dinsdag 25 september 2007

en het is geworden....

DUITSLAND!!!

Vrijdag had ik besloten dat ik dit weekend ging beslissen naar welk land ik in Februari ga om daar een half jaar te studeren. Ik moest kiezen tussen Spanje en Duitsland. Eén van me beste vriendinnen op school wilde wel graag samen met mij naar Spanje maar ik was er nog steeds niet uit wat ik nu wilde. Dit weekend heb ik daarom eens goed nagedacht, voor- en nadelen van beide landen opgeschreven en er met verschillende mensen over gepraat. En uiteindelijk besloten dat ik naar Duitsland wil! Spanje is leuk omdat ik er nog nooit geweest ben, ik samen met een vriendin kan gaan en ik beter Spaans kan leren. Maar dan houdt het ook wel op. Ik ben verder niet echt geïnteresseerd in Spanje, de cultuur en andere Spaanstalige landen en ben ook niet van plan om er later in mijn baan iets mee te doen. Voor Duitsland is dat anders. Ik vind het een leuk land, leuke taal maar ben er eigenlijk ook nog nooit lang gweest. Dus is Duitsland opzich ook gewoon wel nieuw voor mij. De cultuur daar spreekt me ook meer aan en ik wil ook graag goed Duits leren spreken. DAt is ook wel handig voor het gebied wat ik het interessants vind, namelijk Scandinavië. Daar kunnen ook veel mensen wel Duits en ook de cultuur lijkt er wel wat op. Ik zal waarschijnlijk wel alleen naar Duitsland moeten maar dat vind ik opzich niet erg. Naar Duitsland durf ik dat wel en ik leer hopeljk snel genoeg mensen kennen daar, Duitsers maa rook andere uitwisselingsstudenten.

Nu ik het land gekozen heb moet ik nog de stad/school kiezen waar ik het liefst heen wil. Ik heb de keuze uit 7 steden.

Ik heb nog geen idee waar ik heen wil. Het lijkt me allemaal wel leuk!Ik ga eens op de sites kijken van alle scholen en ook van de plaatsen en aan me Duitse klasgenoten vragen wat volgens hun leuk is en dan ga ik een keuze maken! Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in!

1 opmerking:

Globeskater zei

hehe eindelijk wordt je keuze al concreter ik wens je heel veel succes met de keuze van de uiteindelijke stad!

alle steden zijn op zich volgens mij wel leuk Trier is gaaf omdat het dichtbij de moezel ligt haha maar ik ben nou eenmaal verliefd op de moezel ;)