vrijdag 19 juni 2009

Trondheim del 4 --- tilbake til Geilo!

Maandag is het tijd om weer terug te reizen naar Geilo. In mijn hoofd heb ik dat de trein om 8.54 vetrekt. Omdat ik sneller dan verwacht klaar ben en bang ben te laat te komen ga ik na een ontbijtje al vroeg op weg. Dit is maar goed ook want als ik op het station aankom zie ik opeens dat de trein om 8.25 vertrekt! Het laatste stukje ren ik nog ff en gelukkig ben ik nog net op tijd! Toevallig ben ik ook nog ingestapt in de wagon waar ik een plaats heb! Officieel is mijn plaats op een 4-persoonsplek samen met een Engels echtpaar maar als er nadat de trein vertrokken is aan de andere kant van het gangpad maar 1 persoon op een 4 persoonsplek zit besluit ik daarna toe te verhuizen. Zo heb ik toch wat meer ruimte en dat is wel fijn want ik zit nog tot 3 uur in deze trein!

Ik vermaak mij weer met puzzelen, muziek luisteren en naar buiten kijken. Als de cafe-wagon opengaat loop ik daar ff heen en koop een krant en nog wat te eten. Een tijdje later komt er nog een vrouw in de 4 persoonsplek zitten en we komen er toevallig achter dat we alle3 donderdag met de nachttrein naar Trondheim waren gereisd! De vrouw die er al zat blijkt uit Duitsland te komen en ook zelf Noors geleerd te hebben en we praten wat met elkaar in het Noors en de Noorse vrouw vind dat ik al goed Noors spreekt. Blijft leuk om te horen! De reis duurt toch wel erg lang vind ik en ik ben blij als we Oslo binnenrijden en ik weer ff kan rondlopen en mijn benen strekken want ik heb een uur de tijd voordat de trein naar Geilo vertrekt. Ik loop wat door winkels en vind bij de H&M ondergoed wat ik nog wilde kopen. Als ik weer op het station ben staat de trein al klaar en zoek ik mijn plekje op. De treinreis naar Geilo duurt 3 1/2 uur en ik ben blij als we het Hallingdal weer inrijden! Onderweg loop ik nog ff naar de cafe wagon en koop een pølser die heerlijk smaakt! Weer in Geilo aangekomen loop ik naar me hytte en ben rond 8 uur weer thuis! Het was een erg leuk weekend geweest! =D

1 opmerking:

Globeskater zei

gelukkig heb je goede terugreis gehad en noors praten met anderen blijft handig!