zaterdag 3 april 2010

På ferie til Norge!

Van 29 april t/m 6 mei ga ik weer naar Noorwegen! Gelijk nadat ik terugkwam van mijn stage vorig jaar had ik al besloten dat ik binnen een jaar weer terug wilde voor een (korte) vakantie en een paar week geleden heb ik vliegtickets geboekt! Ik was het liefst in de winter gegaan om lekker te gaan skiën en langlaufen maar mede door de Vancouvertrip was dit niet mogelijk. Toch had ik ook geen zin om te wachten tot de zomer dus word het een weekje in de meivakantie! En dit X kan ik heel gemakkelijk vanuit Eindhoven met Ryanair naar Oslo vliegen! Ik ben heel blij met deze nieuwe vliegroute!

Ik kom donderdagmiddag om half 5 aan op vliegveld Oslo Rygge. Dan neem ik de bus naar Oslo centraal wat ongeveer een uur duurt en dan heb ik een paar uur in Oslot totdat om 11 uur de nachttrein naar Geilo vertrekt! Ik weet nog niet precies wat ik dan in Oslo ga doen, misschien wel naar de bios als er een leuke film draait! Om half 4 's nachts kom ik in Geilo aan en ga ik naar een hytte die Pål, me stagebegeleider van vorig jaar, voor me geregeld heeft! De volgende dag ga ik hem en me andere collega's dan wss ook weer allemaal zien en daar heb ik heel veel zin in! Wat ik verder ga doen in Geilo moet ik nog ff bekijken. Begin mei is de sneeuw allemaal net verdwenen en is er niet zo heel veel te doen maar ik ga me wel vermaken! Vind het al heel leuk om er weer paar dagen te zijn! Zeer waarschijnlijk ga ik ook ff naar Hol om daar te meeten met Kjell de ''ismann'' voor wie ik nog cadeautje heb omdat hij bij het WK Allround opeens aankwam met HOL supporterstruien! (meer daarover in WK blog die nog volgt).

Maandagmiddag ga ik weer met de trein terug naar Oslo en ik hoop dat ik niet te zenuwachtig ga zijn de 4 uur dat de reis duurt. Ik ga daar een vriend ontmoeten die ik ik alleen ken van heel veel en hele lange gezellige chatgesprekken. Dus ik ben heel benieuwd hoe het in real live zal zijn maar verwacht net zo gezellig. Ik ga ook bij hem en zijn ouders verblijven wat ik wel wat spannend maar vooral ook heel leuk vind. Zo een paar dagen logeren bij een Noorse familie. Dat heb ik nog niet eerder gedaan. Wat ik verder in Oslo ga doen weet ik ook nog niet helemaal. Ik wil in ieder geval de nieuwe Holmenkollen (skispringschans) gaan bezoeken die afgelopen winter geopend is. In 2005 heb ik samen met Wendy de oude schans bezocht en dat was wel 1 van de hoogtepunten van ons bezoek naar Oslo dus ben nu ook heel benieuwd naar de nieuwe! Verder ga ik met die vriend nog wandelen in ''Nordmarka'', een natuurgebied bij Oslo en daar kijk ik ook al naar uit. Heerlijk genieten van de schitterende Noorse natuur! En dan vier ik donderdag mijn verjaardag deels in Noorwegen, in het vliegtuig en thuis in Nederland en kom ik met een tas vol met Noors eten terug!

3 opmerkingen:

- zei

Freiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :) ik kijk er nu al naar uit! Vindhet echt tof dat je dit doet en wens je heeel veel plezier alvast :D

Eline zei

Hoi, echt tof dat je weer terug naar Norge gaat. Ik wil ook graag naar Noorwegen en vondt ook ryanair vanuit Eindhoven is het echt zo goedkoop of komt er nog een hoop bij het ticket?!

Fijne vakantie, ohja heb je blog ooit eens gevonden via het schaatsforum. Lees daar alleen maar mee, maar schrijf zelf op eline13.web-log.nl

Gr. Eline

angeline zei

Nog een paar weken en dan is t al zover..NORGE!!! :D :D Wordt echt spannend voor jou!! En ik hoop dat die vriend irl net zo leuk is als op de chat! :D Is die Skischans in de buurt van Oslo? Dan ga ik daar ook ff kijken! :D Ziet er mooi uit op de foto! :D Je geeft me, door middel van je blogs, alweer een paar leuke tips voor mijn verblijf in en rondom Oslo ;)