zondag 5 september 2010

Afstuderen!

Morgen begint voor mij de laatste fase van mijn studie, het afstuderen! Ik had het leuk gevonden hier zelf een onderzoek voor te gaan doen en een scriptie te schrijven maar dat kan bij mijn studie niet. Ik moest samen met een studiegenoot op zoek naar een internationaal bedrijf voor wie we een onderzoek konden gaan doen. Het leuke was wel dat ik dit samen ging doen met Mersiha, een vriendin die ik al sinds het begin van de studie ken en we weten dat we goed kunnen samenwerken. Vol goede moed gingen we dan ook op zoek naar een afstudeerbedrijf maar dit was nog niet zo makkelijk. Vooral het feit dat we met z'n 2-en waren was voor veel bedrijven een probleem. Uiteindelijk mochten we op sollicitatiegesprek komen bij een bedrijf in Utrecht. Dat ging voor ons gevoel wel goed maar helaas werden we niet aangenomen. Inmiddels begon de zomervakantie al snel dichterbij te komen en begonnen we ons toch wat zorgen te maken.. Maar opeens kregen we een mailtje van een docent met een omschrijving van een opdracht en bedrijf en of dat mss niet wat voor ons was. We hebben gelijk contact opgenomen en mochten op gesprek komen! Dat gesprek duurde gelijk 1.5 uur en we hadden er nu nog een beter gevoel over als dat andere gesprek. En na 2 dagen kregen we gelukkig een mail dat we daar mochten gaan afstuderen!

Daarna nog enkele gesprekken gehad en we kregen er steeds meer zin in! We gaan een exportplan schrijven voor HippoFM. Een van oorsprong Canadees bedrijf die een webbased onderhoudsmanagement programma heeft ontwikkeld. Een vader en zoon hebben een vestiging hier in Nederland opgericht en willen nu uitbreiden naar Duitsland en daar gaan wij ze bij helpen! We hebben al training gehad over het programma en dat was erg interessant. Ik denk dat het een erg leerzaam, interessant en gezellig half jaar gaat worden! In januari moet alles af zijn en volgt de verdediging en hopelijk kan ik dan 3 maart mijn diploma ophalen!

1 opmerking:

- zei

Ben heel erg benieuwd hoe je het gaat hebben op je afstudeerstage :D Heel veel succes!!