zaterdag 6 december 2008

Jeg har funnet meg en praksisplass i NORGE!!!!

Ik heb een stageplaats gevonden in Noorwegen!!!!!!!! Ik kan het nog moeilijk geloven maar half februari vertrek ik voor 5 1/2 maand naar Geilo om daar stage te gaan lopen bij een (outdoor)activiteitenbedrijf!!!

Afgelopen maand had ik per post een stuk of 12 sollicitaties verstuurd naar verschillende bedrijven in de regio Geilo/Hallingdal. Van 1 bedrijf, de turistinfo in Geilo, kreeg ik een nette reactie terug maar helaas hadden ze geen plek voor mij maar van alle andere bedrijven hoorde ik helemaal niks... Inmiddels kwam februari al steeds dichterbij en werd het wel tijd dat ik eens een plek zou gaan vinden.. misschien moest ik mijn droom om naar Noorwegen te gaan maar ff uitstellen en op zoek gaan naar een plek in een ander land.. Ik besloot nog 1x te proberen een plek te vinden en mailde sollicitaties naar alle mogelijke bedrijven in de regio! En opeens...donderdagavond een mailtje in me inbox met een Noors klinkende naam! Spannend!!!!! Ik opende de mail en was echt in shock! Het eerste wat ik las was dat ze erg geïnteresseerd in me waren!! Ik las de mail eens verder nadat ik Kirs, Wen en Lisan op de hoogte had gebracht die ook helemaal enthousiast waren, en zag dat ze nog wat meer informatie wilden over mij en me verwachtigen. En aan het eind van de mail schreven ze nog een X dat ze erg geïnteresseerd waren! whaaaaaa!!!! In het weekend schreef ik een reactie terug en na die ff besproken te hebben met me stagebegeleider van school en me vriendinnen werd die weggestuurd!

Dinsdag alweer reactie terug en ze vonden het nog steeds geweldig interessant!!! Wel stelden ze me een moeilijke vraag, hoeveel geld ik zou willen verdienen als hun huisvesting en eten regelden. Na verschilllende mensen om advies te hebben gevraagd heb ik teruggemaild dat als dat geregeld word ik eigenlijk niks meer hoef te verdienen. Ik krijg straks per maand ongeveer 600 euro studiefinanciering en erasmusbeurs en daarvan moet ik toch wel rond kunnen komen! Ik ben al superblij dat ze mij een plek bieden!!! al snel kreeg ik weer reactie terug waarin stond dat ik volgende week duidelijkheid krijg over hoe de huisvesting geregeld word, lekker snel!! Verder vroegen ze me om een concreet gedetailleerd plan te maken over de werkzaamheden/taken die ik wil gaan doen zodat ze daarmee rekening kunnen houden in hun plannen en strategieplan voor komend jaar! WOW!!! Mijn droom is echt uitgekomen en nog beter dan ik verwacht had!! Ik ga nu naar de regio waar ik het liefst heen wil naar een supercool bedrijf en ga supercoole dingen doen!!




Mijn belangrijkste taak word om het bedrijf, Høve Støtt, interessanter te maken voor buitenlandse toeristen! Dit ga ik ondermeer doen door de site te vertalen in het Nederlands, Duits en Engels en daarna ga ik allerlei marketing- en communicatieactiviteiten uitvoeren in het buitenland! Het bedrijft organiseert allerlei activiteiten, van echte spannende outdooractiviteiten zoals raften, ijsklimmen en gletsjertochten maar ook educatieve dingen zoals hoe te overleven in de bergen en tochten waarbij je van alles over de natuur leert. Daarnaast ook nog activiteiten voor kinderen en culturele activiteiten zoals verschillende toneelvoorstellingen vooral over Noorwegen.

De tijd dat ik hier ben ga ik nog ff goed besteden aan het zo goed mogelijk leren van Noors!! Veel lezen, tv-kijken, schrijven, woordjes leren enz.! En dan vertrek ik naar mijn droomland! En ik ben niet de enige die zo enthousiast is! ;) verschillende bezoekjes zijn al gepland! ;)

3 opmerkingen:

Kirsten zei

Hehe leuk!! Vindt het echt supergaaaaf voor je!! Echt een droom die uitkomt en ook nog in een prachtige regio!!!
Ik kom je zeker bezoeken! Heb er helemaal zin in. Mss kan een leuke jongen (namen zijn bekend bij de auteur) mij wel skiles geven hehe

aukje zei

du er alltid velkommen!! :D heb daar ook al helemaal zin in!! Word echt een pasen om nooit te vergeten!! en namen zijn mij idd bekend (aa) dat zou helemaal te mooi zijn ;)

- zei

nogmaals: Hartstikke gefeliciteerd!! Echt super dat je droom uitkomt!