woensdag 31 oktober 2007

NK Afstanden 2008

Het NK Afstanden was weer de eerste echte wedstrijd die ik ging bezoeken. Samen met Wendy, Kirsten, Lisan, Tessa, Merle en Anne Roos ging ik 3 dagen naar Thialf Heerenveen!

Ik had er veel zin in, eindelijk begon het seizoen weer echt! Helaas deed mijn favoriet Beorn Nijenhuis niet mee.. dat was toch wel raar, we hoefden geen spandoek, bordjes of shirt mee te nemen..

Vrijdag
Rond 2 uur kwam ik aan in Hoogeveen waar Wendy mij van het station haalde. We gingen eerst ff inkopen doen voor het weekend. Pakjes drinken, koekjes en natuurlijk snoep! Daarna nog ff heerlijke groentesoep gegeten en vervolgens weer scheuren naar Heerenveen! We parkeerden weer op onze vaste parkeerplaats en stonden daar mooi naast de auto van Kirsten. Bij Thialf aangekomen liepen we gelijk door naar de Noord-tribune waar de rest al stond. Het was nog erg rustig, we konden makkelijk vooraan staan maar ook gewoon lekker een paar treden hoger op de tribune zitten. Gezellig waren we met elkaar aan het kletsen en al snel begon het toernooi echt met als 1ste afstand de 500m voor vrouwen. Dit vond ik nog niet echt boeiend. Ik vond het wel verrassend dat Marianne Timmer er dik afgereden werd door haar jonge ploeggenote Annette Gerritsen . Dan de 500m heren. Hieraan deden veel ‘bekenden’ en favorieten van Lisan mee dus we hadden het lekker druk met aanmoedigen! Ik vind dat de 500m wel altijd erg snel voorbij gaat., je ziet ze 1x voorbij komen en de volgende X dat ze voorbij komen zijn ze al gefinished. Maar de snelheid en kracht van de schaatsers blijft mooi om te zien! Ook is het altijd wel spannend door de kleine tijdsverschillen! Ondertussen kreeg ik smsjes dat we alweer in beeld waren geweest. Dat is altijd wel grappig! Al had ik het nu niet echt verwacht want we hadden nu geen bordjes mee ;) In de laatste ritten startten de toppers en werd het echt leuk. De grote favoriet Jan Smeekens won ook echt en was daar erg blij mee wat leuk was om te zien!

Na de dweilpauze begonnen de dames aan hun 2de serie 500m. Ook deze serie werd gewonnen door Annette Gerritsen die dan ook eindwinnaar werd op deze afstand! Ook de heren begonnen aan hun 2de serie. In één van de eerste ritten reed Sietse Heslinga, 1 van de Friezen van Lisan die ik vorig jaar tijdens het NK ook ontmoet heb en toen hadden we veel lol over de bosjesmeisjes ;) Hij had in de eerste serie al een PR gereden maar verbeterde die tijd nu alweer, erg knap! Jan Bos viel ook op de 2de serie tegen. Hij opende boven de 10 sec. wat niet goed is.. In de laatste rit Jan Smeekens tegen Erben Wennemars, spannende rit! Jan won en werd ook eindwinnaar op de 500m!

De laatste afstand van vandaag was de 5km voor heren. De eerste ritten hiervan waren niet echt boeiend maar we vermaakten ons wel met gezellig kletsen en iemand die langs de tribune liep. Dat was Mark Wouda en Lisan had hem eerder vandaag ook al gesproken en zij en Wendy hadden nu ook wel weer een maf gesprek het hem. Ik weet alleen niet of ik er zo blij mee was maar het was wel LOL ;) FF later moest Arjen van der Kieft rijden en dat is een schaatser die we altijd wel hard aanmoedigen en dus ook dit X weer! Tussen de ritten waren er ook dweilpauzes en speelde een dweilorkest wat nummers maar ze kwamen nooit bij de Noord-tribune. Vrijdags niet maar de rest van het weekend hebben we ze ook niet gezien. Dat was op zich wel jammer! Maar bij de Worldcup zullen ze vast wel weer komen en dan vind ik het ook leuker want dan heb ik een vlag of bordje om mee te zwaaien ;)


