donderdag 5 april 2007

cyclingseason started!

Het schaatsen is afgelopen.. maar het fietsseizoen is alweer begonnen :D De profrenners zijn alweer een paar maand in training en hebben er al weer heel wat wedstrijden op zitten! Tommeke Boonen doet het alweer goed en daar ben ik wel blij mee! :)

Zelf ben ik ook alweer begonnen met wielrennen! Op een vrijdag ben ik met de trein naar Annen gereisd waar me racefiets stond en 's avonds weer terug met de trein en de fiets! Een treinkaartje voor de fiets kost €6 en ik kan zelf gratis reizen.. dus dit was stuk goedkoper dan dat me ouders de fiets kwamen brengen met de auto. De fiets heb ik nu in de keuken staan aan de verwarming vast.. op de gang staat ie niet veilig en in mijn kamer is er geen plek.

Zondag 25 maart keek ik uit het raam en zag dat de zon heerlijk scheen! Mooi weer voor een eerste fietstocht dacht ik! OP internet heb ik even een beetje wat kaarten bekeken van de omgeving hier want die ken ik nog helemaal niet. Na heel wat stoplichten was ik eindelijk Breda uit en merkte toen dat de zon wel mooi scheen maar dat het toch ook wel erg hard waaide! Ik kwam niet echt snel vooruit maar weet van afgelopen jaren dat de 1ste keer fietsen bij mij nooit zo goed gaat.. na een tijd tegen de wind in was ik al een mooi eindje van Breda vandaan en besloot weer richting huis te gaan fietsen. Voordeel van harde wind is dat als je wind mee hebt wel lekker hard kunt fietsen en ik had een mooie lange weg gevonden waar ik lekker op kon doorfietsen. Thuisgekomen zag ik op de kilometerteller dat ik 38km gefietst had. DAarme was ik erg tevereden voor de 1ste training en met deze wind!

Vrijdag ging ik samen met Wendy een rondje fietsen. Ik reed naar haar kamer in Etten-Leur en vanuit daar gingen we samen verder. We kwamen in plaatsen en op wegen waar we nog nooit geweest waren en het was een mooie route! Op een bordje zagen we opeens dat we vlakbij Made waren en we belsoten daar nog f fheen te fietsen. Daar kocht Wendy nog ff wat eten in de supermarkt en toen was het tijd om weer richting Breda te gaan fietsen anders zouden we niet voor donker thuis zijn. Dit keer stond er 48km op me telller na een gezellig tochtje!

Zondag leek het weer erg mooi weer en ik beslott om weer ff te gaan fietsen. Maar net als een week eerder waaide het weer erg hard... vorige week lukte het me toch nog aardig om er tegen in te fietsen maar dit keer wilden me benen niet echt meewerken.. na een tijdje besloot ik om weer om te keren richting huis en zag daar dat ik nu 28km had gefiets. Wat minder dan ik gehoop had maar ja..

over 2 weken gaan Wendy en ik meedoen aan de Amstel Gold Race toertocht! We hebben gekozen voor de 60km omdat het al vroeg in het seizoen is en het voor ons de 1ste keer is. Ik weet wel zeker dat het ons wel gaat lukken, het fietsen gaat al wel goed! :) We gaan in Maastricht slapen bij familie van mij en nadat we zaterdag zelf gefietst hebben gaan we zondag naar de profs kijken! Dat gaat vast wel leuk worden en ik hoop ook dat het mooi weer wordt!

En dat mooie weer hoop ik ook voor dit weekend! Een Noorse jongen met wie ik wel msn-contact heb heeft een driedaagse wielerwedstrijd in België en hij houdt nogal van mooi weer ;) heb woensdag nog ff voor hem gekeken wat de voorspellingen waren en dat zag er wel goed uit! Was graag ff gaan kijken want zover is België hier niet vandaan maar dat gaat helaas niet lukken.. dan maar op internet de uitslagen bekijken!

Zelf wil ik morgen misschien nog ff een tochtje gaan maken! Ben toch de hele dag vrij!

Geen opmerkingen: