zaterdag 8 maart 2008

Hof, de eerste week

Zondag heb ik lekker uitgeslapen. ’s Middags weer ff gekeken of Ursula uit Mexico al was aangekomen en dat was zo! Gelijk was het heel gezellig. We waren allebei blij dat we niet meer alleen zaten. Rond 7 uur gingen we richting stad op zoek naar wat eten toen we opeens in een ander huis ook nog 2 meiden zagen zitten. We wisten dat er nog 1 of 2 uitwisselingsstudenten zouden aankomen vandaag dus besloten we ff aan te bellen. En het bleken idd uitwisselingsstudenten te zijn, Teresa uit Polen en Erica uit Bolivia. We kletsten ff en spraken af om de volgende ochtend samen naar school te lopen. Daarna gingen we snel weer op weg naar een restaurant. Ik wou weer naar dezelfde pizzeria gaan als waar ik gister was geweest maar ik raakte weer eens wat verdwaald. Opeens zagen we wel een andere pizzeria en besloten daar naar binnen te gaan. Het vrouwtje daar was erg aardig, het eten smaakte goed, maar er liep de hele tijd een kat rond die opeens ook op onze tafel sprong. Dat vonden we toch niet echt prettig. Weer aangekomen bij het woonpark gingen we allebei naar onze eigen kamer lekker slapen.

Maandag liep ik samen met de andere 3 meiden naar school. Na ff verkeerd lopen arriveerden we uiteindelijk precies op tijd bij het lokaal. Daar zate nog best veel mensen. Het eerste wat we gingen doen was aan een ander persoon vragen over diegene stellen en daarna moest je die persoon voorstellen aan de rest van de groep. Zo leerden we elkaar gelijk een beetje kennen. Er was een grote groep studenten uit Letland, wat uit Roemenië, een paar uit Rusland, Tsjechië, een jongen uit China en nog een meisje uit Hongarije die ook bij ons op het woonpark bleek te wonen. Na nog wat opdrachten was het tijd voor lunch. We liepen samen met Sonja naar de mensa waar een grote keus uit verschillende (dag)gerechten was en het was erg goedkoop! Nadat we allemaal lekker gegeten hadden kregen we een rondleiding over het schoolterrein, wel handig voor mij ;)

Hierna zat de 1ste dag er alweer op en liepen we met z’n 5-en terug, op weg naar de Sparkasse. Daar moesten we allemaal een bankrekening openen. We kwamen aan rond 14.45 en de bank zou om 16.00 dichtgaan. Tijd genoeg dus dachten we maar dat viel tegen. De vrouw wou maar 1 persoon helpen. Samen met Ursula(Mex) en Szilvia (Hon) ging ik op zoek naar een andere Sparkasse. Die was al snel gevonden maar ook daar deden ze eerst moeilijk. Uiteindelijk kon het toch wel maar toen ik aan de beurt was kon het voor mij toch niet omdat ik me paspoort niet mee had. Ik dacht dat een rijbewijs ook wel goed was, niet dus. ’s Avonds nog lang samen met Szilvia bij Ursula in de keuken thee gedronken en zitten kletsen in Duits en Engels. Ik had verwacht dat het wel erg wennen zou zijn om de hele tijd in een andere taal te moeten praten maar eigenlijk went dat heel snel!

Dinsdag was het vroeg opstaan want om 8.30 begon de taalcursus al. Met z’n 5-en liepen we weer naar school waar we de resultaten kregen van de test die we gister gemaakt hadden. Naar aanleiding daarvan werd de groep in 2-en gesplitst. Ik bleek de test best goed gemaakt te hebben en kwam in groep 2 terecht. We gingen naar het spraaklab waar we eerst luisteroefeningen gingen doen. Daarna moest iedereen een willekeurig woord noemen die op het bord geschreven werd. In 2tallen moest daar vervolgens een verhaal van gemaakt worden. Het resultaat was erg LOL! Hierna zat dag 2 er ook alweer op en ging ik met de andere 4 weer lekker eten bij de Mensa. Daarna ben ik snel terug naar het centrum gelopen om nu met paspoort naar de Sparkasse te gaan. Vervolgens ben ik verhuisd naar mijn eigen kamer en kon ik eindelijk al me spullen uitpakken! Ik heb nu een mooie kamer met uitzicht op het beekje die hier langsloopt. Daarna ff naar internetcafé gegaan om weer ff wat interessante dingen bij te lezen. ’s Avonds heb ik met Erica (Bol), Teresa (Pol) bij Szilvia (Hon) op haar laptop de film ‘Babel’ gekeken. Die wilde ik altijd nog eens zien en ik vond het een supermooie film! Daarna nog wat Hongaarse muziek geluisterd en gezellig gekletst.

