woensdag 3 maart 2010

Vancouver! Day 1 ~~~ Let's get it started!

Eindelijk is het zaterdag 13 februari dan zover! We gaan naar Vancouver!!!! De wekker gaat al vroeg en nadat ik me aangekleed heb, wat gegeten heb en nog een x gecheckt heb of ik alles heb ga ik op weg naar Wendy. Het is een stukje lopen dus zet ik me mp3 aan en het eerste nummer dat ik hoor is ''let's get it started'' van de black eyed peas. Erg toepasselijk! ;) Bij Wendy aangekomen is zij ook nog ff aan het checken of ze alles heeft en dan gaan we met de auto op weg naar Schiphol! De rit gaat snel zo zaterdagochtend vroeg en rond half 8 komen we bij schiphol aan. Lisan is er al en al snel vinden we haar in vertrekhal 3 en paar minuten later is Kirsten ook gearriveerd en zijn we compleet!


We besluiten gelijk te gaan inchecken en dit gaat allemaal snel. Wel maak ik me ff zorgen dat ik de enige ben die geen echt ticket heeft gekregen maar alleen het E-ticket heb maar volgens de anderen is dat geen probleem. Dan op naar de douane met de veel besproken bodyscan. Ik snap alle ophef daarover eigenlijk niet en loop er zonder problemen doorheen. Mijn handbagage komt ook zonder problemen door de scan en zo zijn we al snel klaar om te vliegen! Het duurt nog een tijdje voordat we kunnen boarden dus pakken we allemaal een leuk bagagekarretje en gaan eens wat rondlopen en op zoek naar een ontbijt. Het meisje bij café waar we ontbijt kopen zegt tegen iedereen standaard ''Hello, how are you?'' en ik koop een broodje met mozarella en tomaat die erg goed smaakt. Dan is het tijd om te boarden maar voordat we het vliegtuig in kunnen gaat een man ons eerst wat vragen stellen over wat we gaan doen, hoe we elkaar kennen, wie onze bagage heeft ingepakt enz. Het is een aardige man en als we alles ''goed'' beantwoord hebben en onze paspoorten zijn gecheckt mogen we het vliegtuig in. Het is een vliegtuig met 2-3-2 stoelen en het is voor het eerst dat ik in zo'n groot vliegtuig zit! Samen met Kirsten en Lisan zit ik in het middenstuk en Wendy zit in dezelfde rij aan het raam.


En dan begint de vlucht van 9 uur. Ook iets nieuws voor mij! Ik heb een leuk videoschermpje en besluit de film ''whip it'' te gaan zien. Over een meisje dat rollerderby gaat spelen. Beetje aparte film maar zo gaan er wel 2 uur voorbij. Ondertussen hebben we ook al eten gekregen en een paar X drinken. De rest van de vlucht vermaak ik me met wat lezen, muziek luisteren, puzzelen, kletsen, slapen, naar de GPS kaart op het scherm kijken en af en toe eens naar de wc lopen om benen wat te strekken. Verder moeten we ook nog ff 2 formulieren invullen om het land in te mogen. Als we nog een uur moeten vliegen krijgen we nog een lekker snackpakket wat ik voordat we landen alweer op heb. Als ik iets lekkers krijg kan ik er nou eenmaal niet zuinig mee doen ;)


We landen 30 min. te vroeg in Chicago en dan sta ik ff later op Amerikaanse bodem. Dan kan de uitgebreide controle ook beginnen om echt het land in te mogen al valt het me allemaal wel mee! We hebben een aardige douanier die ons allemaal wat vragen stelt en o.a. vraagt wie we gaan aanmoedigen. O.a. 1 van zijn stadsgenoten al lijkt hij die niet te kennen wat me ook niet verbaasd. Schaatsen is nog steeds niet echt populair daar. Nadat ook vingerdrukken zijn afgenomen en er een irisscan is gemaakt mogen we verder lopen. Over 5 uur zal onze vlucht naar Seattle pas vertrekken maar we hebben iets erg leuks en gezelligs bedacht om de tijd door te komen! Een vriendin van ons woont met haar zoontje van ruim 2 jaar in Chicago en we kennen elkaar alleen van facebook en dit leek ons perfecte gelegenheid om elkaar X te meeten! Voordat hun op het vliegveld waren duurde het nog wel een tijdje en nadat we onze bagage weer dumpten voor de volgende vlucht hebben we met de vliegveldtram wat rondgereden om een geschikte plek te vinden om te zitten en wat te eten. Die bleek er niet echt te zijn voor de douane en uiteindelijk hebben we bij een Mac wat eten en drinken gehaald. Dat was het eerste wat ik in de VS kocht :P Daarna weer naar de terminal waarvandaan we zouden vertrekken waar gelukkig nog een paar vrije stoelen zijn. We vermaken ons met mensen kijken en spotten ff later onze vriendin en haar zoontje die in het echt nog schattiger is als op de vele foto's die ik al gezien heb. Hij is eerst wel heeel verlegen maar later vind hij het alleen maar leuk om alle aandacht te hebben en liggen we helemaal dubbel om zijn acties met speelgoedtreintje Thomas en zijn gevecht om een stuk touw met een bewaker. Met z'n moeder kletsen we heel gezellig, erg leuk om nu X in real live met elkaar te praten i.p.v. facebookberichtjes! Ondertussen volgen we via sms ook nog de 5km wat zo ook wel erg spannend is. Zo vliegt de tijd voorbij en is het voor ons weer tijd om door de douane te gaan nadat we nog ff foto samen laten maken!


De vlucht naar Seattle duurt nog ong. 5 uur en ik probeer wat te slapen en luister wat muziek. Eenmaal geland en aangekomen bij de bagageband komt mijn koffer er al snel aan maar de anderen komen maar niet. Als we inmiddels precies weten wat er nog op de band staat en in welke volgorde gaat Lisan maar eens vragen hoe het zit. Het blijkt dat de rest van de bagage al de hele tijd ergens naast de bagageband klaar stond! Die was meegegaan met een eerder vlucht. We wisten geen van allen dat dat ook kon. Maar gelukkig hadden we nu alles en gingen we op zoek naar de shuttlebus naar ons hotel. Dit bleek nog een hele zoektocht en als we eindelijk een busje spotten rijd die net weg. Lisan en ik sprinten er achter aan en gelukkig ziet de chauffeur ons nog en stopt. Zo komen we een tijdje later aan bij ons vliegveldhotel en nadat we ingecheckt hebben gaan we naar onze kamer en kruipen allemaal snel ons bed in. Morgen verder naar Vancouver!

1 opmerking:

- zei

Hihi Aukje, die bodyscan kwam pas na die kerel met al die vragen die we 'goed' moesten beantwoorden :P En die film was zeker apart vond ik! En wel typisch ja dat we MacDonalds eten als eerste kopen in Amerika :P En onze sprint was echt prachtig hihi