maandag 30 november 2009

Vliegticket geboekt! =D

Niet door mij en ook niet voor mij maar dat vind ik helemaal niet erg! Iemand die ik het heel erg gun heeft nu toch eindelijk een vliegticket gekregen! Morgen vertrekt hij naar Calgary! Deze persoon is Dag Erik Kleven, een Noorse schaatser over wie ik het in 1 van me vorige blogs al ff had.

Na eerder al (onterecht) niet voor de eerste 3 worldcups geselecteerd te zijn word hij ook niet voor de komende worldcups in Calgary en Salt Lake City geselecteerd. Dat is dan eigenlijk al zo'n beetje ''einde seizoen'' want geen kans meer op Vancouver en een NK sprint en mss nog 1 WC in Erfurt stelt toch ook weinig voor. Op zijn twitter gaf Dag Erik ook al aan dat hij erg blij was met deze laaaange vakantie.

Dan maar weer de superleuke Norgescup in eigen land gaan rijden. Dit X in Hamar en op het programma 2x een 500m en 2x een 1000m. Misschien als hij heel goed zou rijden zou hij dan toch nog naar Calgary kunnen vliegen? De worldcup daar is ten slotte pas komend weekend. En nu met de nieuwe trainers had hij misschien ook wel meer kans..
En dan zie ik zaterdagmiddag opeens een berichtje op twitter verschijnen van Espen Hvammen, ploeggenoot van Dag Erik; Gøy å se @dekleven under 36 igjen! Hij heeft dus een 35-er gereden!! En daarmee onder de limiet (36.00) van de Noorse bond! Dat moet toch echt goed genoeg zijn om alsnog naar Calgary te gaan vind ik! Hij is de enige Noor dit seizoen die aan de 500 limiet voldaan heeft nu. Zondag volgt er nog een 500m en ook dan is het weer een 35-er! Zouden de nieuwe trainers 35.96 en 35.99 ook goed genoeg vinden om hem alsnog over te laten komen? Als ik zondagavond thuis kom van werk zie ik het antwoord op twitter! Dag Erik gaat morgen zijn spullen pakken om zijn volgende wedstrijd in Calgary te gaan rijden!!!! Hij heeft het echt verdiend en ik vind het superleuk voor hem! Nu ziet het seizoen er opeens weer heeel anders uit! Opeens is Vancouver ook weer mogelijk! Dat zou helemaal geweldig zijn! Ik hoop dat hij zo goed blijft rijden als hij nu doet en de bond ook beter met hem omgaat en dan kan hij nog hele mooie dingen laten zien dit seizoen en de komende jaren!

1 opmerking:

- zei

Echt supergaaf voor DE dat het hem toch gelukt is :D waar trainerswissels al niet goed voor zijn!!