De volgde ochtend hoefden we niet de berg op naar school te wandelen want we gingen een stadswandeling met gids maken. Hij liet ons wat mooie plekjes van de stad zien en in de kerk zijn we ff gaan zitten en heeft hij ons wat over de geschiedenis van de stad verteld. Daarna zijn we nog naar 2 mooie parken gelopen. We waren inmiddels dichtbij school en besloten daarheen te gaan om te eten en nog ff te internetten. ’s Avonds ben ik bij Ursula langsgegaan waar ook een Duitse vriendin van haar was die ze had leren kennen toen zij op uitwisseling in Mexico was. Ze hadden allemaal leuke verhalen over die tijd en we hadden veel lol.

Donderdag weer vroeg naar school waar we een presentatie moesten voorbereiden over iets van Duitsland. Ik werd ingedeeld in een groepje met Ursula en Liene (Let) en we besloten informatie over voetbal te gaan zoeken, genoeg over te vinden! Tussendoor hadden we nog een brunch met een groep Duitse studenten van International management die een Spaans intensief-cursus volgden. Dit was erg gezellig! ’s Middags weer ff geïnternet en ’s avonds ben ik vroeg me bed ingedoken want was best wel moe van afgelopen dagen.

Vrijdag ’s ochtends veel Duitse les gehad. Daarna naar Sonja gegaan om wat dingetjes te vragen over ons vakkenpakket die we nog moeten samenstellen. Dat is nog best lastig! Er is genoeg keus maar veel leuke vakken zijn net tegelijkertijd met een ander zo ongeveer verplicht vak. Ik ga er nog wel eens verder mee puzzelen. Daarna wilden we weer ff gaan internetten maar de bieb was helaas al gesloten. Ik besloot daarom maar ff naar internetcafé te gaan. Op het moment dat ik wilde afsluiten bedacht ik opeens dat ik nog iets wilde checken. En wat ik eigenlijk al gedacht had bleek nu echt waar te zijn!! 12 april is de Ronde van Drenthe en 1 van de deelnemende teams is Sparebanken Vest uit Noorwegen! Toen Preben mij een tijdje geleden vertelde dat hij begin april wat wedstrijden in Nederland/België ging rijden had ik al ff op de kalender gekeken en gezien dat hij wel eens ook de Ronde van Drenthe zou kunnen gaan rijden.. Nu stond het wedstrijdprogramma van de ploeg online en deze wedstrijd stond er idd bij! Daar baalde ik wel ff van!! Vorig jaar wilden Wendy en ik al naar wedstrijd van hem gaan kijken maar dat ging toen niet helemaal goed (zie hier) en nu gaat hij gewoon vlakbij mijn huis door mijn provincie rijden en dan zit ik hier!! :S Avonds ben ik weer ff bij Szilvia langsgegaan en hebben we de allereerste aflevering van Prison Break gekeken. Ook iets wat ik altijd al nog een X wilde zien omdat ik er al zoveel enthousiaste verhalen over gehoord had. En dat snap ik nu wel want deze 1ste aflevering was al erg leuk!

En dan vanmorgen zat ik relaxed nog in me pyama deze weblog te typen toen de bel ging. Het was Szilvia die de stad in ging en vroeg of ik meeging. Enthousiast was ik al ff naar de hal gelopen zodat ze wist waar mijn kamer was. Samen liepen we weer terug en toen kwam ik tot de ontdekking dat de tussendeur dicht was en mijn sleutel nog op mijn kamer lag! Mijn woonblokgenoten, heb al aan de naamplaatjes gezien dat het 2 jongens zijn, waren nog niet gearriveerd dus ik had een probleem!! Ik besloot Sonja maar ff te bellen om te vragen wat ik nu moest doen. Ze zei dat ik maar moest proberen de huismeester te bellen. Deze nam gelukkig op en kwam al snel om de deur te openen. Bij aankomst hier vorige week had Sonja me al gezegd dat ik nooit me sleutels moest vergeten en ik dacht er elke X goed aan. Tot nu.. maar ik zal het nu nooit meer vergeten ;) In de stad heb ik ff een koekepan gekocht, die gebruik ik toch wel erg veel en die heb ik nog niet in de keuken kunnen vinden. Wel 2 gewone pannen dus ik kan nu een echt goede maaltijd bereiden ;) Wat ik rest van het weekend ga doen weet ik nog niet.

3 opmerkingen:

Globeskater zei

haha leuke blog en wat een actie je zelf buitensluiten in pyama op de gang, is haast nog erger dan de pyama actie van Lisan ;)

ik wens je nog veel plezier en hoop dat je leuke tijd tegemoet gaat ;)

- zei

Ik ben blij dat ik de deur niet op slot had gedaan met mijn pyjama actie want dan was het pas erg ;) maar vind het wel een geniale actie weer van je hahaha maar gelukkig is het goedgekomen en ben blij dat het tot nu toe goed gaat! :)

Anne-Roos zei

Heeey!
Wat mooi dat je het zo leuk hebt in Duitsland;) Geweldig:D Veel leuke mensen ontmoet dus?
hahahaha, die actie. Net op het moment dat je in je pyjama bent moet dat weer gebeuren. Gelukkig is het weer goedgekomen;)