Wat verder in de 5km startte Wouter Olde Heuvel. Hij is ook wel iemand die we altijd wel aanmoedigen. Gewoon omdat het ook aardige jongen is en goede schaatser maar toch minder bekend/populair dan bijv. Sven Kramer. En wij vinden het altijd wel leuk om zulke minder bekende schaatsers aan te moedigen. Vorig jaar op het WK Allround reed hij de 5 en 10km tegen Håvard Bokko en dat waren echt geweldige ritten! Helaas was dit een NK dus geen Bokko maar hij reed een goede 5!
Bob de Jong helaas niet. Later las ik dat hij ziek was dus dat verklaarde zijn slechte rijden en daar was ik wel blij mee want hoopte toch ook dat hij goed zou gaan rijden.Ook deze afstand werd gewonnen door de grote favoriet vooraf, Sven Kramer! De tijd was alleen niet supergoed..Het NK is ook niet echt een wedstrijd om supersnelle tijden neer te zetten maar ik zou het persoonlijk niet erg vinden dat hij dit jaar wat minder is en dat er wat meer concurrentie en spanning komt op de lange afstanden!

Na de prijsuitreiking zat de 1ste dag van het NK er alweer op. Arjen van der Kieft kwam nog ff langs de boarding wandelen om fotokaartjes uit te delen. Lisan kreeg een stapel kaartjes voor ons allemaal in ruil voor haar stift. Die stift heeft hij de rest van het weekend gebruikt om zijn handtekening op de kaartjes te zetten! Hierna liepen we via ‘west’ en ‘zuid’ naar de gang. Helaas was daar vandaag niet heel veel te beleven. FF later besloten we om naar de parkeerplaats te gaan wandelen waar we weer heel veel lol hadden. We kunnen daar echt uren blijven staan en maken dan van alles mee ;) Het plan was dat Kirsten, Lisan, Tess en ik bij Wendy bleven slapen. Helaas kon Kirsten niet mee omdat ze wat ziekig was, erg jammer! Zij dropte Merle en Anneroos ff op het station en wij reden naar Wendy’s huis. Daar gingen we ff op internet uitslagen van wedstrijden in andere landen bekijken. Zo ontdekten we dat er op het NK 1500m in Japan wel 77 mensen meededen en dat Jeremy Wotherspoon bijna een wereldrecord had gereden op de 500m! Ook Denny Morrison had goed gereden! Daarna was het wel tijd om te gaan slapen want er volgden nog 2 dagen!

Zaterdag
Tessa, Lisan en ik sliepen samen op de vliering en rond half 10 werd ik wakker en zag ik dat Lisan ook al wakker was. We kletsten gelijk weer verder over het schaatsen en schaatsers en ff later werd Tessa ook wakker. We gingen naar beneden waar Wendy ook al was en samen gingen we ontbijten en ons klaarmaken voor de 2de dag! Op internet ging Wendy ff de loting bekijken en liet ons toen wel schrikken! Beorn stond er opeens op maar Sjoerd de Vries niet :S Hier klopte niks van dachten we en toen kwamen we erachter dat het de loting van een jaar eerder was! Nadat we de goede loting bekeken hadden gingen we weer op weg naar Thialf. Op de parkeerplaats aangekomen wachtten we nog ff op Kirsten en toen zij ook gearriveerd was liepen we samen naar Thialf. Het was nog erg rustig en we gingen nu op ‘onze’ plek staan op Noord. Ik voelde me gelijk weer thuis ;) Anneroos en Merle kwamen ook weer bij ons staan. De eerste afstand van vandaag was de 1000m voor dames. De laatste ritten waren wel leuk en spannend. Paulien van Deutekom werd een beetje verrassend kampioen. Ze was erg blij en ik vond het erg leuk voor haar! Ze is wel 1 van me favo schaatsters. Ze is lekker fanatiek en altijd vrolijk en enthousiast en daar houdt ik wel van.

