vrijdag 27 juni 2008

Stomme ISU-regel!!!!

Elke dag kijk ik wel ff op het schaatsforum of er nog wat nieuws is. En begin deze week zag ik opeens het volgende bericht staan

Meer reclame op schaatspak toegestaan

MONTE CARLO - De internationale schaatsunie ISU heeft deze week tijdens een congres in Monte Carlo besloten dat er een extra reclame-uiting op de schaatspakken mag worden geplakt. Op het bovenlichaam krijgen de sponsoren een extra plek. Het verzoek tot meer sponsorruimte kwam van de Nederlandse delegatie. In totaal zouden de geldschieters nu 45 vierkante centimeter extra ruimte krijgen. Daarnaast gaven de ISU-leden ook hun steun aan een motie waarin werd opgeroepen de ploegenachtervolging bij de WK afstanden en Olympische Spelen voortaan als slotonderdeel te programmeren. Bij de afgelopen WK afstanden stond de ploegenachtervolging bij de vrouwen op zaterdag gepland, waardoor enkele topschaatssters verstek lieten gaan om zich te sparen voor de afsluitende (individuele) afstand. Ook besloot de ISU dat maximaal 24 schaatsers aan de slotafstand op de WK sprint (de 1000 meter) mogen deelnemen.

de eerste 2 regels die in dit stukje genoemd worden vind ik helemaal goed. Maar die laatste regel... daar ben ik het totaal niet mee eens!! En ik snap het ook niet!! Voor wie is nu een goede regel, wie heeft hier nu voordeel van ?!?! Niemand lijkt me! Op Yahoo forum vond ik volgende argument van de ISU:

The initiative is expected to raise theprofile of the event providing heightened quality and excitement in thefinal stage.

Ehm... extra spannend???? ik snap niet wat het in de spanning verandert als er 12 of 20 laatste ritten zijn op de 1000m! De besten rijden toch wel in de laatste ritten. Het WK word zo wel heel kort voor de wat minder goede deelnemers. En helemaal balen voor de wat mindere deelnemers die het best zijn op de 1000m. Die worden zo helemaal benadeeld!! Voor de organisatie en alle andere betrokkenen lijkt het mij nou ook niet zo'n verschil of er 24 of het hele deelnemersveld de laatste afstand rijden.... en ik als fan ben er ook echt niet blij mee!! Zo'n WK sprint is echt superleuk maar duurt niet zo lang en zo al helemaal niet meer...:S en de wat minder goede favo's van ons kunnen we zo zondags maar 1x kort in actie zien..... :(


kortom, een belachelijke regel die helemaal nergens op slaat!!!!!!!!

1 opmerking:

- zei

nou nou wat spannend hoor :@ Vind het echt een onzinregel...