dinsdag 13 mei 2008

Munich!

Alweer 1 1/2 week geleden ging zaterdagochtend vroeg de wekker en rond 7 uur liep ik naar het station. Ik ging een dag naar München! Alleen.. verder wilde niemand dit weekend gaan maar ik had geen zin om weer te wachten tot anderen ook gingen en alleen een dagje weg leek me ook wel weer eens wat! Na een relaxte treinreis kwam ik rond 11.30 aan op het station. Daar ging ik eerst op zoek naar de Tourist info voor een plattegrond van de stad. Die had ik al snel gevonden. Dan op zoek naar een bakker want ik had honger, ook die was snel gevonden en toen kon ik beginnen met de stad bekijken! Gelijk viel me al op dat dit een hele andere stad was dan de steden die ik tot nu toe bezocht had. Dit was echt een grote stad! Ik zag al wel snel wat mooie gebouwen en een tijdje later kwam ik aan op een groot plein met een enorme kathedraal, die was echt mooi!


Ik keek ff rustig rond en ging daarna het metrostation in. Een dag eerder had ik op internet wat rondgekeken wat ik graag wilde zien en het Olympiapark leek me wel erg leuk! Met de metro arriveerde ik er al snel en ging ik op zoek naar het bezoekerscentrum. Om 2 uur zou er een rondleiding starten en dat leek me wel erg interessant. Helaas las ik op een papier dat dit weekend de rondleidingen niet doorgingen vanwege ziekte :S Dan maar gelijk naar hetgene wat ik nog verder wilde doen, een tour maken op een ''segway''. Een voertuig op 2 wielen met een stuur. Als je voorover leunt ga je vooruit, als je achteroverleunt achteruit en als je gewoon rechtop staat rem je of sta je stil. Na ff wat oefenen had ik het door en ging ik samen met een erg leuke gids op weg voor een tour door het park. Hij vertelde wat leuke dingetjes en verder kletsten we gezellig!! Het rijden was echt cooooool en ging ook wel goed! alleen in een afdaling raakte ik ff in de berm :P Na een half uurtje was de tour helaas alweer afgelopen.


Ik had nu wel een goed overzicht over het hele terrein gekregen en ging nu gewoon lopend op pad. Eerst naar het grote Olympische stadion waar ik tijd lekker rond heb gelopen en gezeten genietend van het mooie weer. Dan naar de andere kant van het park naar de grote heuvel waarvan je een heel mooi uitzicht had over het hele park! Onderweg nog wat andere dingen bekeken en toen weer terug naar het metrostation. Op de kaart keek ik ff waar nog meer bezienswaardigheden waren en stapte vervolgens uit bij een halte. Al snel zag ik dat ik nu in de dure wijk van München terecht was gekomen, allemaal luxe auto's en winkels met hele dure spullen. Tussendoor nog wel wat mooie gebouwen! Na een tijdje rondwandelen ging ik weer met de metro een paar stations verder en kwam weer uit op het grote plein. Daar kocht ik een lekker ijsje en ging ff uitrusten op een bankje. Hierna op weg naar het station maar onderweg zag ik wat erg leuke kledingwinkels en ik besloot daar ff te gaan kijken en dan maar een trein later te nemen. Ik vond een erg leuk shirtje! Dan nog ff wat eten bij de enige plek in München waar ik voor deze dag al meerdere malen geweest was! ;) De laatste 2x dat ik naar Inzell was geweest hebben Wen en ik op de terugweg uren doorgebracht in een Mac in de buurt bij het station wachtend op de nachttrein. Ik kocht wat eten en ging toen snel op weg naar het station want wilde deze trein niet missen. Gelukkig was ik nog op tijd en na een lange reis was ik om 00.30 weer thuis!

Het was een erg leuke dag geweest! Het Olympiapark vond ik echt geweldig om te zine. Vind de Olympische spelen altijd geweldig om te zien/volgen en was leuk om nu op plek te zijn waar die een X hebben plaatsgevonden! De stad zelf vond ik van wat ik er van gezien heb niet heel geweldig. Ik houd toch meer van de wat kleinere stadjes.

1 opmerking:

- zei

hehe zo'n segway zou niks voor mij zijn :P zou meteen op m'n bek gaan