vrijdag 1 mei 2009

Skifun, beautiful weather and nice views! =D

Na een rustige en relaxte zondag is het maandag zover, we gaan skien! Kirsten en Lisan hebben een les geboekt van 3 uur zodat ze de beginselen van het skien kunnen leren, Wendy heeft voor 2 dagen les in een skiklas en ik ga gewoon vrij skien. 's Middags kunnen we dan met z'n allen gaan skien nadat we gelunchd hebben op een plek die we al ver vantevoren bedacht hadden ;)


Na een goed ontbijt lopen we rond 9 uur richting de ingang van het hotel waar de skibus zal stoppen. FF later zien we opeens de bus voorbijrijden over de weg maar gelukkig ziet hij nog net op tijd dat er mensen meewillen en rijd terug. Tot onze verbazing word het neit echt druk in de bus en dat terwijl we van verschillende mensen gehoord hadden dat het echt druk is met Pasen! Na een rit waarbij we zo ongeveer door alle straten van Geilo rijden komen we 20 minuten later aan bij Geilolia skicenter. Hier lopen we de skiverhuur binnen en zie ik gelijk dat de leuke jongen ook weer werkt. Dat is mooi want zo kunnen Kirs, Lisan en Wendy hem ook zien :P Hun zien ook wel gelijkenissen met een andere leuke Noor en zo krijgt hij de naam 'Preben' ;) Nadat we allemaal goed passende skischoenen, skies, stokken en een liftpas hebben lopen we weer naar buiten. De zon schijnt al heerlijk en zo is het eigenlijk best warm! We laten nog wat kleren achter en wachten samen ff totdat de skiles van Kirsten en Lisan begint. Als hun lerares Hanna eraan komt gaan Wendy en ik richting skilift. Om het gevoel weer ff te krijgen gaan we eerst een kleine helling 2x omhoog. Dat gaat wel weer goed en we nemen de stoeltjeslift verder omhoog. Ondertussen zien we Lisan en Kirsten in de andere lift en hebben nog ff contact met 1 van onze favo uitspraken :P Boven is er eerst een vlak stuk waar je overeen moet 'lopen'. Dit is wel vermoeiend voor de benen maar nu aan het begin van de dag gaat het nog wel snel. Daarna heb je de keus uit verschillende blauwe en groene pistes en we gaan ze allemaal een paar X af. Dan is het ook tijd voor Wendy om naar de skiklas te gaan. Daar blijkt, zoals al verwacht, dat ze de enige is.


Ik ga weer omhoog en boven zie ik tot mijn verbazig Kirsten en Lisan lopen en vraag of ze naar boven zijn gelopen wat ik wel erg vaag zou vinden. Maar het blijkt dat ze wat zijn gaan drinken bij het toppenkafe wat iets verder omlaag ligt. Samen lopen we over het loopstuk en hoor ik van Hanna dat het echte natuurtalenten zijn en van Kirs en Lisan dat ze naar Kikut gaan, het aangrenzende skigebied! FF later ga ik hier ook heen want daar ligt mijn favo piste ook en het is heerlijk om die weer een paar x af te skien! Het is nog steeds niet druk en het skigebied is ook niet supergroot en zo kom ik af en toe Wendy of Kirsten en Lisan weer tegen wat wel gezellig is! Een tijdje later ga ik weer helemaal naar benenden want Wendy haar les is afgelopen en zo kunnen we weer samen verder skien totdat de les van Kirsten en Lisan een uurtje later ook is afgelopen. We ontmoeten elkaar beneden bij Geilolia en gaan dan helemaal omhoog en weer een stukje naar beneden naar Kikutkroa! Hier bestel ik patat met pølser en we vinden een mooi plekje buiten op het terras. De zon schijnt nog steeds heerlijk en het uitzicht is erg mooi met omliggende bergen en wat mooie houten hyttes waarvan je 1 ook kunt boeken wat me best leuk lijkt ;)


Nadat we eten op hebben gaan we nog ff de kinderpiste af om nog wat meer van het uitzicht te genieten en gaan dan richting mijn favo piste. Aan de linkerkant van de piste heb je hobbels en die gaan we allemaal over. Dan weer met de lift naar boven en nog een x! Vanuit de lift blijft het ook leuk om te kijken wat er op de piste gebeurd en 'wie' er allemaal naar beneden skien ;) We gaan verschillende pistes af en als we weer een X helemaal beneden zijn gaan Lisan en Wendy ff uitrusten in de sneeuw. De rest van de middag blijft dit ons plekje en zien we elkaar daar vaak weer als we een piste hebben afgedaald. We spreken ook nog iemand uit de omgeving die ook van het mooie weer 'geniet'. Rond 16.45 is het tijd om de skies weer in te leveren en lopen we richting de halte voor de skibus die ons weer naar mijn hytte brengt. Na zo'n lange dag op de piste en al warm eten als lunch hebben we geen zin meer om te koken en vullen we onze magen met boulion en brood wat ook prima smaakt. De rest van de avond relaxen we nog wat en eten van onze chocola. Het was echt een superleuke dag geweest! =D

3 opmerkingen:

- zei

Was zeker een mooi dagje :D Ook erg mooi weer was het! Echt de mooiste dag van de week!! Alleen jammer dat sommigen moeten leren op dagen als deze :P

Globeskater zei

echt een heerlijke dag was het, vond het heerlijk om weer op de ski's te staan en lekker te genieten!

angeline zei

Leuk zown dag met z'n allen skiën! Jullie hadden geluk dat jullie er zulk mooi weer bij hadden!:D Wat is trouwens patat met polser? Mayo oid?:P