maandag 6 oktober 2008

nieuwe ontwikkeling

(vervolg op vorige blog)
Vrijdag bracht alweer Wendy mij via een sms op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen rond Fränk Schleck. Thuis aangekomen ben ik weer op internet gaan zoeken naar meer nieuws. Fränk heeft tijdens een verhoor door de het Luxemburgse anti-dopingbureau bekend dat hij inderdaad bijna 7000 euro heeft overgemaakt naar de rekening van Fuentes. Niet voor doping maar voor trainingsadviezen! Al snel daarna hoorde hij van verschillende mensen dat hij beter kon stoppen met het contact met Fuentes (die hij trouwens nooit persoonlijk ontmoet heeft) omdat het niet echt een betrouwbaar figuur was. Dat heeft hij toen ook meteen gedaan.

Een paar maand later, een dag voor de Tour van 2006, begon dan het schandaal rond Fuentes en mochten onder andere Ivan Basso en Jan Ullrich niet meer starten in de Tour. De maanden en jaren daarna bleven er nieuwe mensen geschorst worden of werden weer mensen verdacht. Nog steeds is niet duidelijk wie nu allemaal klant was bij Fuentes.. het is gewoon echt een chaos geworden! Bjarne Riis, de ploegleider van CSC zegt erg teleurgesteld te zijn dat Fränk contact heeft opgenomen met Fuentens maar zegt tegelijkertijd dat Fränk er enorme spijt van heeft en er volledig van bewust is dat hij dit nooit had mogen doen en het in strijd is met de regels van het team.

Ondertussen word hij voorlopig ff niet opgesteld voor wedstrijden door CSC. Zodat hij in alle rust kan werken aan deze zaak en zijn onschuld kan bewijzen. Daar geloof ik ook nog zeker in! En ik hoop volgend seizoen weer gewoon te kunnen genieten van hem in de Tour de France en andere wedstrijden! :) En hopelijk kan ik dan ook een foto met hem scoren ;)

to be continued.. ;)

2 opmerkingen:

- zei

Hopelijk kan ie z'n onschuld bewijzen!

Globeskater zei

en toch geloof ik niet dat je 7000 euro over maakt voor wat trainingsadviezen... maar goed hoop ook dat hij zijn onschuld kan bewijzen..