Daarna gingen ook de mannen de 1000m rijden! Ook nu deden er weer veel favorieten van Lisan mee! Waaronder Sjoerd de Vries, de wereldkampioen junioren van afgelopen seizoen. Doordat Lisan hem zo volgt ben ik ook wat beter op hem gaan letten en nadat ik hem vorige week op de open dag weer gezien had is het ook wel één van mijn favoriete Nederlanders geworden na Beorn. Ik blijf toch voor de buitenlanders en dan vooral de Noren gaan maar binnen Nederland is hij wel 1 van de leukere schaatsers. Hij reed een goede race en misschien kon hij zich wel plaatsen voor de worldcup! Helaas doken er een paar schaatsers nog net onder zijn tijd en werd hij uiteindelijk 6de. Erg jammer! Winnaar werd Simon Kuipers. Na een seizoen vol tegenslagen was hij nu weer helemaal terug!

Anne Roos, Wendy, Kirsten en Tessa op de tribune

De alweer laatste afstand van vandaag was de 3km dames. Dat vind ik niet echt interessant en de meesten dachten daar wel zo over. Lisan en Merle gingen naar de gang want Lisan moest ff iemand spreken en Anneroos, Kirsten, Wendy en ik hadden veel lol met het fototoestel. Ik kreeg opeens de slappe lach en Wendy begon met filmen en zo ontstond er een filmpje met mij in de hoofdrol met heel veel lachen en lol. Zo schoot de 3km wel mooi op maar echt boeiend was het nog steeds niet en daarom besloten Kirsten, Wendy en ik ook ff naar de gang te gaan. Wendy binnendoor en Kirsten en ik gingen buitenom. In de gang ontmoetten we Lisan die gelukkig degene die ze wilde spreken gesproken had. Wij kregen hier nu ff verslag van en dat blijft altijd leuk! Om elkaars verhalen en belevenissen te horen! Ondertussen was Wendy ook gearriveerd en zij vertelde dat ze Erik was tegengekomen! Een aardige gezellige man die we ook altijd bij de wedstrijden tegenkomen! Lisan vertelde nog dat Beorn net voordat wij er waren langs was gefietst op weg naar huis. Dat was jammer! We hadden hem ook nog wel ff willen spreken. De rest van het weekend zouden we hem wel een aantal X aan de overkant van de baan zien de andere TVM-ers aanmoedigen, dat was wel leuk om te zien maar verder hebben we hem helaas niet van dichtbij gezien ;) De laatste ritten van de 3km gingen nu wel bijna beginnen en die waren wel leuk dus besloten we weer terug te gaan naar onze plek op de tribune waar Tessa en Anneroos nog stonden. Wendy ging ff naar de Oosttribune om daar gezellig met haar vader de 3km af te kijken. Nadat de 500 en 1000 bij Ireen Wüst niet echt liepen ging ook de 3km niet geweldig. Zij was ook ziek geweest en duidelijk nog niet in goede vorm. Marja Vis deed toch ook mee. Afgelopen week was ze hard gevallen tijdens een training en had daarbij o.a. een lichte hersenschudding opgelopen. Ik vond het knap dat ze het toch probeerde maar helaas ging het totaal niet. Winnaar werd Renate Groenewold.

