vrijdag 11 september 2009

Den siste dagen på Geilo...

Zaterdag 25 juli
Ondanks dat ik vrijdag de hele dag actief ben geweest slaap ik 's nachts niet zo goed..Morgen is het de laatste dag in Geilo..Dan is mijn geweldige half jaar hier echt afgelopen.. Gelukkig staat er nog wel wat leuks op het programma! De eerste dag van ''Gestebod til fjells'' een week vol met activiteiten die door Høve Støtt georganiseerd word.
Na het ontbijt lopen we richting centrum waar de hele dag een markt zal zijn en nog wat activiteiten. In het centrum aangekomen zien we allemaal kraampjes staan en lopen er rustig bij langs. Het zijn heel veel kraampjes met erg mooie handwerkproducten van o.a hout en wol. Al snel zie ik ook mijn collega's lopen. Leuk om hun ook nog te zien op mijn laatste dag hier!
Het is vandaag gelukkig ook erg mooi weer dus tijd voor een ijsje. Die hadden we nog niet gehad en mijn ouders en zusje moesten toch wel ff 'softis med sjokoladestrø' proberen. We lopen naar de kiosk en halen 4 grote ijsjes en vinden een stoeprand waarop we gaan zitten en genieten van dit heerlijke ijs! Daarna is het tijd om aan te sluiten in een rij voor gratis rømmegrøt. Een traditionele Noorse pap die nog steeds veel word gegeten op bruiloften en andere feesten. Ik heb het een X zelf proberen te maken met een mix maar vond het toen niet echt lekker. Ik ben benieuwd hoe het nu smaakt nu het echt goed is klaargemaakt. We krijgen de rømmegrøt opgeschept in een plastic bord, daarbij nog een stuk spek en zelf moet je er nog een klontje boter in doen en liggen er zakjes met suiker/kaneelmix. En tot slot krijgen we nog een beker limonade van Pål. Weer vinden we een leeg plekje op een stoeprand en roeren we de suiker/kaneel door de grøt heen en proeven het. Nu vind ik het eigenlijk best lekker! Het vult ook goed dus zo is het een mooie lunch!

's Middags staat er een veiling op het programma en Pål is de veilingmeester. We vinden een mooi bankje. Voor ons staat een vader met een meisje die braaf haar hand omhoog steekt als Pål zegt dat je je hand omhoog moet steken als je wilt bieden. Het meisje vind het niet zo leuk als wij en anderen uit het publiek daar wel om moeten lachen ;) Er worden heel wat artikelen geveild en mijn moeder en Rixt leren zo snel de Noorse getallen. Na afloop van de veiling loop ik naar de achterkant van het podium en neem nu echt afscheid van Pål en me andere collega's maar we spreken af dat dit zeker niet de laatste X is dat we elkaar zien =)

Het kantoor (witte gedeelte) waar ik 6 maand gewerkt heb achter het rechterraam

We lopen terug naar mijn hytte en kunnen nog mooi de laatste km's van de Tour de France etappe naar de Mont Ventoux zien! 's Avonds beginnen we alvast wat met inpakken. En dan is de laatste nacht in de hytte aangebroken.. morgen gaan we echt weg....

1 opmerking:

- zei

Lijkt me idd raar om Geilo te verlaten na zo'n lange tijd. Ook grappig om eens te zien hoe het er zo zomers uitziet bij Bardola ;) Je hebt echt een leuke tijd gehad daar en ben blij dat het goed is afgesloten allemaal :D :D Ik vond het ook cool jou daar te bezoeken en om eens holbewoners te ontmoeten in de prehistorie :P