor een gratis dagje uit! Voor Right to play gingen we naar de huldiging van de Nederlandse Olympische sporters in het Olympisch stadion in Amsterdam! Helaas hoorden we, toen we daar aankwamen, dat we niks mochten doen voor RTP omdat de gemeente geen vergunning had verleend. Erg jammer want dit was een perfect evenement om RTP te promoten! Wel mochten we het stadion in en hebben we genoten van optredens van Jeroen van der Boom en Jan Smit en de huldiging van de sporters! Ook heb ik samen met Wendy de 3de etappe van het pieterpad gelopen, in 2 delen. Beide dagen heerlijk gewandeld in lekker weer door schitterende natuur en beide keren afgesloten met een lekkere vlaai op het terras!

Het was ook al lang geleden dat ik samen met Kirsten, Lisan en Wendy wat gedaan had dus was het tijd om wat af te spreken en op een zondag in augustus gingen we eerst naar het korfbalveld van Almere waar Kirsten een wedstrijd had. Erg leuk om haar eens in actie te zien ;) daarna op naar haar nieuwe huis die ze met Pascal had gekocht. Die had ik doordat ik in Hof zat ook nog niet gezien. Vond het echt een mooi en leuk ingericht huis!! :) we hebben daar eerst heerlijk ff buiten gezeten en daarna zijn we binnen gaan eten. De hele tijd hadden we het natuurlijk vooral weer over schaatsen & schaatsers en hadden het erg gezellig. En na het eten werd het nog veel meer lol door een actie waardoor Kirsten zelfs van haar stoel viel, ik dubbel lag over me eigen naam en we helemaal weer superveel zin kregen in het volgend seizoen en het nog voor een actie een paar weken later zorgde.

Intussen woon ik ook alweer ruim een maand in Breda, weer in de kamer waar ik ook al woonden voordat ik naar Hof vertrok. Geen geweldige kamer maar ik kon er zo weer in waardoor ik geen moeite hoefde te doen om een kamer te vinden en lekker thuis kon relaxen. En als het goed is ben ik er over een half jaartje alweer uit wanneer ik op stage ga naar Noorwegen! (later meer daarover). Na onze meeting ben ik met de trein verder gereist naar Breda waar ik de sleutels heb opgehaald en vervolgens op een matje in me kamer ben gaan slapen. De volgende ochtend kwamen me ouders met de bus met al mijn spullen. Eerst de kamer grondig schoongemaakt en daarna begonnen met alles erin zetten. Nadat alles een beetje stond naar de woonboulevard gereden voor een nieuwe kast en matras. Beiden gevonden en nadat me vader de kast in elkaar gezet had gingen ze weer op weg naar Drenthe en kon ik verder gaan met inrichten. Inmiddels staat alles goed al is het wel weer tijd dat ik ga opruimen.

School is inmiddels ook alweer 4 weken bezig. Dit semester is het de bedoeling dat je met een groepje een eigen bedrijf gaat opzetten! En helemaal echt!! Erg interessant en leerzaam! Het is wel weer in een groepje met nieuwe mensen dus nog ff wennen aan elkaar want we hebben nogal een aantal verschillende persoonlijkheden in ons groepje maar ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen! Ikzelf ben de financial manager, een belangrijke en wel moeilijke taak maar wel een uitdaging! Verder heb ik ook gewoon weer Duits, Spaans en Engels en voor alledrie deze talen moet ik een uitgebreid portfolio maken dus genoeg te doen!!

Verder heb ik intussen werk gevonden! Dat was echt nodig want heb heel wat plannen voor de komende jaren en dat kost wel geld ;) Ik werk nu 1 of 2 dagen per week in een groot magazijn vol met verzorgingsproducten als orderpicker. Op een wagentje met daarop een pallet rijd ik rond en plaats op de pallet wat mijn scanner aangeeft. Het rijden op het karretje was de eerste dag wel erg wennen en ik botste nogal veel maar nu gaat het al een stuk soepeler! Het is vrij simpel werk maar ik vind het wel prima zo. Het verdient wel goed en het rijden op het karretje is ook best leuk!

Nu ben ik volgens mij weer aardig bij! Nieuwe dingen komen wel in me volgende blogs! :)

1 opmerking:

- zei

hehe leuk om weer eens een blog van jou te lezen! Je hebt weer leuke dingen meegemaakt en ben blij dat je je opleiding mag vervolgen!