zondag 7 maart 2010

Vancouver! Day 2 ~~~ We're really here!!

Het bed in het hotel ligt heerlijk en en nadat ik lekker geslapen heb word ik rond half 8 weer wakker. Nadat we allemaal gedoucht hebben is het tijd voor ontbijt! Daar had ik me thuis al op verheugd want op de website stond dat je je eigen wafel kon maken en dat lijkt me wel wat! Nadat ik ff bij iemand heb afgekeken hoe dat dan in zijn werk gaat gooi ik ook wat beslag in/op het wafelijzer en 2 minuten later heb ik een heerlijke wafel! En zo zitten we dan met z'n 4-en in een hotel in Seattle te ontbijten. Het is nog wel onwerkelijk voor mij dat ik hier nu echt in de VS ben maar vind het superleuk!

Na het ontbijt gaan Kirsten en Lisan met het shuttlebusje naar het vliegveld om de huurauto op te halen. Ik loop het balkon van onze kamer eens op en kijk wat rond. FF later hoor ik dan getoeter en word er een mooie auto (Nissan Altima) onder het balkon geparkeerd waar Kirsten en Lisan uitstappen! Ze vertellen dat de vehuurder nog had geprobeerd ze een grotere auto aan te smeren omdat hij er van overtuigd was dat onze bagage hier niet in zou passen. Dat zullen we nog wel eens zien dan. En met 1 koffer op de achterbank past alles er prima in en kunnen we de Amerikaanse wegen oprijden! En dan heb ik echt zo'n gevoel van dit heb ik al zoveel op tv gezien maar nu ben ik er gewoon zelf!! En dat zal ik die dag nog heel vaak hebben! Onze eerste bestemming is de Subway om alvast onze lunch te halen. Ik koop een groot broodje met kip en dan gaan we op weg naar Walmart! Daar moeten we gewoon heen nu we in de VS zijn. Kirsten was er afgelopen zomer al geweest en had er ook al enthousiaste verhalen over. Na wat rondrijden vinden we de Walmart en lopen naar binnen. Het is echt megagroot!! En niet alleen de winkel maar ook alles wat je er kunt kopen zit vaak in megagrote verpakkingen! Maar duur is het niet en zo laden we onze kar aardig vol. En nadat we afgerekend hebben gaan we echt op weg naar Vancouver!


Over de highway rijden we nog door Seattle heen en dan door mooie natuur! Zo komen we al snel bij de Canadese grens en ben ik benieuwd hoe dit zal gaan! We moeten ff wachten tot we door mogen rijden naar een grenshokje en daarin zit een aardige man met wie een gezellig en lollig gesprek hebben. We moeten weer vertellen wat we gaan doen en hij vraagt o.a. hoeveel geld we bij ons hebben. Ehm... niks :P en dat zorgt voor veel gelach bij ons allemaal. Hij is blij te horen dat we wel allemaal een creditcard hebben. Dan mogen we verder rijden en rechts onze auto parkeren. Dat blijkt de goede kant te zijn want aan de linkerkant worden de auto's uitgebreid doorzocht. Wij moeten nog wel ff een gebouw inlopen waar ze weer benieuwd zijn naar wat we gaan doen en wij het weer vrolijk vertellen en nadat we een stempel in ons paspoort hebben mogen we echt Canada in!



Al snel zien we Vancouver al liggen en met behulp van de Tomtom vinden we onze B&B gemakkelijk en parkeren we de auto. Op de voordeur vinden we een enveloppe met Wendy's naam erop waar een kaartje inzit. Terwijl we die aan het lezen zijn gaat opeens de deur open en blijkt de eigenaresse van de B&B thuis te zijn. Ze laat ons onze kamers zien, Wendy en ik slapen beneden en Kirsten en Lisan boven, en de rest van het huis. Het ziet er allemaal erg goed uit! FF later gaat Wendy op weg naar de victory ceremony + optreden van Nelly Furtado. Ik heb daar niet zo'n zin in en ga een tijdje later samen met Kirsten en Lisan op weg naar downtown Vancouver. We zijn van plan om de auto bij een skytrainstation te parkeren maar een parkeerplaats waar je langer dan een uur mag staan blijkt erg moeilijk te vinden en zo vinden we uiteindelijk een parkeergarage in het centrum. Het is erg druk op straat maar wel erg gezellig met vrolijke Canadezen. Inmiddels hebben we wel honger gekregen en halen bij de Mac wat eten. Daarna lopen we nog wat verder rond en krijgen zo al een mooie eerste indruk van Vancouver en de Olympische spelen! We gaan ook ff op zoek naar de Olympic shop en denken die op de 5e verdieping van een groot gebouw gevonden te hebben maar vinden het wel klein eigenlijk. Als we dan weer op de begane grond komen zien we opeens nog veel meer spullen maar het blijkt dat voor de ingang een hele lange rij staat. Nog wel moe van de reis hebben we daar nu niet veel zin in en ff later rijden we met z'n 4-en (Wendy kwam er ook net aan) met de auto terug naar de B&B en gaan dan lekker slapen!

1 opmerking:

- zei

Was idd supergrote wallmart ja!!! En goedkoop!!! Echt geweldig :D en de grens viel ook alles behalve mee en de auto was lekker groot!