zondag 10 mei 2009

Ha det! skifun! Ha det!

Na de erg leuke dag in HOL ging ik vrijdag weer naar stage terwijl Kirsten, Lisan en Wendy nu een echte rustdag hielden. Op internet lees ik een erg leuke nieuwe update van iemand. Rond 4 uur zat mijn werkdag erop en ging ik weer naar me hytte. Daar was echter nog niemand maar gelukkig duurde het niet lang voordat ik stemmen hoorde en was ik blij te horen dat ze toch niet op bepaalde plek waren geweest al wist ik dat ook wel ;) Voor de laatste X gingen we samen koken en eten, macaroni met tomatensaus en smac en dat smaakt prima! Daarna op naar het station want Kirsten en Lisan gaan weer richting Nederland. We lopen de korste route en komen mooi op tijd op het station aan. Een half uurtje later is het tijd om afscheid te nemen en zal ik ze weer een paar maand moeten missen :( Maar het was een superleuke week geweest! =D

Samen met Wendy loop ik weer terug richting hytte maar vlak voordat we er zijn gaan we de andere kant op om te kijken waar die weg heenloopt. Uiteindelijk word het een wandeling door diepe sneeuw en komen we met doorweekte schoenen weer bij me hytte aan. Daar relaxen we nog wat voordat we ons bed induiken.
Zaterdag gaan we weer met de skibus richting Geilolia. Tot onze verbazing staan er bij het hotel nog veel meer mensen te wachten en is de bus propvol! Bij Geilolia aangekomen huren we skies voor 2 dagen en kopen een skipas en zijn dan klaar om de piste weer op te gaan! Die liggen er weer mooi bij maar het duurt bij mij vandaag wel even voordat ik weer echt lekker de piste af ga. Om half 2 besluiten we de skibus te pakken naar het andere skigebied bij het centrum. Hier ben ik ook nog nooit geweest omdat het daar vooral moeilijkere pistes zijn en ik het er ook niet zo leuk/mooi vind uitzien als Geilolia/Kikut. Toch is het wel leuk om er 1x geweest te zijn. Al snel ontdekken we dat de pistes er hier veel slechter bijliggen. Ik vind het best eng en ben blij als ik beneden ben. De volgende piste is nog erger maar eenmaal beneden is het toch wel een goed gevoel dat ik hier al naar beneden kan komen als ik maar goed aan de techniek denk. Inmiddels hebben we wel trek gekregen en kopen weer pølser met patat en een flesje Urge. Een soort sinas wat alleen in Noorwegen verkrijgbaar is en echt superlekker is! Daarna gaan we verder naar Havsdalen. Een berg/piste waar ik op uitkijk als ik van me hut naar me stage loop en ook al een X opgewandeld ben. De lift naar boven is een nieuw soort lift voor mij maar gelukkig is er iemand om te helpen en kom ik veilig omhoog. Daar is het uitzicht prachtig! Over een lange groene piste ga ik naar beneden en kan ik weer ff echt lekker skien! Beneden aangekomen drinken we weer wat, gaan we nog een X omhoog en dan is het tijd om terug te gaan naar het centrum om de skibus te halen. We zijn nog mooi op tijd en stappen in een bus met een erg vrolijke chauffeur die onderweg richting hotel iedereen die op straat loopt meeneemt. 's Avonds eten we wat brood en duiken vrij vroeg ons bed in. Morgen weer de piste op!

Zondag gaan we weer met de bus naar Geilolia waar we nu gelijk de lift inkunnen omdat we de skis en liftpas al hebben. Ik vind het heerlijk om hier weer de pistes af te gaan. De pistes in het andere gebied waren leuk voor even maar ik ben dan toch nog te veel bezig met veilig beneden komen dan lekker skien. Voor de lunch gaan we weer naar Kikut, waarschijnlijk kom ik daar niet zo snel meer nu dus wilde er graag nog een X heen. Ik kies dit keer een hamburgermenu die ook erg goed smaakt! Daarna weer helemaal beneden naar Geilolia en we willen dan weer helemaal omhoog naar Kikut maar bij de lift aangekomen zien we dat ie stuk is. In de lift zitten nog wel mensen! Als we er een uurtje later weer komen is er nog niks veranderd. Daar zit je dan in de lift! Ik vind het wel jammer want zo kan ik mijn favo piste niet meer af maar ja. Om half 4 vertrekt de skibus weer richting hotel/hut en is voor mij het skien voorbij! Ik had voordat ik hier kwam eerlijk gezegd niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden! Maar het is een heerlijk gevoel om de piste af te gaan!

's Avonds eten we weer wat brood en kijken wat tv. Meerdere afleveringen van 'Eleventh Hour' worden achter elkaar uitgezonden. Een serie die ik hier heb leren kennen en erg leuk vind! Moe van 2 dagen skien gaan we weer vrij vroeg naar bed. De volgende ochtend ga ik weer naar mijn werk terwijl Wendy een tijdje later weer met de skibus vertrekt voor haar laatste dag op de piste. Aan het eind van de middag sms-en we wat en spreken af dat we elkaar in het centrum zien om nog ff naar de supermarkt te gaan. Rond 4 uur loop ik richting centrum en komen we wat avondeten en andere dingetjes. Aan de kassa ontdekken we opeens 'Kapsel' die ons vrolijk groet. Buiten aangekomen is Wendy haar portemonnee kwijt en terwijl ze die in de tas zoekt zie ik aan de overkant van de rotonde opeens een bekende auto. Tot mijn verbazing ziet de persoon in de auto ook wat bekends en komt er aangereden. We praten ff gezellig over skien, het ''mooie'' bruine kleurtje wat je er van krijgt en nog wat dingetjes en dan rijd de auto weer verder en lopen wij verder richting hytte. Daar koken we en hangen we op de bank de rest van de avond.

Dinsdag ga ik 's ochtends weer naar stage terwijl Wendy lekker uitslaapt. Rond 12 uur ga ik weer naar me hytte, heeft Wendy al haar spullen ingepakt en lopen we samen richting station. Daar komen we mooi op tijd aan en wachten we buiten in het zonnetje op de trein. Als die eraan komt neem ik afscheid van Wendy en loop ik weer naar me stage.
Het was echt supergezellig geweest met Kirsten, Lisan en Wendy! Heel veel lol gehad samen, heerlijk geskied en een superleuke dag in HOL! Vond het ook heerlijk om weer eens uitgebreid te kunnen kletsen met mensen! De rest van de week vond ik het dan ook wel wel weer erg stil in me hytte, maar ik had een erg leuke week om op terug te kijken ;)

4 opmerkingen:

- zei

Was een mooi weekje :D Maar valt me tegen hoor dat je je couch surf meeting niet meldt :P ik dacht echt van 'huh jullie zijn helemaal niet vroeg jullie bed ingegaan' maar leuke blog weer en mooi dat skiën bevalt :D :D

Globeskater zei

was nog een heerlijk laatste weekend, met een mislukte wandeling, veel skiën, nog een keer uitgaan in Geilo, kapsel en wat andere bekende gezichten weer zien en vooral heel erg genieten ;)

- zei

"kapsel en wat andere bekende gezichten" Zag jullie dubbel dan bij het benzine station? :P

Kirsten zei

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar....Kennelijk hebben wij toch wat gemist Lisan :P