zondag 16 augustus 2009

Laatste stagedag....

Maandag 20 juli

Mijn laatste stagedag.. erg apart na ruim 5 maanden! De dag begint al vroeg want om 8.30 staat mijn eindpresentatie gepland. Na het ontbijt loop ik samen met met mijn ouders en zusje, die ook gaan kijken, naar het Bardøla hotel waar mijn presentatie zal plaatsvinden. Bij de receptie vraag ik voor de sleutel van de zaal en waar de zaal precies is. Als ik uitkom op de plek waar de zaal moet zijn zie ik alleen maar ruimtes met fauteuils. Dat lijkt mij niet echt goed en ik zie ook nergens een bordje met de naam van de zaal. Ik loop maar weer ff terug naar de receptie en krijg nog een X de plek uitgelegd. Het moet toch echt die zaal met fauteuils zijn. Dan ontdekken we ook opeens een uitrolbaar scherm en komen Pål en Kenneth eraan gelopen. Als de laptop en beamer ingeschakeld zijn en Tove en Vanja, mijn andere collega's, ook gearriveerd zijn kan ik beginnen met de presentatie. In overleg met Pål ga ik een deel van de presentatie in het Noors doen of iig proberen. Dit word het eerste gedeelte waarin ik vertel over hoe ik in Geilo terecht ben gekomen, mijn verwachtingen en hoe het in werkelijkheid was. Op papier had ik het mooi uitgeschreven maar het echt vertellen valt toch nog wat tegen.. Het gaat niet echt soepel en ik ben blij als ik bij de laatste Noorse sheet ben aangekomen.. maar toch ben ik ook wel trots op mijzelf.. In het Engels ga ik verder met de stage gerelateerde dingen. Over mijn beide mystery shopping researches, resultaten van enquete voor marktonderzoek in Nederland, marketingplan en de toekomst. Ik heb het meeste wel kunnen vertellen wat ik van plan was maar was blij toen ik bij de laatste sheet aankwam. Presentaties geven is toch niet echt mijn ding..

Pål en Tove stellen nog wat vragen en uiteindelijk word het nog een heel gesprek over de toekomst. Høve Støtt wil echt verdergaan met de Nederlandse markt en ik kan daar ook bij blijven helpen. Dit lijkt mij erg leuk en leerzaam en ben blij dat het contact met Høve Støtt zo nog niet afgelopen is! Er zijn o.a. plannen om op de vakantiebeurs te gaan staan wat mij erg leuk lijkt! Tot slot krijg ik nog een Høve Støtt t-shirt en 2 erg mooie boeken over het Hallingdal cadeau! En nadat mijn ouders & zusje nog ff mijn kantoor hebben bekeken zit mijn laatste stagedag erop.. Toch is het nog niet helemaal afgelopen want morgen ga ik met mijn zusje nog een gletsjerwandeling maken met Kenneth als gids!

Het is nog vrij vroeg als we weer bij mijn hytte zijn en na de lunch besluiten we eens de fietsen uit de auto te halen. Nadat de voorwielen erin zijn gezet en we onze fietsoutfit aanhebben gaan we op weg voor een rondje Ustedalsfjorden. Een erg mooi rondje om het meer wat naast Geilo ligt. Ook redelijk vlak wat wel fijn is voor een eerste fietsritje. Het is wel weer gezellig om samen met anderen te fietsen en al vrij snel zijn we weer bij het beginpunt bij de sporthal. Hier is ook een biathlonbaan/langlaufroute die nu lijkt te bestaan uit een verharde weg. We gaan eens kijken en zien al snel dat niet de hele route geasfalteerd is. Dan weer terug en weer bij Bardøla aangekomen twijfelen we ff of we teruggaan naar de hytte of nog gaan klimmen naar Havsdalen. Een vrij steile klim van ong. 3-4km. Dit is wel wennen voor mijn ouders en zusje maar we komen allemaal toch nog vrij snel boven en genieten daar ff van het mooie uitzicht! Dan weer naar beneden en ons fietstochtje zit erop.

De rest van de avond relaxen we nog wat en duiken weer vrij vroeg ons bed in want Rixt en ik moeten goed uitgerust zijn voor de gletsjerwandeling!

4 opmerkingen:

- zei

Presentaties is iets wat je gaandeweg steeds beter kan maar je hebt het gedaan en je hebt het deels in het Noors gedaan en daar gaat het om! :) dat is al superknap en je hebt een mooie beoordeling! Lijkt me ook gezellig om te fietsen met anderen :) idd vreemd dat je stage er ineens op zit, is toch hard gegaan!

Globeskater zei

echt raar altijd zo'n laatste stagedag! Wel gaaf dat je deel van de presentatie in Noors hebt gedaan! ook fijn dat je nog dingen voor het bedrijf kan doen!

Kirsten zei

Stoer! Een deel in het Noors, Presenteren is ook niet echt mijn ding, maar het hoort erbij ;) Leuk dat je ook nog dingen kan blijven doen voor hun waarschijnlijk! Ben erg benieuwd!

angeline zei

Dat lijkt me echt lastig en best wel eng om voor een groep een presentatie in t Noors te houden! Maar je hebt t heel goed gedaan! (Y) Daar mag je best trots op zijn!:D