zaterdag 18 oktober 2008

Stage ontwikkelingen

Maandag liep ik met een vriendin in Tilburg toen me moeder belde en me erg liet schrikken! Ze vertelde dat er een brief was gekomen van Geilo Turistinformasjon maar dat ze er niks van snapte want hij was geschreven in het Noors ;) Ik was gelijk helemaal opgewonden en zei dat ze de brief eerst ff moest kopieren voordat ze hem op zou sturen. Maar me moeder had nog een beter idee, ze zou de brief wel ff gaan voorlezen zodat ik gelijk te weten kon komen wat er in stond!

Er stond zo ongeveer in dat ze me bedankten voor de sollicitatie maar dat ze me helaas moesten teleurstellen dat er geen vrije plek was. Ze wensten me verder veel succes met de verdere zoektocht naar een plek en gaven nog een website als tip waar ik wel kon gaan zoeken! Erg jammer....maar vind het wel netjes dat ze zo snel een reactie terugstuurden!

Na deze reactie heb ik dinsdag besloten gelijk weer een brief te sturen, dit keer naar een bedrijf in Geilo die allerlei activiteiten organiseert en woensdag ben ik op zoek gegaan naar nog meer potentiele bedrijven. En ik weet niet meer hoe ik erop terecht kwam maar was opeens op een site waar verschillende bedrijven ''vacatures'' hadden geplaatst met opdrachten die gedaan konden worden door studenten als stage of afstudeeropdracht en dit was in regio Hallingdal! Dat is regio met o.a. Hol en Gol als plaatsen, Geilo hoort er net niet bij. En een paar van die opdrachten waren wel interessant en sloten ook wel aan bij me opleiding.Verder stond er ook nog dat als er geen opdrachten aan je wensen/eisen voldeden je altijd een mail kon sturen met wat over jezelf, je situatie/opleiding en je wensen. Dat besloot ik te doen omdat mijn situatie toch weer wat anders is dan de Noorse studenten. Uiteindelijk een best lang verhaal geworden en nadat ik de mail verzonden had ging ik ff de stad in.
En toen ik thuis kwam had ik al een reactie terug waar ik erg blij van werd! De man die mij terugmailde zei dat hij het leuk vond dat ik contact met hun opnam en vertelde wat voor een prachtig gebied het Hallingdal was en dat het gebied ook een lange schaatshistorie had en dat dat wel een goede toegangspoort moest zijn ;) Ik had maar 1 zin over schaatsen in me brief gezet maar blijkbaar vond hij dat erg leuk! Tot slot zei hij dat hij wat mogelijke opdrachtgevers zou gaan benaderen om te kijken wat er mogelijk was!! Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen!

3 opmerkingen:

Globeskater zei

ik ben ook erg benieuwd of een stage in noorwegen gaat lukken, want heb wel zin in wat tripjes noorwegen hehe ;)

- zei

Ik hoop echt dat het gaat lukken! Zou echt zo gaaf zijn! JE wilt dit al zolang en zo graag :) Ik duim ervoor!

Waarom? zei

Hoi,

ben erg benieuwd wat er uit gaat komen, maar klinkt iig al al zeer positief! Heel veel succes met afwachten.

Liefs T.