Wij liepen weer via west richting de gang en wij kwamen nu ook Erik tegen waar we ff gezellig mee spraken. Dan verder via zuid naar de gang waar we Wendy ook weer zagen. Een tijdje later kwam Marja Vis langslopen en Tessa en wij spraken ff met haar. Ze vertelde dat de 3km echt niet ging maar dat ze het gewoon had willen proberen. We vonden het allemaal erg jammer voor haar en wensten haar veel sterkte. We bleven nog een tijd gezellig in de gang staan. Kirsten, Wendy en ik wilden Piet graag wel weer zien en spreken. Hij was nu de fysio van VPZ dus moest er wel zijn. Meestal kwamen we hem tijdens een schaatsweekend overal tegen maar dit X zagen we hem nergens…Nog wat later besloten we om te gaan. Anneroos en Merle gingen met de bus en wij liepen verder naar de parkeerplaats waar we weer veel lol hadden met een paar auto’s en mensen die opeens langsfietsten / liepen / reden. Zo werd het opeens ook al een stuk later en dat was wel mooi want we wilden graag ergens samen gaan eten maar de wedstrijden waren al vroeg afgelopen. Nu was het inmiddels al 6 uur en na ff overleggen besloten we om naar Wolvega te rijden en bij v/d Valk te gaan eten. Wendy, Kirsten en ik hadden daar afgelopen seizoen bij de worldcup een X gegeten en dat was ons goed bevallen! Het eten ook gewoon erg goed en niet duur en er slapen altijd wel veel schaatsers wat het extra leuk maakt! Er was gelukkig nog een tafel voor ons vrij en een paar van ons ontdekten al snel mooi uitzicht. Ook ik had genoeg te zien de hele avond! In de menukaart zagen we dat een 4-gangendiner maar €23.50 kostte en dit leek ons wel wat! Ik had nog nooit een 4-gangendiner gehad en dit was niet duur en er was ook genoeg keus uit erg lekkere gerechten! Ik koos voor Noorse zalm & Noors garnalen, daarna groentesoep, als hoofdgerecht biefstuk met stroganoffsaus en als dessert bavarois. Alles was echt heerlijk! Ook de anderen genoten van hun gerechten! Het was een goede keus om hier weer heen te gaan! We hadden het ook erg gezellig met kletsen over toch vooral weer schaatsen en schaatsers en hadden veel lol om eerdere belevenissen en ook de omgeving was wel interessant ;) Nadat we hadden afgerekend besloten we om gelijk te reserveren voor zaterdag 8 december! Het meisje achter de balie had al wel door waarom ;).

Op de parkeerplaats namen we afscheid van Kirsten die de volgende dag een korfbalwedstrijd had en helaas niet kwam kijken. Wij reden naar Hoogeveen waar we naar een videotheek gingen om Hostel 2 te gaan huren! Een jaar eerder tijdens het NK hadden we Hostel 1 gekeken en toen veel lol gehad. Toen we dit voorjaar hoorden dat er een vervolg gemaakt was besloten we om die weer tijdens het NK te gaan kijken! Bij Wendy aangekomen trokken onze pyamas al vast aan en nadat Wendy nog wat lekker drinken had gehaald nestelden we ons op de bank. Lisan en ik samen op 1 bank met onze kussens waarachter we ons konden verschuilen als het te eng zou worden en anders konden we ons ook achter elkaar verschuilen. Wendy en Tessa samen op de andere bank zonder kussen want hun kunne wat beter tegen enge films ;) De film begon nog wel gewoon en gelijk herkenden we verschillende dingen uit deel 1 wat wel leuk was! Maar al snel begon het wat enger te worden en doken Lisan en ik veel achter onze kussens of elkaar. Was wel prettig dat we samen op 1 bank zaten ;) Ondertussen hadden Wendy en Tessa de grootste lol om de film en vooral om ons. Wendy besloot om eens te gaan filmen hoe bang wij waren en dit deed ze net tijdens het engste stuk van de film. Het was wel erg grappig om dat later terug te zien! Opeens kwamen we op het idee om de hoofdpersonen namen van schaatsers te geven en zo speelden opeens Tom Prinsen, Paulien van Deutekom, Kurt Wubben en Vanessa mee! Dit maakte de film nog leuker! FF later was de film opeens afgelopen… we vonden het allemaal maar een raar einde maar we hadden net als vorig jaar weer veel lol gehad. We gingen nog ff op internet kijken naar schaatsnieuws en uitslagen uit andere landen en hadden nog ff een leuk gesprek met Oystein Grodum die al in SLC zat! Vind het echt heerlijk dat het seizoen nu overal weer echt begonnen is en er weer allerlei uitslagen en nieuws overal vandaan komt! Daarna waren we wel moe en besloten we om lekker te gaan slapen!

