maandag 28 december 2009

Nog 7 week......

en dan zit ik samen met Kirsten, Wendy en Lisan in de Richmond Olympic Oval om te gaan kijken naar de 500m mannen!!! Vorige week kreeg Lisan een mail dat ATP nieuwe kaarten voor verschillende schaatswedstrijden en dat ze maandag om 12.00 in de verkoop zouden gaan. Gelijk hadden we alle4 wel heel veel zin om dan te proberen kaartjes te krijgen voor de 500 mannen. Die word op maandag 15 februari gereden en dan zijn we al in Vancouver! Ik was de enige die thuis zou zijn op maandag 12.00 dus ik zou proberen de kaartjes te gaan kopen. De paspoortnummers, die je nodig zou hebben bij de bestelling, werden aan mij doorgegeven en ik had vantevoren al ff op de ATP site gekeken om te zien hoe de webshop eruit zag.

Maandag zit ik al op tijd klaar en wacht ik ongeduldig tot het 12 uur is. Een paar minuten voor 12 wordt de ATP website erg traag, er zijn duidelijk veel meer belangstellenden, en ik vraag me af of het gaat lukken. Ik blijf de pagina vernieuwen en na elke X vrij lang wachten zie ik ''geen kaarten beschikbaar'' maar ik blijf proberen en opeens kan ik de 500m mannen aanklikken en ik geef aan dat ik 4 kaarten wil. Dan door naar het volgende scherm en dan raak ik wat in paniek. Ik zie dat je naast de paspoortnummers ook de vervaldatum nodig heb. Gelijk bel ik Wendy die op het punt staat het vliegtuig in te stappen naar Budapest en daardoor haar paspoort gelukkig bij de hand heeft ;) Dan bel ik Kirsten die in Heerenveen is om naar het OKT te gaan kijken en gelukkig heeft zij haar paspoort ook bij haar en is Lisan ook bij haar met haar paspoort! Na alles ingevuld te hebben ga ik weer naar een volgend scherm en krijg dan de bevestiging dat we de kaartjes hebben!!! =D En nadat ik ook betaald heb met mijn creditcard is het helemaal zeker! We gaan ook naar de 500m mannen!!!


Ik vind de 500m ook een erg leuke en spannende afstand! Het leuke is ook dat de 500m 2x verreden word en zo zie je iedereen 2x in actie! Dit jaar zijn de 500meters in de Worldcup elke X erg spannend geweest. Kyu Hyuk Lee heeft 3x gewonnen en voor de rest allemaal verschillende winnaars; Tucker Fredricks, Mika Poutala, Kang Seok Lee, Joji Kato en Keiichiro Nagashima. Verder heeft Jeremy Wotherspoon zich gisteren op de Canadeze trials ook geplaatst! En ik hoop dat we van hem 2 schitterende races gaan zien die goed zijn voor goud! Het gaat hoe dan ook een heel spannend spektakel worden!

1 opmerking:

- zei

Echt supergaaf dat we kaarten hebben!!! :D :D :D :D Ben zo blij!!! En ik zie Maciej nog 2x :D