zaterdag 19 september 2009

Augustus!

In augustus heb ik vooral heerlijk gerelaxed bij mijn ouders thuis, vriendinnen weer gezien en 2 wielerwedstrijden bezocht!

Ik vond het heerlijk om de hele maand lekker thuis te zijn en veel tijd door te brengen met mijn ouders en zusje voordat ik in september weer naar Breda zou vertrekken. Niet veel bijzonders gedaan maar het was gewoon gezellig! We hebben ook nog een X heerlijk gebarbecued! Dat waren we op vakantie al van plan maar daar was het mede door het slechte weer niet meer van gekomen. Ook nog de verjaardag van mijn zusje gevierd en toen 1 oma weer gezien wat ook erg gezellig was. Verder ben ik nog bezig geweest met het afronden van mij stage door het maken van een stageverslag waarvoor ik een 8.5 heb gekregen en heb foto's laten afdrukken die ik inmiddels allemaal ingeplakt heb!

10 augustus had ik met Lisan, Kirsten en Wendy afgesproken in Harderwijk. Ik had ze al sinds pasen niet meer gezien dus was erg leuk om ze nu weer te zien en ze waren erg blij met de Freia :P We hebben heerlijk op terras gezeten al was het bij een café met stom personeel en daarna heerlijk gegeten bij restaurant ''Joris'' waar we ook met succes en veel lol onze traditie weer hebben uitgevoerd en alvast een deal hebben gemaakt ;)

Een dag later kwam Maruschka helemaal uit Limburg bij mij. We gingen naar de Gouden Pijl, het jaarlijkse wielercriterium in Emmen met weer een erg interessant deelnemersveld. O.a. de Schlecks en Contador stonden aan de start! 's Middags hebben we in Emmen wat rondgewandeld en lekker op een terras gezeten en 's avonds weer mijn vaste plekje langs het parcours opgezocht waar Wendy ook kwam. Na een mooie race nog wat erg leuke foto's gemaakt met de Schlecks en Contador! =)

De laatste week van augustu ben ik een paar X per trein op en neer gereist naar Breda om mijn nieuwe kamer te gaan bekijken en alvast wat spullen er mee naar toe te nemen. Me ouders hadden niet echt tijd om te verhuizen en ik kan gratis met de trein dus dan zo maar de belangrijkste dingen 'verhuizen'. Gelukkig stond er in de kamer al een bed, bureau en kast zodat ik er zo ook wel kon leven! Het is echt een supermooie kamer die ik via een vriendin van Wendy minimaal een half jaar kan huren. Het is een kamer in een gewoon huis inclusief grote woonkamer en tuin! Enige nadeel is dat het vrij ver van centrum/station ligt maar zo krijg ik wel elke dag genoeg beweging op de fiets!

29 augustus was de start van de Vuelta, de ronde van Spanje, op het TT circuit in Assen! Samen met Kirsten ben ik hier gaan kijken. Helaas was het nogal regenachtig weer en waren we blij dat we onze paraplu's mee hadden. We hadden wel een mooi plekje op de tribune en het was wel interessant om te zien hoe verschillend de wielrenners de eerste bocht doorgingen. Sommigen heeel voorzichtig en anderen gewoon op volle snelheid met als uitschieter toch wel Fabian Cancellara, ook de uiteindelijke winnaar. Al in de 1ste bocht konden we zien dat hij echt hard reed!

En toen werd het 31 augustus en vertrok ik weer naar het zuiden en had een bijeenkomst op school voor iedereen die afgelopen semester had stagegelopen. Was gezellig om iedereen weer et zien!

1 opmerking:

- zei

Thanks for de Freia :D Heb nog 2 weken en de dropreep. Die is zoo lekker dat ik hem nog maar ff bewaar :P

Nogmaals gefeliciteerd met je 8,5 :D

Enne ben benieuwd hoe het je dit schooljaar vergaat :D