dinsdag 20 mei 2008

Schlappentag!

Gisteren was het feest in Hof! Het was Schlappentag! Een traditioneel feest die al sinds 1432 wordt gehouden en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat duurt. Het wordt georganiseerd door de schietclub van Hof elk jaar op de maandag na pinksteren.

's Middags ging ik met Erika (Bol), Talita (Braz), Anna en Barbora (Chez) eens kijken wat het nu precies was en of het een beetje leuk was. Aangekomen bij de feestlocatie zag je gelijk dat het een echt Duits feest was. Veel bier (wat speciaal voor deze dag gebrouwen werd), worst, mensen in klederdracht en lange tafels en banken die vol zaten met bier drinkende mensen. Wij vonden nog een lege bank en gingen daar zitten. De bierglazen leken echt groot en we discuseerden wat over hoeveel er nu in zou zitten, mss wel 1 liter! Anna, Talita en ik besloten om samen 1 bier te kopen want 1 per persoon was wel erg groot en duur. Toen we de grote beker bier kregen bleek dat er idd 1 liter inzat en het smaakte goed! Ondertussen waren Erika en Barbora op zoek gegaan naar wat eten en ff later kwamen ze terug met lekkere koekjes en hadden ze nog iemand gevonden, Albertas! (Litouwen). Gezellig kletsen we wat en hadden lol om de Duitsers waarvan sommigen al best zat waren. Nadat we het bier ophadden besloten we om eens verder op het terrein te kijken maar veel meer dan nog meer banken en tafels was er niet te zien.

Albertas, Talita, Anna, ik en Erika


Bij de uitgang kwamen we Valentina (Rus) en Gertruda (litouwen) tegen die ook ff wouden kijken. De andere 4meiden besloten naar huis te gaan maar daar had ik nog geen zin in dus ging ik met Albertas, Valentina en Gertruda weer terug. We bestelden nog een bier en gingen nu ff in de tent kijken waar een band typische Duitse liederen begon te spelen. Ff later wilden de anderen naar huis want ze hadden het wel gezien dus ging ik ook maar want alleen hier blijven had ik ook niet zoveel zin in. Ik zou 's avonds nog wel een X heen gaan met weer andere mensen.

Weer bij het woonpark aangekomen waren er al wat mensen op elkaar aan het wachten om naar het feest te gaan. Ik wou echter eerst wel ff naar me kamer dus zei dat ik ze later wel weer zou zien. Ruim een uur later ging ik weer op weg naar het feest en zag gelijk dat het al een stuk drukker was dan vanmiddag en de Duitsers hadden allemaal nog meer bier gedronken en stonden nu op de banken i.p.v. dat ze er op zaten. Al snel zag ik Muneeb (Pak), weer Albertas, een jongen uit Jordanië en.... Dani (Roem) staan. Ik werd gelijk vrolijk begroet door hun en besloot hier te blijven staan! Verderop zag ik ook de andere mensen van mijn woonpark staan.

Muneeb, Dani en Albertas


De band was ondertussen allemaal superleuke nummers aan het spelen en we waren gezellig aan het dansen! en op gegeven moment had ik me fototoestel ff gepakt om wat foto's te maken van o.a. de zaal en ik zo ook mooi ff foto van de jongens maken. daarna kwam Dani zo naast mij staan en gaf mijn camera aan Muneeb zodat hij foto van ons samen kon maken en Albertas er nog bij! ik wou dat ook net gaan vragen maar hij was eerder als mij en dat vond ik ook helemaal niet erg ;) Verder hadden we ook veel lol om alle dronken Duitser die helemaal los gingen en we kwamen al snel tot de conclusie dat je dit soort feesten echt alleen maar in Duitsland hebt :P Rond 21.15 hield de band helaas op met spelen.. maar het feest was nog niet over! De Duitsers gaan dan blijkbaar 1 of ander spel doen. Ze staan nog steeds op de banken en dan gaat 1 groep een liedje zingen van olé olé olé en nog wat andere tekst en daarna gaat groep er tegenover hetzelfde zingen en zo gaat het echt hele tijd door en gaat het erom welke groep het meeste lawaai maakt. Ik stond eerst bij Dani en Muneeb maar aan de andere kant stonden ook wat meiden die ik wel ken en die hele tijd gebaren dat ik bij hun moest komen en ik dat ff later doen en dat was ook wel erg grappig, Dani en Muneeb helemaal verontwaardigd hehe.

Albertas, ik en Dani!

Na nog ruim een kwartier zo naar elkaar gezongen/geschreeuwd te hebben was het dan echt afgelopen en werden we door de bewaking weggestuurd. Gezellig liep ik samen met de jongens richting huis en we praatten nog wat na over het feest, dat het echt leuk was en we heel veel lol hadden gehad! En opeens vraagt Dani of ik de foto's die ik gemaakt heb kan mailen naar hem haha. Eerst doe ik er tijden over om te beslissen of ik wel of niet een mail naar hem (durf) te sturen en nu moet ik hem mailen. FF later moest ik een andere kant op en nam afscheid van hun.

Weer thuis aangekomen heb ik de foto's ff gemaild en daarna lekker me bedje ingekropen en nagenieten van dit geweldige feest!! Ik denk dat het wel het beste feest was sinds ik hier in Hof ben! Hoop dat er nog meer van zulke feesten gaan volgen want dan is het wel echt leuk!

1 opmerking:

- zei

ben blij dat je eindelijk een party heb ghad dat echt leuk was :D :D Die zijn er ook :D :D Hopelijk volgen er nog meer!