dinsdag 21 april 2009

Erfurt Teil 1 --- Je komt hem ook overal tegen

donderdag 29 januari

Na eerst een paar jaar 1 buitenlandse trip gingen we vorig jaar al 2x naar het buitenland en dit seizoen ging het voor Kirsten, Wendy en mij 3x worden! Lisan ging ook weer mee en zo had zij gelijk 2 buitenlandse trips in 1 seizoen. De bestemming dit X was Erfurt, hier werd een Worldcup alle afstanden verreden en zo konden we nog één X iedereen in actie zien!

Al vroeg vertrok ik met de trein uit Breda, in Utrecht moest ik overstappen en reiste ik samen met Lisan verder naar Amersfoort. Daar kwam Wendy ook al snel aan en ff later arriveerde ook Kirsten met de auto. 4 personen en spullen in 1 auto zou wel krap worden en daarom mochten we dit X allemaal niet zoveel meenemen maar gelukkig paste het allemaal prima! Rond half 11 reden we weg uit Amersfoort, op naar Duitsland! Al snel passeerden we de grens en ff later haalde een wel heel bekend busje ons in, een TVM busje! Een paar km later moesten we tanken en het TVM busje blijkbaar ook want die kwamen we daar alweer tegen. Onderweg vermaakten we ons met wat cd’s die we hadden samengesteld en zoals altijd kletsen over het schaatsen en de schaatsers. Zo ging de tijd snel voorbij en na een paar X stoppen om wat te eten en de benen te strekken reden we Erfurt al binnen!

We gingen eerst ff naar de ijsbaan om te kijken of je al kaartjes kon kopen. Daar zagen we gelijk mijn broer al :P Helaas was het niet mogelijk om kaartjes te kopen en gingen we op weg naar ons hostel. We sliepen nu in een ander hostel dan vorig jaar omdat die ons toch niet heel goed bevallen was en ze daar ook geen 4-persoons kamers hadden. Na ff wat rondrijden vonden we het hostel al snel, parkeerde Kirsten de auto en liepen we met onze spullen naar binnen. Ik had het hostel geboekt dus hadden ze bij de receptie mijn naam nodig en tot mijn grote verbazing vraagt de jongen bij de receptie “wo ist Simon?’’ Dit zorgt voor veel lol bij ons alle4 en de jongen vertelt dat Simon (met DSB) wel eens in de appartementen hier verblijft. Wat een toeval. Nadat we ingecheckt zijn krijgen we beddengoed mee en lopen we naar de 1ste verdieping waar onze kamer is. We openen de deur en zien een enorm grote kamer met 4 losse bedden, een zithoekje, grote kasten en een wastafel, supermooi dus! We maken de bedden op, relaxen wat en gaan dan richting centrum want we hebben al wel trek.

Vorig jaar hadden we 1 keer bij Schnitzelrestaurant ‘Schnitzler’ gegeten en dat was ons erg goed bevallen dus besloten we daar weer heen te gaan. Al snel vonden we het restaurant en gelukkig was er nog genoeg plek. Eindelijk kon ik nu weer spezi drinken en bestelde gelijk een groot glas. Verder koos ik niet voor een schnitzel maar een camembert met peer. Helaas vond ik dit wat tegenvallen maar de frietjes erbij waren wel heerlijk. Nadat we allemaal helemaal vol zaten, je krijgt echt grote borden eten, rekenden we af en gingen op weg naar de ijssalon. Het ijs is daar echt zoooo lekker en toen het zeker was dat we naar Erfurt gingen had ik daar alweer helemaal zin in. Eenmaal aangekomen bij de plek waar die volgens ons zat zagen we echter alleen maar andere winkels en we dachten dat ie verdwenen was. Voor de zekerheid liepen we toch maar ff verder en opeens zagen we hem toch! Net als vorig jaar waren we weer de enige gasten, blijkbaar houden Duitsers niet echt van ijs in de winter. Allemaal bekeken we de kaart met echt superveel keus maar ik had mijn keus al vantevoren gemaakt, ik ging voor de ‘blue lagoon’ die ik vorig jaar ook een X gehad had. Ook nu was hij echt weer verukkelijk!! Ondertussen zagen we allemaal verdachte figuren buiten langslopen en hadden de grootste lol. Nadat we ons ijs ophadden liepen we weer terug naar het hostel waar we nog ff wat kletsten maar al snel gingen slapen. Er volgden nog 3 dagen op de ijsbaan!

1 opmerking:

- zei

WO IST SIMON?!?!?! Dat is nog eens een mooie binnenkomer :D :D