zaterdag 16 januari 2010

Dat word nog een Xtra large bord maken! =D

Shani had in Heerenveen aan Kirs en Lisan verteld dat hij heel graag een heel groot bord wilde met ''Go Shani'' in Vancouver! Dat waren we ook al van plan dus dat kon geregeld worden! Daarop bedachten we dat het ook wel leuk was om voor nog wat anderen een xtra large bord te maken! In ieder geval nog voor Mikael Flygind Larsen en vannacht werd duidelijk dat we nog wat extra knutselwerk gaan krijgen. En daar ben ik erg blij mee!

Rond half 8 Nederlandse tijd begint de 1000m mannen op het WK sprint in Japan! 20 ritten in totaal met daar tussenin nog een dweilpauze. De ritten voor de dweil zijn niet heel interessant maar nadat de zamboni weer van het is word het heel spannend! In rit 11 Dag Erik Kleven, eerder op de dag reed hij een best goede 500m dus hopelijk ging het op de 1000 ook goed! Zijn opening was ook goed maar helaas viel de rest van de race wat tegen... Dan in rit 12 Christoffer Rukke, met een goede 1000m kan hij zich gaan plaatsen voor Vancouver! De rit gaat van begin tot eind eigenlijk heel goed en hij rijd de tot dan toe snelste tijd met 1.10.62. Hij lijkt er zelf ook erg tevreden mee en het is erg leuk weer eens een blije Chris te zien na een race! =) En dan begint het eigenlijk echt spannend te worden! Er volgen nog 16 schaatsers en er mogen maximaal 7 sneller zijn! Een dag eerder had ik al een analyse gemaakt en die pak ik er ff bij. Zo kan ik hopelijk veel die ik boven hem had gezet wegstrepen.

Na rit 13 word het gelijk al wat gecompliceerder. Obara word gehinderd door zijn tegenstander
en zal daardoor dus mogen overrijden. Dat kan betekenen dat het na de laatste rit nog niet helemaal zeker is of Chris in de top 8 is geëindigd... in rit 14 Beorn Nijenhuis die ook een erg
goede rit rijd en 9 tiende sneller is. Zijn tegenstander gelukkig langzamer. En zo gaat het het de
volgende ritten verder en word ik bij elke rit zenuwachtiger! Ik weet de openingen en rondetijden van Chris zijn race en kan zo goed volgen hoe het gaat. En dit X hoop ik voor 1x dat iedereen die nog volgt kapot gaat of een misslag maakt en dat gebeurd ook eigenlijk best vaak! En zo staat Chris met nog 1 rit te gaan en daarna nog Obara op de 6e plaats. De laatste rit bestaat uit Poutala tegen Lebedev, van Poutala verwacht ik wel een snellere tijd en Lebedev is ongeveer even goed als Chris dus dat word spannend! Ze openen beide sneller dan Chris maar als ze dan allebei een langzamere 1ste ronde hebben gaat het er heel goed uitzien.....En 28 sec. later passeren ze beide in 1.11 de finish...=D =D =D Chris heeft het gehaald!!!!! Het maakt ook niks meer uit wat Obara doet want als die sneller is, is hij nog steeds 7e. En als hij ook in 1.11 de finish passeert is Chris gewoon 6e geworden! Ruim binnen de top 8 dus dat moet genoeg zijn!! Helemaal hyper bel ik Kirsten op want weet dat zij ook aan het kijken is en zo kunnen we samen ff heeeel blij zijn!! =D FF later belt Wendy ook nog en volgens mij ben ik dan nog steeds best hyper ;)

Ik ben heel blij voor Chris dat hij nu Vancouver toch nog gehaald heeft! Daar ga ik nu in ieder geval wel vanuit.. En als het opeens toch niet zo is ga ik heel boos worden!! ;) Het is nog een jonge schaatser van 21 die het volgens mij echt in zich heeft heel goed te worden! Aan het eind van afgelopen seizoen liet hij al een paar hele mooie races zien bij de WC finale en WK Afstanden. Helaas liep het dit seizoen nog niet echt lekker maar nu op het juiste moment rijd hij een erg goede race en kan zo toch zijn Olympisch debuut gaan maken! Wij hebben de afgelopen seizoenen Chris ook wel intensief gevolgd wat altijd erg leuk en gezellig was en ik ben heel blij dat we hem nu ook in Vancouver kunnen gaan aanmoedigen! =D


Hopelijk kunnen we na morgen nog meer gaan knutselen, als Dag Erik zich ook nog plaatst op de 500! =)

1 opmerking:

- zei

hehe ik had jou eigenlijk ook moeten bellen dan was ik ook in deze log genoemd :P :P maar ben blij voor Chris :D Hij moet echt mee!