woensdag 3 oktober 2007

Schaatsen!

Het is nu begin oktober en eindelijk is het schaatsseizoen weer echt begonnen! :D Van allerlei banen in de wereld komen al uitslagen van de eerste testwedstrijden en er wordt alweer hard gereden! Zelf heb ik ook alweer een wedstrijd bezocht. De Dutch Classics in Nijmegen :) Samen met Lisan, Tessa en Wendy ben ik er met de trein heengegaan. Er deden niet zoveel interessante schaatsers mee maar wij hadden het heel gezellig met kletsen over schaatsen ;) en keken af en toe eens een beetje naar de wedstrijd hehe.

Voor mijzelf begint volgende week het schaatsseizoen weer! Zondag gaat de baan in Breda open en maandagavond ga ik met Wendy voor het eerst weer schaatsen! Heb er heel veel zin in! Helaas is het schaatsen dit jaar wel een stuk duurder geworden... daarom hebben we besloten om nog maar 1x per week bij de club te trainen. Verder gaan we gewoon voor onszelf trainen op publieksuur! Met de Bress studentensportkaart kost dat maar €1! Verder blijven we ook in de winter doorgaan met spining op vrijdagavond. Ik ben daar dit voorjaar voor het eerst mee begonnen en vind het erg leuk! Ik heb echt weer zin om gewoon lekker elke week een paar X te gaan schaatsen! En ben ook van plan om dit jaar gewoon veel wedstrijden te rijden, mss gaat het dan gewoon wel weer eens beter! :) Verder ga ik dit jaar ook weer training geven aan een groep kinderen. Dit heb ik in Assen ook vele jaren gedaan en heb er zin in om het weer te gaan doen! Ben wel al wat zenuwachtig want het is totaal nieuwe groep en ook een leeftijd (9-14 jaar) waarmee ik nog niet veel ervaring heb.. maar het komt vast wel goed!

Ik heb niet alleen weer zin om zelf te gaan schaatsen maar ook weer heel veel zin om schaatswedstijden te bezoeken! Samen met Wendy, Kirsten en Lisan en nog meer mensen gaat het gewoon weer een superleuk en gezellig seizoen worden waarin we wel wee van alles zullen meemaken ;) Ik ben ook erg benieuwd hoe de wedstrijden zullen gaan verlopen, wie gaan er goed rijden, wie vallen tegen, komen er wereldrecords, enz. Ik heb al besloten naar welke wedstrijden ik allemaal wil/ga en dat zijn er weer mooi wat! :)

*NK afstanden Heerenveen 26-28 oktober
*WC alle afstanden Heerenveen 7-9 december
*WK sprint Heerenveen 19-20 januari
*Worldcupfinals Heerenveen 22-24 februari (als ik nog niet op uitwisseling ben)

Verder ga ik als ik tijd heb ook nog naar het NK sprint in Heerenvee begin januari en ik wil nog heeeel graag naar het WK Allround in Berlijn samen met Wendy en Kirsten. Het is alleen erg moeilijk om aan kaartjes te komen.... maar hoop dat het ons nog gaat lukken want buitenlands schaatstripje blijft toch het leukst!

Hier op mijn blog zullen de verslagen van de wedstrijden wel weer verschijnen :)

2 opmerkingen:

Globeskater zei

haha heb je even nageaapt, maarre we hebben wel veel zelfde plannen zullen we samen gaan??? hahaha heb zin in het schaatsseizoen en ben benieuwd naar alle leuke dingen die we weer gaan meemaken. Helemaal als een zeker iemand zich gaat plaatsen voor de world cup ;)

Anoniem zei

zeg Auk
het NK Sprint is in Heerenveen :P
Nog maar 22 nachtjes en dan staan we bij het NK Afst!