zondag 18 mei 2008

Hardlopen!

Sinds ik hier in Hof woon ben ik wel wat aangekomen door de vele verukkelijke zoetigheden die ze hier hebben. Daarnaast heb ik ook niet meer gesport behalve het uur lopen per dag van en naar school. De laatste weken ging ik het ook echt merken aan me kleding. Ook de andere uitwisselingsstudenten hebben dit probleem dus al weken spraken we erover dat we echt moesten beginnen met hardlopen! Vandaag was het dan zover! Ik zou eerst met twee meiden gaan maar 1 haakte vanmorgen af omdat het wat regende. Dat maakte mij niks uit en zo stond ik om 9.45 buiten om samen met Ursula te gaan hardlopen! Zij was vorige week al begonnen en had wel een mooi rondje gevonden. Eerst liepen we een heel stuk langs het riviertje de Saale en daarna via de weg weer terug. We hadden wel een mooi tempo en zonder grote problemen kwamen we na ong. 10 minuten weer terug op het woonpark. Daar ff wat rekken en strekken en dan op weg voor nog een rondje! Deze ging wel wat moeilijker maar we wilden niet opgeven en al snel zagen we de ingang van het woonpark alweer in de verte en dat was weer een motivatie om nog ff door te gaan. Een paar minuten later sloegen we rechtsaf de weg richting het woonpark in, nog een paar meter en toen waren we er! We hadden de 2 rondjes gehaald en waren best trots op onszelf ;)

Weer op me kamer aangekomen eerst ff uitgehijgd en uitgerust op me bed, daarna een heerlijke douche genomen en wat isostar klaargemaakt en gedronken. Ik was wel benieuwd hoe ver we nu gelopen hadden dus heb ik op internet en op me kaart van Hof ff gekeken en het is een rondje van 1600-1700m dus in totaal hebben we 3.2-3.4 km gelopen. Dat vind ik wel een mooi eindje voor de 1ste X! We willen nu iig 2x per week en het liefst 3x per week gaan lopen! Nu ook nog wat minder snoepen en dan val ik hopelijk weer wat af ;) en word me conditie ook weer wat beter!

1 opmerking:

- zei

goed zoooo :D Komt wel goed en het wordt lekker weer dus dan kan je ook lekker gaan zwemmen :D