Zondag
We konden vandaag een uurtje langer slapen want de wintertijd ging in. Rond half 12 vertrokken we weer richting Heerenveen. Vlakbij Thialf kwamen we Anne Roos en Merle nog ff tegen. Hun gingen vandaag op de zittribune zitten bij de familie van Merle. Bij Thialf aangekomen stond er opeens een rij voor de ingang. We dachten eerst dat het een rij was voor mensen die nog kaartjes moesten kopen maar dat bleek toch niet zo te zijn. Opeens zag ik een jongen langslopen die mij wel erg bekend voorkwam. FF later kwam er ook een meisje langslopen en toen wist ik het zeker. Het waren Anne en Steven die vandaag ook kwamen kijken! Anne had ik vorig jaar een X kort gesproken en Steven had ik nog nooit gezien dus ik vond het leuk om ze nu al tegen te komen! Ze hebben de hele dag naast ons gestaan en dat was erg gezellig! Eenmaal binnen aangekomen zagen we dat het toch nog niet echt druk was en we konden gewoon weer op ons plekje op Noord staan! De dag begon met de 1500m dames. Hieraan deed ook Janneke Ensing weer mee. Zij was lid van dezelfde schaatsclub als mij en ik heb ook wel met haar getraind. Vind het leuk om haar nu op een NK te zien rijden en dit weekend reed ze 3 afstanden! De laatste rit ging tussen Ireen Wüst en Paulien van Deutekom en was erg spannend! Uiteindelijk won Paulien de rit en pakte zo haar 2de titel op dit NK! Tom Prinsen was inmiddels al een paar X langs komen inlopen en elke X als we hem of Paulien zagen moesten we weer aan Hostel denken en hadden we weer lol.

De mannen begonnen daarna aan de 1500m! Lisan had het druk met haar bordjes en daarom besloten Wendy en ik het Erben-bord vast te houden. Dat voelde toch een beetje raar omdat het een grote concurrent van Beorn is en wij normaal met een Beorn-bordje staan ;) maar we zagen dat Beorn zelf ook Erben hard aan het aanmoedigen was dus het kon nu wel :) De 1500m blijft een erg leuke afstand om te kijken, vooral de laatste ronde. Gaat iemand stuk of kan die nog goed doorgaan. Na veel mooie ritten bleek dat Simon de snelste tijd had gereden. Ook hij pakte zo zijn 2de titel van het weekend! De volgende afstand was de 5km dames. We gingen lekker op de tribune zitten kijken en ondertussen gezellig kletsen. Maar na een paar ritten hadden we het eigenlijk wel gezien en hadden we wel veel zin om naar de gang te gaan. We pakten onze spullen en liepen erheen.

Al snel liep Sjoerd langs en kon Lisan met hem op de foto ;) en hadden we weer lol! Wendy en ik dachten daarna op het zelfde moment weer aan Piet en dat we hem nog steeds niet gezien hadden maar opeens liep hij bij de tunnel en riepen we hem. Hij had het alleen ff erg druk en zei dat ie later zou terugkomen. Helaas hebben we hem daarna niet meer gezien. Wel liepen er veel schaatsers heen en weer en dat niet alleen. Opeens stoot Wendy mij aan en zegt dat ik naar links moet kijken. Er komt iemand aanlopen en ik denk, die ken ik! Een seconde later weet ik het, het is Theo Bos! Als hij ff later weer langs komt wandelen besluiten we om met hem op de foto te gaan! Tessa, Wendy en ik zijn in augustus al met hem op de foto geweest maar dat boeit niet. Hij blijft leuk en is ook weer erg vriendelijk!

