dinsdag 10 maart 2009

Wereldrecords en Noorse records!!!

Worldcupdfinale Salt Lake City, de baan met 'the fastest ice on earth'! Helaas heb ik niks van deze wedstrijd kunnen zien doordat ik geen tv had. Maar op internet kon ik wel de tijden zien en die waren echt zeeeeeeeeer indrukwekkend en ongelofelijk!!!

Vrijdag de 1500m met in de laatste rit Shani tegen Håvard! De resultaten zie ik pas de volgende dag en ik moet een paar x goed kijken of er echt de tijden staan die ik denk te lezen!! Maar het is echt zo, Shani is de eerste man die onder de 1.42 rijd! 1.41.80!!! Maar ook Håvard rijd een supergoede race en verbeterd zijn PR van 1.43.93 naar 1.42.67, verbetering van 1.3 sec!

Dan zaterdag de 1000m, deze volg ik live via verschillende internetsites die een tijden livestream hebben. Ik ben wel wat laat en zie dan de beste tijd tot dan toe en denk echt WTF!!! Trevor Marsicano rijd gewoon ff een wereldrecord en duikt als eerste man onder de 1.07.00 met 1.06.88!! Zal die tijd blijven staan tot het eind of gaat er nog iemand sneller zijn? Shani rijd weer in de laatste rit en als ik zijn 600m doorkomsttijd zie weet ik dat hij nog sneller gaat zijn dan Trevor. De livestreams schijnen de snelheid niet aan te kunnen want ze houden er allei mee op.. maar ik ben ook met Lisan aan het chatten en opeens zie ik dan 1.06.43 staan!!! Echt ongeloofelijk!!!! 0.57 sneller dan het oude wereldrecord van Pekka Koskela!!! Echt supercooool dat Shani zo in 2 dagen ff 2 geweldige wereldrecords rijd!

De laatste afstand van het weekend is de 5km heren met zoals zo vaak Sven tegen Håvard in de laatste rit. Ze starten en opeens zie ik dan achter ''Håvard Bøkko'' 27.9 verschijnen! Op een 5km!! Ondertussen krijg ik ook live verslag van verschillende mensen zodat ik ook een beetje kan inbeelden hoe het eruit ziet en daar word ik wel blij van! Håvard blijft goed in de buurt van Sven en Sven schijnt wel echt voluit te gaan en op het eind toch wel stuk te gaan... en maar 3.3 sec. nadat Sven de finish is gepasseerd komt Håvard binnen in een tijd van 6.09.94, de eerste Noor die onder de 6.10 rijd!!

Vanaf donderdag alweer de laatste wedstrijd van het seizoen! Maar wel een hele mooie! Het WK afstanden in Vancouver! Gelukkig heb ik inmiddels een TV en word hier in Noorwegen alles uitgezonden dus kan ik nog ff echt genieten van het schaatsen! En ik hoop dat er iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooois zal gaan gebeuren ;) nog 2 mogelijkheden en elke mogelijkheid is gewoon weer een nieuwe kans ;)

2 opmerkingen:

- zei

Ja was echt super die wereldrecords en de Noren reden ook goed :D

Globeskater zei

vond de wereldrecords echt geweldig! zijn er al races op youtube geplaatst dat je ze gezien hebt??