woensdag 4 maart 2009

allerede 2 uker i Norge! / alweer 2 weken in Noorwegen!

Inmiddels woon ik alweer 2 weken en 1 dag in het mooie Noorwegen en zit mijn eerste echte werkweek er ook op! En die is goed bevallen! Maandag ging ik naar het kantoor (wat maar 3 min. lopen is) en daar ontmoette ik 1 van me andere collega's en kreeg ik een rondleiding. Die was wel zo afgelopen want zo groot is het kantoor niet ;) Ook kreeg ik me 'eigen' werkplek aangewezen. Het is kamertje van de manager maar die werkt maar 1 dag per week op kantoor en de rest van de week kan ik er zitten! FF later kwam ze toevallig ff binnen en heb ik haar ook gelijk ontmoet! Daarna ben ik begonnen met het uitwerken van de mistery-guest opdracht tot een echt verslag.




De rest van de week ben ik elke dag druk bezig geweest met het vertalen van de website in Nederlands, Duits en Engels. Veel werk maar erg leuk om te doen! Inmiddels heb ik van alle 3 de talen de eerste versie af. De Nederlandse versie heb ik ff naar me vader gemaild die hem gecontroleerd heeft en die is nu dus af! De Engelse versie gaan mijn collega's nalezen en ik heb voor de Duitse versie vrijdag een afspraak met een Duitse vrouw. Dat heeft Pål ff voor me geregeld en toen hij aan de telefoon ff uitlegde aan haar wie ik was moest hij natuurlijk ook weer ff vertellen dat ik fan ben van Håvard en Christoffer :P blijkbaar vind iedereen dat erg leuk hier hehe. Verder heb ik ook nog me 4de collega ontmoet en ze zijn allemaal erg aardig! Nu het vertaalwerk voorlopig ff klaar is ben ik begonnen met me volgende taak. Ik ben vandaag begonnen met het zoeken van touroperators en reisorganisaties op internet voor wie de activiteiten van Høve Støtt interessant kunnen zijn om op te nemen in hun reizen!




Veel meer dan werken heb ik deze week niet gedaan. Behalve dan de geweldige avond in Hol waar ik al uitgebreid over geschreven heb in me vorige log ;) Het is nog allemaal wel nieuw hier en ook elke dag van 9 tot 5 werken ben ik niet echt gewend dus ben 's avonds best wel moe en heb niet echt zin meer om veel te doen. Wel heb ik 2 Noorse films gekeken met Noorse ondertiteling. Die heb ik gehaald bij de bieb hier en het leek me wel een mooie manier om me Noors nog wat te verbeteren. Want het verstaan van Noors is nog steeds het lastigst. Op zich versta ik wel veel maar het probleem is dat ze zo 'snel' praten. iig te snel voor mij om het allemaal te kunnen volgen.

Ik zit deze blog weer te typen in de hotellobby want ik heb nog geen internet in me hytte. Ik ben er vorige week wel wat achteraan gegaan maar heb 4 verschillende verhalen gehoord. Hoe het nu precies zit weet ik nog steeds niet dus moet nog ff verder vragen. Wel heb ik vandaag te horen gekregen dat ik uiterlijk vrijdag me tv krijg! Daar ben ik erg blij mee want zo kan ik de WC finale in SLC en het WK Afstanden in Vancouver mooi volgen! :D



Verder kijk ik al heel erg uit naar Pasen! Dan komen Kirsten, Wendy en Lisan naar Geilo om me te bezoeken! Dat gaat een erg winterse, mooie, gezellige en hilarische week worden met mss nog wel wat meer mensen ;) iig staat er ook een verjaardag op het programma ;)

2 opmerkingen:

- zei

hehe nou die verjaardag moeten we denk ik maar een dag eerder vieren aangezien twee van ons die avond alweer op weg zijn naar Oslo :P maar ben blij dat het zo goed bevalt!

Globeskater zei

haha mistery guest is nog alijd mystery :P maar ben blij dat alles zo goed gaat! ben ook erg benieuwd hoe jij woont! ben benieuwd wat er voor tour operators uitkomt ;)