Lisan, Tessa, Theo Bos, Wendy en ik


alle mensen die langslopen worden we een beetje melig en krijgen we een maf idee! We gaan gewoon met alle schaatsers op de foto die langslopen! De eerste die langsliep was Mark Ooijevaar! Die kennen we wel een beetje en hij vond het volgens mij wel maf om nu met ons op de foto te gaan. De volgende die langskwam was Jarno Meijer. Hij was lekker vrolijk en vond het een leuk idee. De persoon met we hierna op de foto gingen was geen schaatser, het was Kirsten die ook in Thialf ‘staat’ ;) Daarna kwam de winnaar van de 1500m bij de mannen langs, Simon Kuipers! Nadat we hem gefeliciteerd hadden met zijn titel maakte Tessa een foto van ons met Simon. Hierna kwam Jan Blokhuijzen weer eens langslopen. Dat was echt de schaatser die we het meest hebben zien lopen dit weekend. Hij was erg verbaasd dat we met hem op de foto wilden en zie dat we dat maar aan zijn vriendin moesten vragen. Zij stond een stukje verderop en zat echt zo te kijken van wat gebeurt hier? Maar ze vond het goed en ik maakte een foto van Lisan, Wendy en Jan die erg leuk is geworden! Het volgende ‘slachtoffer’ was Eelco Bakermans, maar toen Wendy en Lisan klaarstonden om met hem op de foto te gaan kwam Jarno Meijer weer langslopen. Eelco zei tegen hem dat hij ook moest en toen Jarno antwoordde dat hij al op de foto was gezet vond Eelco dat hij er nog wel een X bij op kon en dat deed hij! Ons laatste slachtoffer werd Lars Elgersma. Niet echt onze favoriet maar daarom was het wel lol om toch met hem op de foto te gaan. Hij was er zelf ook wel verbaasd over dat wij met hem op de foto wilden en het bleek weer eens dat hij een goed geheugen heeft…


Lisan, Simon Kuipers, Wendy en ik

Hierna gingen we snel weer op weg naar de tribune want Arjen van der Kieft en Mark Ooijevaar begonnen bijna aan hun 10km en die wilden we wel zien en aanmoedigen! We waren precies op tijd terug op onze plek. Het werd een mooie rit! Mark leidde eerst maar verderop in de race ging hij stuk en haalde Arjen hem in. Helaas liepen zijn rondetijden op het laatst ook meer op en lukte het hem niet om onder tijd van Ted Jan Bloemen te duiken. De volgende rit was Wouter tegen Sven. We verwachtten dat Sven hard aangemoedigd zou worden maar wij vinden Wouter veel leuker en besloten om hem hard te gaan aanmoedigen. Lisan bedacht eerst om 25 ronden lang de hele tijd te doen maar dat was een beetje te veel. Aan beide kanten van de baan was een reclamebord van het NK Afstanden en we besloten om hem tussen die borden aan te moedigen. Al snel ging dat al heel mooi. We riepen tegelijk ‘hup Wouter’ en tegelijkertijd sloegen we met hand op de boarding.

Hup Wouter! foto Erik Pasman http://www.schaatsfotosonline.nl/

Het viel ons op dat de rest van het publiek best stil was. De ronden gingen snel voorbij en we bleven het aanmoedigen volhouden. We bedachten dat het volgens ons best wel hard klonk en Lisan besloot Sabine te sms-en of zij wat kon horen op. Al snel smste ze terug dat als ze goed luisterde ons inderdaad kon horen! Ook hoorden we van Anneroos, Merle en Erik die allemaal op West zaten dat ze ons wel gehoord hadden. Ik blijf het leuk vinden om gewoon hard aan te moedigen en verheug me alweer op de Worldcup om dan ook de minder bekende schaatsers aan te moedigen. Die vinden dat altijd erg leuk en laten dat ook blijken wat wij weer leuk vinden ;) Anne ontdekte dat de trommel van Wendy helemaal een afdruk achterliet op de boarding, dat was best erg.. Sven won de rit en Wouter reed helaas niet echt een goede tijd. De laatste rit ging tussen Kurt Wubben en Brigt Rykkje. Beetje aparte laatste rit en ook niet heel boeiend. We namen afscheid van Anne en Steven die de trein gingen halen. Het was gezellig samen met hun!

