vrijdag 21 september 2007

Hjemme!

of te wel thuis in het Noors ;) Nadat ik vorige week de laatste X moest schoonmaken kon ik vandaag weer eens naar Drenthe naar me ouders, broertje en zusje! Gisteravond heb ik al me vieze was in me grote rugzak gestopt en vanmorgen zou om 6.45 de wekker moeten gaan.. maar opeens was ik wakker en zag ik dat het al 8 uur was.. had wel de tijd ingesteld maar vergeten de wekker aan te zetten :S Snel heb ik me aangekleed en ben naar het station gefietst. Daar ff een vriendin gesms-t dat ik later zou komen en nog wat bij de AH to Go gekocht voor me ontbijt. Ik had namelijk nog 1 les op school vandaag, Statistiek. En daar wil ik toch wel alle lessen van bijwonen omdat het vrij moeilijk is. Op station Den Bosch aangekomen heb ik me grote tas in een kluisje gedaan en snel naar school gelopen. Me vriendin had al tegen de leraar gezegd dat ik wat later was en gelukkig mocht ik de les nog in. Ik vond het wel een leuke les, het is wel moeilijk maar ook wel weer leuk om kansen te berekenen!

Na de les ging ik weer terug naar het station. Voordat ik naar het Noorden ging met de trein ben ik eerst de Bruna ingegaan want ik wilde nog ff een cadeautje voor me vader kopen die vorige week jarig was. Ik wilde een boek voor hem kopen maar een leuke kiezen was nog wel moeilijk.. Uiteindelijk gewoon 1tje gepakt, me tas uit kluis gehaald en de trein ingestapt.Nu ik weer een lange treinreis moest maken was ik blij dat ik deze week een nieuwe MP3 speler had gekocht! Vind het heerlijk om gewoon lekker muziek te luisteren :) Verder ben ik lekker bezig gegaan met Noorse woordjes leren! Ik heb van de 1ste 10 lessen alle woordjes in een schrift geschreven en als ik zo in de trein zit heb ik mooi tijd om die te leren! Zo ging de tijd snel om en al snel was ik in Assen! Dan is het opzich nog maar een klein stukje met de bus.. maar ik moest wel ruim 3 kwartier op de bus wachten want hij rijd maar 1x per uur :S

maar uiteindelijk was ik toch thuis en was het leuk om me moeder en zusje weer te zien! Ook Daphne, een oppaskindje van nu 1 1/2 jaar was er, en daar heb ik ook veel lol mee gehad! :) Later op de dag kwam me vader thuis en hij was blij met het boek! Ondertussen was het eten ook al klaar, was ook wel weer eens lekker om niet zelf te hoeven koken ;)

's avonds ben ik gezellig met me zusje en me moeder de stad in gegaan! Me zusje had nog nieuwe kleren en schoenen nodig! Er was echt niet veel moois te vinden! Wij hebben wel beetje dezelfde smaak en ook ik heb weinig dingen gezien waarvan ik dacht, dat is leuk! Maar toch heeft ze nog een leuke trui, broek en schoenen gevonden. Nadat we nog een heerlijk ijsje gegeten hebben zijn we weer naar huis gegaan. Waar ook alweer iets lekkers klaar stond! Me vader had een appeltaart uit de diepvries gehaald en die smaakte ook heerlijk!

Morgen ga ik naar Dalen, waar Wendy een familieweekend heeft, en ik ga gezellig met haar zwemmen daar. 's Avonds gaan we dan nog ff gezellig naar mijn huis. Zondag moet ik nog wat huiswerk maken denk ik en dan ga ik ''s avonds uit eten met me ouders en me zusje. Dat doen we elk jaar rond 29 september, de trouwdag van me ouders, en dat is altijd erg gezellig! Maandag gaat dan weer heel vroeg de wekker en ga ik eerst naar school en reis dan weer verder naar me kamer in Breda :)

Geen opmerkingen: