zondag 27 april 2008

Tijd voor een update uit Hof! :)

Het is alweer ruim 3 week geleden dat ik nog een stukje over mijn leven hier in Hof heb geschreven. Ik had er de laatste dagen ff geen tijd voor, was ff te druk met Norennieuws ;) elke dag gebeurde er wel weer wat. Weer een nieuw nieuwsbericht, filmpje of erg lief berichtje :D Maar nu is het weer ff rustig dus tijd voor een blog over Duitsland!


Vorig weekend zou ik eigenlijk naar Praag gaan met andere uitwisselingsstudenten. Als er 20 of meer waren zouden we korting van de school krijgen. Helaas lukte dit niet en de trip werd gecanceld, erg jammer! Dan maar naar een andere stad! Samen met Erika (Bol), Teresa (Pol), Valeria (Mex) en Szilvi (Hon) ging ik naar Regensburg, een stad in het midden van Bayern. In de trein ontdekten we opeens dat we in de verkeerde zaten, deze ging wel naar Regensburg maar het was een stoptrein dus het duurde uiteindelijk 3 uur voordat we in Regensburg aankwamen. Onderweg ben ik druk bezig geweest met Spaans oefenen samen met Erika en Valeria, dat was wel leuk! Aangekomen in de stad gingen we eerst ff op de plattegrond kijken wat we wilden zien en in welke volgorde. We besloten eerst door een park te lopen op weg naar een paleis. Het paleis zag er erg mooi uit en het leek ons wel leuk om ook nog wat dichterbij een kijkje te nemen. Na een tijdje zoeken vonden we de ingang maar toen kwamen we erachter dat het €9 koste, dat vonden we wel erg duur! We liepen verder door de stad en zagen veel mooie gebouwen. Bij de grote katherdraal zagen we opeens een paar jongens in Bayerische klederdracht en we bedachten dat het wel LOL zou zijn om daarmee op de foto te gaan. Szilvi ging het ff vragen en het kon wel!
ik, Teresa, Erika, Valeria en Szilvi


Hierna liepen we verder naar de rivier de Donau waar het erg mooi was! We maakten veel foto's en het was erg gezellig! Dan weer terug naar het centrum waar we een heerlijk ijsje kochten, nog wat shopten en toen weer op weg gingen naar het station. We hadden nu weer de stoptrein, de reis duurde lang en ik was blij toen ik weer op mijn kamer was maar het was een leuke dag geweest!!

Gisteren ben ik samen met Erika (Bol), Teresa, (Pol), Talita (Braz) en Jandra (Braz) naar Dresden geweest! Al om 7.28 gingen we met de trein zodat we genoeg tijd hadden om alles te zien! Na een relaxte treinreis kwamen we rond 10 uur in Dresden aan en zagen op het station opeens een ''vogel''. Jandra leek het LOL om daarmee op de foto te gaan en ik vond dat ook wel een grappig idee. De vogel vond het ook goed en daarna kletsten we nog ff met hem en wees ij ons de weg naar de Touristinfo. De vrouw was wel aardig maar haar tips kostten vooral veel geld en daar hadden we geen zin in. We wilden gewoon de stad bezichtigen. We kregen wel een handige plattegrond mee en gingen op weg. Eerst liepen we door een vrij modern deel van de stad die ook erg mooi was met mooie fonteinen en prachtige bloemen in bloei! We kregen eindelijk een echt lentegevoel want voor het eerst was het ook echt prachtig weer en konden we gewoon in t-shirt buiten lopen. Een stukje verder waren er allemaal kraampjes waar je (Thü
ringer) bratwurst kon kopen. Dat deed me gelijk denke aan Erfurt en ik besloot er 1 te kopen en die smaakte heerlijk! We kwamen nu ook aan in het oude gedeelte van de stad en zagen overal om ons heen echt supermooie gebouwen!! We gingen ze 1 voor 1 af en maakten veel foto's. Dan op weg naar de Frauenkirche, het beroemdste gebouw van Dresden. Die kerk was in WW II helemaal vernield maar is helemaal opnieuw in oude stijl opgebouwd. We waren helaas net te laat om nog naar binnen te mogen. Dan eerst maar wat eten en dat werd weer een bratwurst :P Hierna nog een heerlijk ijsje! We liepen weer langs de Frauenkirche maar nu stond er een enorm lange rij voor de ingang. We hadden geen zin om daarin te staan dus liepen we een stukje verder naar de rivier de Elbe. Hier was het ook erg mooi en de zon scheen nog steeds heerlijk. We vermaakten ons een hele tijd met het maken van maffe foto's. Dan weer op weg naar de Frauenkirche en nu konden we zo naar binnen. Ik vond het erg mooi binnen maar wel jammer dat je alleen op de begane grond kon kijken en niet verder de toren in kon. Hierna hadden we al zoveel gebouwen gezien dat we besloten om ff lekker op een terrasje te zitten en te genieten van een heerlijk gebakje. We keken ook ff in het treinboekje en zagen dat de volgende trein over 1 uur ging en die daarna over 3 uur. We besloten die van over een uur te nemen en liepen langzaam weer richting station. Onderweg kochten we nog een heerlijke ijsdrink/slushpuppy en op het station aangekomen konden we bijna gelijk de trein in en 2 1/2 uur later arriveerden we weer in Hof. Het was echt een superleuke dag geweest!!! Hele mooie stad, heerlijk weer en heel veel lol samen :)

Qua lessen op school is het nog steeds hetzelfde, de managementvakken zijn nog steeds saai en de taalvakken erg leuk!! Ik heb nu ook nog een extra uur Spaans erbij, gegeven door Ursula, een Mexicaans meisje. Het niveau is vrij hoog voor mij maar ze doet de lessen erg leuk en ik leer er toch wel van. Ik merk wel met alle talen die ik nu spreek/gebruik (Nederlands, Duits, Engels, Spaans, Noors) dat ik soms in de war raak en soms woorden in 1 taal niet meer weet en in de andere weer wel. Maar ik hoor dat andere uitwisselingsstudenten hetzelfde hebben.


Verder nog 3x uit geweest / naar feest geweest. Eerst de stammtisch. Er waren dit X niet zoveel studenten maar het was wel gezellig. En ik heb iets nieuws geprobeerd, poolen! Ik had gedacht dat ik dat niet zou kunnen want ik ben niet zo handig met dat soort dingen maar het ging voor eerste X eigenlijk wel goed en vond het erg leuk! Dus een week later toen Ursula vroeg of ik weer mee wilde wilde ik dat graag. We waren in totaal met 6 personen en speelden heel wat potjes. Ik schoot af en toe wel een bal erin en begon de regels nu ook te snappen en had een erg leuke avond. Dan was er afgelopen week BOOM-party. Een groot feest op school voor alle studenten en dat scheen helemaal geweldig te zijn. Ik ging samen met Teresa en Martin (Pol) heen die nu een stelletje waren kwam ik al snel achter. Erg leuk voor hun maar vond het voor mezelf wat minder. We gingen eerst voetbalwedstrijd kijken wat niet echt boeiend was maar opeens zag ik Yo (China) en hij kwam er bijzitten en heb hele tijd erg gezellig met hem zitten kletsen. Ondertussen ook nog een beetje voetbal in de gaten houden en het was wel grappig hoe de Duitsers reageerden als er (bijna) gescoord werd. Na afloop dan naar het feest. De muziek was goed, er waren veel mensen en er was een mooie dansvloer waar ik me opzich wel vermaakte maar opeens vond ik het toch niet zo leuk.. ik miste opeens me echte vriendinnen en de mensen waar ik normaal mee uitga / party.. ik was dan ook wel blij dat Teresa en Martin vrij vroeg naar huis gingen en ik weer met ze mee kon rjiden. En voor mij werd nu weer eens bevestigd dat partys toch niet echt iets voor mij zijn. Iedereen praat altijd zoveel over partyen maar ik snap toch nog steeds niet wat er zo leuk aan is. Alleen met me best friends en wat andere mensen vind ik het echt geweldig een paar X per jaar. Maar verder niet.. Volgende ochtend liep ik gezellig met Erika naar school en kwamen we erachter dat we alweer veel overeenkomsten hadden. Ook zij houd niet van elke x weer partyen en dat dat het leukste kan zijn in iemands leven. Gelukkig ben ik dus niet de enige hier die er zo over denkt ;)

Ondertussen ben ik hier alweer 8 weken en begin ik me familie en vrienden toch wel wat te missen soms.. maar over ruim een week komen me ouders en Rixt langs en een paar dagen Wendy, Kirsten en Lisan en daar heb ik superveel zin in!!! gaat echt een geweldige week worden!!! :D

3 opmerkingen:

Globeskater zei

hey leuke blog, wel jammer dat het feest een beetje tegen viel, maar goed komen nog veel leuke feesten de komende winters :P

enne dresden ziet er leuk uit op de foto's ben ook erg benieuwd naar munchen haha ;)

- zei

ik heb hetzelfde hoor met feestjes... de enige waar ik echt tot het einde blijf zijn de after skates en voor de rest vind ik er vaak geen hol aan hahahahah behalve dan de party's met jullie :D Die zijn dan wel weer fun!! (behalve pyjama mannen in hotels ;))
Maar gelukkig waren je tripjes naar Regenburgs en Dresden wel erg cool :D En over iets minder dan 2 weken zijn wij in Hof en daar heb ik echt zin in :D :D :D Ik geloof het haast niet dat je al zolang daar zit! Je bent al bijna op de helft!

Kirsten zei

En ook in Hof gaan we een big party machen ;-). Maar snap helemaal je gevoel over al die feestjes.
De foto's van Dresden zijn ook erg mooi en ik weet nu iig waar ik komende zomer moet zijn :)