Wij pakten onze spullen al vast bij elkaar en nadat ze gefinisht waren liepen we richting de gang. We wilden Wouter graag nog ff spreken. Maar eerst kwam Bob de Jong langslopen en we besloten om met z’n 5-e ook met hem op de foto te gaan

Ik, Tessa, Bob de Jong, Lisan en Wendy

Erik die weer gezellig bij ons stond maakte de foto. Een tijdje later hadden we nog steeds geen Wouter gezien en we vroegen ons af of hij achter of voor naar buiten zou gaan. Op dat moment liep Geert Kuiper langs en Lisan ging aan hem vragen of Wouter er nog was. Geert vertelde dat hij nog dopingcontrole had en dat het nog wel ff kon duren.. Nog een tijdje later besloten we naar de andere uitgang te gaan omdat we dachten dat Wouter daar langs zou gaan. De broers Rykkje kwamen wel langs maar nog steeds geen Wouter te zien.. We dachten dat hij en Sven er nog wel waren maar besloten nog ff later toch maar te gaan. Met de auto gingen we naar Meppel waar we bij de Mac nog wat gingen eten. Daarna bracht Wendy ons naar het station waar ik een kaartje kocht en heel snel naar de trein rende die net aan kwam rijden. FF later kwamen de anderen ook het perron op en werd ik nog ff uitgezwaaid. In Assen aangekomen besloot ik om een taxi te nemen naar de ijsbaan daar want mijn zusje had daar wedstrijd en me ouders waren daar ook. Dan kon ik mooi met hun meerijden want de bus naar Annen zou pas 1 ½ uur later vertrekken. Op de ijsbaan zag ik nog wat mensen van me oude schaatsclub en heb ff gezellig met ze gekletst. Nadat me ouders en zusje nog wat gegeten waren ging ik met hun naar huis.

Het eerste schaatsweekend zat er weer op! Ik vond het een mooi NK en heb veel lol gehad maar miste toch Beorn en de buitenlanders. Het was toch kaal zonder hun. Ik heb dan ook al heel veel zin in de Worldcup in Heerenveen over 6 weken! Dan gaan we eindelijk de Buitenlanders weer live kunnen zien schaatsen, aanmoedigen en spreken! Dat gaat weer supercool worden!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een andere wedstrijd gezien :P Bij mij begonnen ze met de 500 heren

Anne-Roos zei

Heeeey Aukje.
Wat een lang verslag, maar wel heel leuk:D Ik vind het mooi dat jezo'n lol hebt gehad, dat heb ik namelijk ook!:)
Ik mistte jullie die zondag toen ik samen met Merle op west zat best wel hoor, maar daar was het ook super gezellig:) Alleen met staan roepen er veel meer mee en zit je niet in de nek van de coaches te hijgen;)
Pff, dat is niet duur voor een viergangenmenu zeg, meestal kun je er niet eens een 3-gangenmenu voor.
Leuk van die filmavond en wat grappig dat jullie die namen gegeven hadden.
En ja, de buitenlanders blijf je missen he? Je geliefde noren waren er ook niet:(;)
Maar over niet al te lang zijn ze er wel! Tot dan denk ik?:)
-xxx- Anne-Roos
ps. leuke foto's;)

Globeskater zei

hey was weer leuke wedstrijd :D het seizoen is begonnen en heb echt zin in de world cup :D lekker iedereen weer zien en met bordjes zwaaien enzo ;) we gaan weer lol maken en de aftrap is geweest... wil trouwens nog wel filmpje van je hebben en jij de mijne denk ik ook wel :P haha dat komt allemaal wel!