woensdag 24 augustus 2011

Norge! Dag 4 ~~~ Op naar Fauske!

Vandaag gaat de wekkker al vroeg want voor 8 uur moeten we van boord zijn en daarvoor gaan we nog wel even ontbijten. We hebben allebei wel weer goed geslapen en als we de gordijntjes opendoen zien we dat we al zijn aangekomen in Harstad. Onze spullen zijn snel ingepakt en na weer een heerlijk ontbijt gaan we nu met alle bagage van boord. We gaan verder reizen met de auto maar dan moeten we wel eerst de autoverhuur kunnen vinden. Die zou op de kade moeten zijn en na wat heen en weer lopen en vragen vinden we het kantoortje. Het is nog even een gedoe maar uiteindelijk kunnen we wegrijden in een mooie en ruime auto. Ook nu blijft het uitzicht prachtig al zie ik niet alles want ik val in slaap.


Als ik weer wakker wordt is het bijna weer tijd om aan boord van een schip te gaan, dit keer een veerpont die ons naar het vaste land zal brengen! De zon is inmiddels heerlijk gaan schijnen en de hele overtocht zitten we lekker buiten en eten we nog een ijsje. Aan de andere kant aangekomen rijden we weer verder maar dit duurt niet zo lang. Opeens staan we stil en komt er ook geen tegenliggend verkeer meer aan, dat is wel apart... Als we tijdje stil staan stappen veel mensen uit hun auto en Håkons vader besluit ook eens op onderzoek uit te gaan. Håkon kijkt met zijn telefoon op internet en er blijkt een aanhanger van een truck gekanteld te zijn.. en buiten gaan de geruchten al dat het 4-5 uur kan duren voordat we weer verder kunnen.. Na een half uur komt Håkons vader weer terug en zegt dat er allemaal spullen op straat lagen maar dat ze al bezig zijn met opruimen. En even later kunnen we weer verder rijden en passeren al snel de gekantelde wagen met daarbij allerlei spullen van mensen want het is een wagen van een verhuisbedrijf :O Arme mensen!


We rijden verder en zien nog steeds overal bergen, soms met sneeuw. Ik heb er deze vakantie al veel gezien maar vervelen doet het niet! Na een stuk rijden stoppen we weer, bij een museum van een bekende Noorse schrijven. Voordat we het museum gaan echt gaan bekijken, gaan we er eerst even lunchen. Ik eet een lekkere quiche met aardappels. Het mooiste van het museum vind ik het uitzicht vanaf het dak, maar het was verder wel mooi opgezet. Na alles bekeken te hebben rijden we weer verder en na 2.5 uur komen we dan aan in Fauske, onze eindbestemming! Håkons opa heeft hier een huis en na al veel verhalen van Håkon gehoord te hebben over deze plaats en de omgeving vind ik het leuk om hier nu echt te zijn! Voordat we naar het huis gaan doen we eerst nog even inkopen bij de supermarkt en als we daarna weer verder rijden herken ik het huis al van de foto's die ik gezien heb. Binnen aangekomen ben ik onder de indruk hoe mooi het is, helemaal van hout en dat vind ik erg mooi! We brengen onze spullen naar onze kamer en daar raak ik nog een keer onder de indruk, nu van het uitzicht! Een mooi meer en daarachter bergen! Na een tijdje is het diner klaar en dat smaakt zoals gewoonlijk weer heerlijk! De rest van de avond kijken we wat TV en vrij vroeg gaan we lekker slapen.


1 opmerking:

- zei

Wauw! Mooi uitzicht!!! En inderdaad heel zielig voor die arme mensen die aan het verhuizen waren :( :( Lisan