zondag 16 augustus 2009

Besøk fra Nederland!

Zaterdag 18 Juli kwam er rond 9 uur 's avonds een erg bekende auto de parkeerplaats voor mijn hytte oprijden. Mijn ouders en zusje waren aangekomen! Na ruim 5 maanden zag ik ze weer! Ze waren moe van de lange reis en ik heb ff een lekker soepje voor ze gekookt. Verder niet veel meer gedaan die avond maar het was gewoon al erg leuk ze weer te zien! Na slaapspullen en nog wat andere dingen uit de auto te hebben gehaald zijn we al snel gaan slapen.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen en na een lekker ontbijt is het tijd om een wandeling door Geilo te maken. Zo kunnen mijn ouders en zusje zien waar ik bijna een half jaar gewoond heb. We lopen via het binnendoorweggetje over het spoor richting sporthal waar een rustig bospaadje langs het meer begint. Zo komen we uit vlak voor het centrum bij Geilojordet. Een park met ouden houten huizen. Hier ben ik eigenlijk nog nooit echt geweest en het lijkt mijn ouders & zusje ook wel mooi dus gaan we hier eens kijken. Het is interessant om te zien hoe men jaren geleden in die huizen leefde! Op het terrein is ook een terrasje en bij een grote tafel kun je heerlijke wafels kopen. Met de vrouw heb ik gezellig in het Noors een gesprekje en ze zegt o.a. dat het voor mijn ouders wel handig is om een Noors sprekende gids te hebben ;) FF later genieten we van de wafels en nadat we die op hebben lopen we verder naar de supermarkt. Ideaal dat die zondag ook open is. Het valt mijn ouders & zusje ook gelijk op dat de gangpaden hier wel erg smal zijn! Ik ben het inmiddels wel gewend maar als het druk is, is het best onhandig. Weer buiten aangekomen lopen we verder door het centrum richting station en HUGin. Daar is helaas niemand dus lopen we weer verder richting mijn hytte. Nu over een andere weg die ik altijd wel leuk vind om te lopen/fietsen.

De rest van de dag kijken we Tour de France wat mooi kan in me hytte, laat ik mijn familie kennis maken met Freia sjokolade (ze vinden het ook echt heerlijk) en leer ik van mijn zusje hoe het spel mijnenveger eigenlijk echt werkt. Heerlijk een relaxte dag met mijn familie!

3 opmerkingen:

- zei

Lijkt me erg leuk om je ouders weer te zien na zon lange tijd!! En Freia rulezzz!

Globeskater zei

heerlijk om na zo'n lange tijd je ouders weer te zien! Ook lekker relaxed dagje zo na de lange reis van je ouders!

angeline zei

Heel leuk dat je eindelijk je ouders en zusje weer zag!:D En ook erg leuk voor hen om de plek(ken) te kunnen zien waar jij zown lange tijd hebt doorgebracht!:)